fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היערכות לחגים: צירי התנועה המובילים לעכו יחסמו ביום כיפור

ראש עירית עכו שמעון לנקרי כינס ישיבת היערכות מיוחדת לקראת יום הכיפורים ועיד אל אדחה, במהלכה הוחלט בין השאר כי צירי התנועה המובילים לעיר עכו ייחסמו לכניסה לתושבי חוץ במהלך יום הכיפורים
שמעון לנקרי ושאר המשתתפים בישיבת היערכות לחגים (צילום: עיריית עכו)
שמעון לנקרי ושאר המשתתפים בישיבת היערכות לחגים (צילום: עיריית עכו)

על חסימת צירי התנועה בעיר הוחלט אתמול, שני, בישיבת היערכות מיוחדת בלשכת ראש העיר עכו שמעון לנקרי לקראת יום הכיפורים שיחול השנה, ככל הנראה במקביל לעיד אל אדחה, כפי שקרה בשנה שעברה.

בישיבה השתתפו בין השאר מפקד תחנת המשטרה בעכו, סנ"צ קובי קרני, רב העיר עכו הרב יוסף ישר, רב העדה הקווקזית הרב יניב נפתלי, אימאם מסגד אל ג'זאר, השיח' סמיר עאסי, השיח' עבאס זכור, סגן ראש העיר אדהם ג'מאל, מנכ"ל העירייה, אוהד שגב, ראש מנהל תפעול ואכיפה יניב אשור, נציג הסוחרים בעכו העתיקה, אנשי קהילה, מנהיגות דתית ופעילי חברה יהודים וערבים. עוד השתתפו מנהלת תכנית עיר ללא אלימות שולה אזולאי, מנכ"ל החברה הכלכלית של עכו, אלברט בן שלוש ואורחים נוספים.

ראש העיר פתח את הישיבה ואמר: "תפקידנו כמנהיגים, אנשי דת וחברה הוא לעשות הכל על מנת לסכל אפשרות של פגיעה בקדושת יום הכיפורים ובחג עיד אל אדחה, ולאפשר ליהודים ולערבים לקיים את מצוות החג". לנקרי הוסיף, כי רק בעבודה משותפת ובהיערכות נכונה נעבור את הימים הללו בשלום. "בעיר עכו יודעים לכבד האחד את השני וכך נעשה גם ביום הכיפורים ובעיד אל אדחה", הוסיף לנקרי.

 

שמעון לנקרי ושאר המשתתפים בישיבת היערכות לחגים (צילום: עיריית עכו)
שמעון לנקרי ושאר המשתתפים בישיבת היערכות לחגים (צילום: עיריית עכו)

מפקד התחנה סנ"צ קרני הציג את היערכות המשטרה מבחינה מבצעית ואמר, כי ביום הכיפורים תתוגבר העיר בכוחות משטרה. שולה אזולאי ציינה, כי הוכנו מערכי לימוד לבתי הספר בעברית ובערבית שנועדו להכיר את החגים. כמו כן, ייערך שולחן עגול בהשתתפות בני נוער בנושא אלימות, החיים המשותפים ומנהיגות נוער. בין הדוברים נמנו גם רב העיר עכו הרב ישר, הרב נפתלי, השיח'ים סמיר עאסי ועבאס זכור, מנכ"ל העירייה וראש מנהל תפעול ואכיפה.

במהלך הישיבה הוחלט כאמור על סגירת צירי התנועה במהלך יום הכיפורים, כפי שהיה בשנה שעברה, תוך שמירה על ציר תנועה פתוח לכיוון העיר העתיקה לתושבי עכו. עוד הוחלט לאפשר כניסה לביקורי משפחות בלבד, תוך הפעלת שיקול דעת של אנשי המשטרה, וזאת דרך ציר התנועה הסמוך לבית הספר לקציני ים המיועד לכך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות