fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הניסיון לחסל אותי פיזית באמצעות ירי גרם לי להאמין בדרכי"

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, עדיין לא שוכח את אירוע הירי בו ניסו להתנקש בחייו. זאת היתה שנת בחירות מאד מתוחה בעכו. למרות זאת הבטיח את ניצחונו עם 80 אחוז מקולות הבוחרים.
שמעון לנקרי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
נדרוש את העתקת המפעל. שמעון לנקרי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
לנקרי במהלך מסיבת העיתונאים (צילום: אדריאן הרבשטיין)
לנקרי במהלך מסיבת העיתונאים (צילום: אדריאן הרבשטיין)

במרץ 2013 לפני שנה ושבעה חודשים, הארץ רעשה כשראש עיריית עכו שמעון לנקרי נורה ברכבו באמצע הלילה במהלך נסיעה בצומת מכר. הוא היה לראש העיר הראשון במדינה שניסו להתנקש בחייו. לנקרי עבר ניתוח להוצאת קליע מריאותיו, והיה תקופה ממושכת בביתו. גם הניסיון התנקשות שלימים על פי הערכת המשטרה האירוע פוענח כשוד שהסתבך והוגשו כתבי אישום בפרשה נגד מעורבים עדיין זה המקרה המכונן ביותר עבורו.

השנה של לנקרי היה מאתגרת, אין ספק. מיד לאחר ההתנקשות, בעודו מחלים הוא נכנס למערכת בחירות קשה עם המון מועמדים והרבה מתח. אבל לנקרי הצליח לגבור על הכל וזכה לתמיכה גורפת מהציבור של 80 אחוז. בהשנה האיש הכי מזוהה עם ח"כ שאול מופז ותנועת קדימה חזר לשורות הליכוד. כסגן אלוף במיל' מג"ד חי"ר במילואים בדרגת סא"ל, שאת שירותו הצבאי כלוחם עשה כמפקד וקצין בגולני הוא גם מסכם במשפט את הלחימה בדרום.

 איזה שנה הייתה לך?
"מבחינתי זו הייתה שנה מוצלחת, במהלכה זכיתי מחדש לאמון הציבור ונבחרתי לכהן בתפקיד ראש העיר עכו, זו הקדנציה השלישית".

מה הדבר שהכי חישל אותך?
"לצערי הרב, הניסיון לחסל אותי פיזית באמצעות ירי, גרם לי להאמין בדרכי. הירי חישל אותי במיוחד. אם המוטיבציה שלי היתה גבוהה וגדולה, הרי שהמקרה חיזק אותי להמשיך להילחם בתופעות פשיעה שליליות ולקדם את העיר ותושביה".

היה מקרה שלמדת ממנו השנה?
"כן. כאיש צבא, מבצע "צוק איתן" לימד אותי, שלמרות הפערים החברתיים שקיימים בישראל, באיתות חירום ישנה לכידות, ערבות הדדית והעם יודע להפגין היטב את חוסנו החברתי".

מה אתה מאחל לשנה החדשה?
"אני מאחל למדינת ישראל, לחיילי צה"ל, לכל תושבי העיר עכו ולכל בית ישראל שנה טובה ומוצלחת, שנת שלום וביטחון, פרנסה טובה, בריאות איתנה וב"ה נמשיך ביחד בעשייה הברוכה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות