fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשרד להגנת הסביבה שינה גירסה: עזריאלי ומפעל שטראוס הולכים ביחד

לאחר שנה של התכתשויות משפטיות המשרד להגנת הסביבה הסיר התנגדותו ממתן טופס 4 לקניון עזריאלי שנבנה בסמוך למפעל שטראוס המחזיק ב-17 טון אמוניה
קניון עזריאלי
קניון עזריאלי (דוברות עיריית עכו)

המשרד להגנת הסביבה הסיר את התנגדות הגורפת שהגיש לאכלוס קניון עזריאלי בעכו, בעקבות הסמיכות למפעל שטראוס המחזיק באמוניה וסכנה שיכולה להיגרם במקרה של אסון.

בחודש אוגוסט 2010  נערכה ישיבת ועדת המשנה לתכנון ובנייה בעכו לאשר לקניון עזריאלי מתן טופס 4, ימים בודדים לפני פתיחת הקניון. אל הישיבה הוזמנו כל נציגי הרשויות  ועלה החשש מסכנה במידה ותיהיה דליפה ממפעל שטראוס המייצר גלידות ומחזיק ב~17 טון אמוניה.  מפקד כיבוי אש טפסר אמיר לוי הציג  את כל אמצעי המיגון שדרש מהקניון, ואילו נציגי המשרד להגנת הסביבה טענו כי במקרה של דליפה או פיצוץ כל מי שיהיה ברדיוס של 200 מטרים ימות.

המשרד להגנת הסביבה הגיש לאחר מכן ערעור על החלטת הועדה המקומית. במסגרת דיון בערר הציג המשרד הודעה חדשה ומעודכנת מטעמו, המבוססת על בדיקה של מומחה "מטובי המומחים בנושא זה", אשר מסירה למעשה את התנגדותו  למתן טופס אכלוס לקניון עזריאלי בעכו.

בהודעתו קובע המשרד כי "בהינתן התקנה של אמצעי בטיחות מחמירים במפעל שטראוס הסמוך לקניון, הסיכון ממפעל שטראוס לסביבתו הקרובה, לרבות קניון עזריאלי, יהיה סיכון קביל לפי מדיניות המשרד". כמו כן מציין המשרד כי "פירוט האמצעים ולוחות הזמנים להתקנתם יוטמעו בהיתר הרעלים של המפעל שטראוס".

קניון עזריאלי
קניון עזריאלי (דוברות עיריית עכו)

בהודעתו חוזר בו המשרד כאמור מעמדתו הקודמת, שקבעה מרחקי הפרדה של כ- 200 מטר בין מפעל שטראוס שבו מאוחסנת אמוניה המהווה חומר מסוכן, לבין רצפטורים ציבוריים כדוגמת הקניון. כן חזר בו המשרד מקביעתו הקודמת כי מפעל שטראוס וקניון עזריאלי אינם יכולים לדור זה לצד זה.

עו"ד אילת השחר מיכאלי מהלשכה המשפטית בעיריית עכו הבהירה, כי מלכתחילה סברה הוועדה המקומית לתכנון ובניה עכו שעמדתו הקודמת של המשרד בנושא זה היתה בלתי סבירה בעליל. לדבריה, לא ייתכן שקיומו של מפעל בלב העיר ישתק פיתוח ברדיוסים של מאות מטרים ממנו, כאשר תכניות מאושרות מאפשרות בנייה ושימושים מסחריים במקום.

"לא ייתכן שמפעל יסכן את האוכלוסייה הסובבת אותו ולא יוטלו עליו על ידי המשרד להגנת הסביבה תנאים מחמירים שימנעו את הסכנה, במסגרת היתר רעלים", היא אמרה. עו"ד מיכאלי מדגישה כי הוועדה המקומית סברה מלכתחילה, בהתבסס על חוות דעת שקיבלה ממומחים ומכיבוי אש כי הקמת הקניון בסמיכות למפעל שטראוס דווקא שיפרה בפועל את הבטיחות במקום, עבור כל הסביבה הקרובה למפעל, לאור התקנתם של אמצעי מיגון ובטיחות שלא היו קיימים קודם לכן. כמו כן, באופן תמוה המשרד לא התנגד לאישור תכניות מסחריות אחרות בסמיכות למפעל שטראוס, כך שתמוהה היתה התנגדותו דווקא לקניון, שהעיר עכו ייחלה לפתיחתו.

טרם התקבלה תגובת המשרד להגנת הסביבה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות