fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועלים חגגו בחג המכבים

ביקור מרגש. מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה מקבל את פני שחקני עירוני נהריה
ביקור מרגש. מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה מקבל את פני שחקני עירוני נהריה

עירוני נהריה (ליגת על)

את מה שעירוני נהריה לא מצליחה בליגה, וזה לנצח, היא עושה במשחקי אימון. במהלך הפגרה, קיימה הקבוצה משחק אימון נגד הפועל גליל/גלבוע, וגברה עליה, 77:79. נהריה, שחסרה את יפתח זיו, שהיה עם נבחרת ישראל, הציגה יכולת משופרת וכל שנותר לקוות הוא שהיכולת הזאת תבוא לידי ביטוי גם בליגה. לנהריה קלעו: טים קוורטמן – 20 נק', טרי אלן – 19 נק', מייק הנרי – 9 נק', ניב משגב – 8 נק', נאנה פולאנד ואיגור נסטרנקו – 6 נק' כ"א, אור סולומון – 5 נק'.

אחרי פגרה בת שבוע, תחזור ליגת העל בשבוע הקרוב לפעילות, במסגרתה תארח עירוני נהריה את העולה החדשה והמפתיעה, הפועל באר שבע (יום שני, 10.12, שעה 20:20, היכל הספורט עין שרה).

מעל הליגה. עידו קוז'יקרו מהפועל עכו צילום: אדריאן הרבשטיין
מעל הליגה. עידו קוז'יקרו מהפועל עכו
צילום: אדריאן הרבשטיין

כמיטב המסורת של השנים האחרונות, גם במהלך חג החנוכה האחרון, הגיעה קבוצת עירוני נהריה, לביקור במחלקות אגף הילדים במרכז הרפואי לגליל בנהריה. מנהל המרכז הרפואי ד"ר מסעד ברהום, קיבל את פני המשלחת והודה להם על הביקור. אנשי הנהלת הקבוצה, העניקו לד"ר ברהום, את חולצת המועדון, והודו לו על הטיפול המסור שצוות המרכז הרפואי מעניק למטופלים.

"הגעתכם לבקר ילדים חולים המאושפזים במרכז הרפואי הפכה למסורת שמשמחת מאוד את הילדים המטופלים", ציין ד"ר ברהום, "ומעודדת את רוחם. אנו גאים בפעילותכם למען הקהילה ועל תרומתכם ואנו מאחלים לכם הצלחה מקצועית".

בהמשך, יצאו השחקנים למחלקות אגף הילדים, חילקו סופגניות תרומת מאפיית אריאל בנהריה, כדורי סל, חולצות, צעיפים ושלל מזכרות של המועדון וסיימו במפגש מרגש עם ילדי בית הספק אפיק, הפועל במסגרת המרכז הרפואי ומעניק שירות רפואי וחינוכי לילדים המטולים במחלקה להדרכת הילד והמשפחה.

מאמן הקבוצה מיקי גורקה, סיכם: "אנו שמחים להגיע לכאן ולשמח את הילדים המאושפזים. עבורנו, זוהי שליחות חברתית מהמעלה הראשונה. החיוך על פניהם של הילדים וההתרגשות מהביקור, מעניקה לנו תחושת סיפוק אדירה. בשם כל הקבוצה, אני מאחל לילדים החלמה מהירה ובריאות איתנה".

ביקור מרגש. מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה מקבל את פני שחקני עירוני נהריה
ביקור מרגש. מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה מקבל את פני שחקני עירוני נהריה

ארצית: הפועל מגדל העמק – הפועל עכו, 79:75

הפועל עכו עברה בשלום ועם ניצחון את המבחן הרציני הראשון שלה העונה כשהנחילה הפסד ליגה ראשון העונה למי שהיתה מוליכת הטבלה, הפועל מגדל העמק, ועלתה, לראשונה העונה, למקום הראשון בטבלה.

היה זה משחק עונה ראשון בין שתי קבוצות שהתייצבו למפגש הפסגה עם מאזן ניצחונות מושלם (6 מ-6), והוא אכן לא אכזב. אחרי פתיחה מינורית (2:2, דקה 2), רצה הפועל עכו ל-0:8, וסיימה את הרבע הראשון ביתרון, 19:23. המשחק המשיך להיות צמוד ואגרסיבי, כשעכו שומרת על פער נקודות מהמארחת, ומסיימת גם את המחצית הראשונה עם יתרון, 35:43. מגדל העמק פתחה בנחישות רבה את המחצית השנייה ובדקה ה-25 הצליחה להדביק את הפער מעכו ולאזן ל-45:45. המומנטום של המקומיים המשיך עם ריצת 2:14, בדרך למהפך בתוצאה, 45:51 (דקה 27), ולהוביל בסיום הרבע השלישי, 52:62.

עם תחילת הרבע הרביעי ורגע לפני שהמשחק בורח לה מהידיים, עכו התעוררה והחלה לנגוס אט אט ביתרון המקומי. דקה וחצי לסיום, השלימה עכו מהפך משלה והחזירה לעצמה את היתרון עם, 73:74. מגדל העמק לא ויתרה והגיבה עם זריקה מדויקת שהחזירה לה את היתרון, 74:75 (דקה לסיום). עכו יצאה להתקפה, טל פרסלני נבלם בעבירה, אך שמר על קור רוח ו-19 שניות לסיום, דייק בזריקות העונשין והחזיר את היתרון שוב לקבוצתו, 75:76. בשניות האחרונות יצאה מגדל העמק להתקפה אחרונה, אך איבדה את הראש ואת הכדור ומנגד ביצעה עבירה על פרסלני ששוב נשלח לקו העונשין. פרסלני דייק בזריקה אחת והגדיל את יתרונה של עכו ל-75:77. מגדל העמק יצאה להתקפה אחרונה, אך לא עמדה בלחץ ושוב החטיאה. עידו קוז'יקרו קטף את הריבאונד ושלח את שגב גרילק להכריע עם סל מהיר, 75:79.

היה זה ניצחון ליגה שביעי רצוף להפועל עכו, שהפכה לקבוצה היחידה בליגה הארצית שטרם הפסידה ושומרת על מאזן ניצחונות מושלם.

לעכו קלעו: עידו קוז'יקרו – 18 נק', טל פרסלני – 16 נק', רועי נברו – 15 נק', אורן בן חמו – 11 נק', בני אלשיר – 6 נק', ג'ונתן בייז – 5 נק', גיא סהר – 4 נק', אילן נניקשוילי ושגב גרילק – 2 נק' כ"א.

המאמן שי מינסטר: "לא היה כדורסל גדול, אבל מבחינתי מה שחשוב זה שהראנו אופי וניצחנו למרות שאיבדנו יתרון ונקלענו לפיגור. שאפו גדול לשחקנים שלא ויתרו ונלחמו עד הסוף. עכשיו נצטרך לעמוד באתגר ולדעת לשמור על המקום הראשון".

בשבוע הבא לא יתקיימו משחקי ליגה, לטובת סבב משחקי גביע האיגוד. הליגה תשוב לפעילות ב-16.12, כשבמסגרת המחזור השמיני תארח הפועל עכו את מכבי קריית ביאליק.
ארצית: מכבי קרית ביאליק – הפועל מעלות, 65:60

הפועל מעלות השיגה ניצחון חוץ חשוב בקרב תחתית ויכולה כעת לנשום מעט לרווחה. חניכיו של המאמן יוסי בוכניק פתחו טוב וסיימו את הרבע הראשון ביתרון, 15:20. ברבע השני התהפכה המגמה והמארחים מקריית ביאליק, ניצלו רפיון בשורות מעלות כדי לבצע מהפך ולסיים את המחצית הראשונה ביתרון, 29:36. מעלות עלתה למחצית השנייה טיפה יותר נחושה והחלה במרדף אחר קריית ביאליק, שהצליחה לשמור על יתרון קל גם בסיום הרבע השלישי, 46:47. ברבע האחרון התעוררה מעלות ובניצחונם של ערן סודאי, רועי יחיא ורותם ברזילי, עשתה מהפך והשכילה לשמור על יתרונה עד לסיום.

למעלות קלעו: רועי יחיא – 19 נק', רותם ברזילי – 15 נק', רם זקס – 9 נק', גיא גרינשטיין – 6 נק', ערן סודאי – 5 נק', אסף רוטנשטיין – 4 נק', ולדי ירמישין – 3 נק', שלו הר אבן ועמית קמרי – 2 נק' כ"א.

יו"ר הקבוצה איריס וקנין: "אומנם לא משחק גדול שלנו, אבל השחנים נלחמו ונתנו את הנשמה שלהם על המגרש. השגנו ניצחון חשוב ואני שאני מקווה שיוציא אותנו כעת לדרך חדשה".

הליגה יוצאת כעת לפגרה קצרה של שבוע, לטובת סיבוב משחקי גביע האיגוד. במחזור הבא (16.12) תארח הפועל מעלות את מכבי כרמיאל, שמגיעה למפגש עם רצף של 5 הפסדים רצופים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות