fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היום שאחרי הירידה ללאומית: הפועל עכו, לאן?

ימשיכו יחד? יו"ר הפועל עכו דודי רוזנפלד עם המאמן מומי זפרן  (צילום: ויקטור כהן)
ימשיכו יחד? יו"ר הפועל עכו דודי רוזנפלד עם המאמן מומי זפרן  (צילום: ויקטור כהן)

הפועל עכו (ליגת על)

בקבוצה עדיין מתקשים לעכל את הירידה לליגה הלאומית, אחרי 7 עונות בליגת העל. מנכ"ל הקבוצה רפי סולטן: "אני מבטיח לאוהדים שהפועל עכו לא תקרוס ותשתקם מהר מאוד. כרגע, אנחנו יושבים מול כל הגורמים על מנת לדעת מה יהיה תקציב הקבוצה בעונה הבאה. כשהנושא התקציבי ייסגר, נמנה מאמן שירכיב את הצוות המקצועי, נתחיל במשא ומתן עם שחקנים ונתחיל להתכונן לעונה הבאה. השחקנים בפגרה, אבל אנחנו לא. להיפך, זאת אחת התקופות הכי עמוסות שלנו".

בהפועל עכו מקווים לגייס תקציב של 6 מיליון, ומסתמכים על החלוקה הבאה: 2 מיליון שקלים ממנהלת הליגה והטוטו, 2.5 מיליון שקלים מעיריית עכו, 1 מיליון שקלים מקניון עזריאלי וחברת טמבור, וחצי מיליון שקלים ממכירת כרטיסים ונותני חסויות קטנים נוספים.

היו"ר דודי רוזנפלד זימן בסוף השבוע שעבר 3 מאנשי הצוות המקצועי, והודיע להם כי הוחלט שלא להאריך את חוזיהם בקבוצה: איציק טוויזר, ששימש ב_7 השנים האחרונות עוזר מאמן בקבוצה הבוגרת ומאמן קבוצת הנוער, מאמן השוערים משה בן דוד ומאמן הכושר שרון כץ.

"בשורה התחתונה, הצוות המקצועי נכשל", אמרו השבוע בקבוצה אבל גם מיהרו להבהיר, "אם המאמן הבא שיהיה, ירצה שמישהו מהם ימשיך, אין לנו שום בעיה".

המאמן מומי זפרן, שהוזעק לקבוצה בשני המחזורים האחרונים של העונה, כבר שוחח עם ההנהלה וההחלטה לגביו צפויה להתקבל בימים הקרובים.

מבחינת הסגל, הרי שרק לבלם הוותיק מושיקו מישאלוף ולקשר גיא דיין, חוזים לעונה הבאה. כלל לא בטוח שמישאלוף יסכים לשחק בליגה הלאומית, למרות חוזהו, וסוכניו מחפשים לו קבוצה מליגת העל. החלוץ אליאור סיידר אומנם מסיים חוזה, אבל כרטיס השחקן שלו שייך לעכו ואם לא תגיע הצעה מליגת העל או כל הצעה אטרקטיבית מפתה אחרת, הוא צפוי להישאר.

בעכו מעוניינים בחזרתם של כל השחקנים המושאלים, ביניהם: החלוץ עיזאת חלאילה (הפועל עפולה) והקשר קווין ריינשטיין שעלה עם עירוני נשר לליגה הלאומית. השוער ירדן קרישטול, צפוי להיות השוער הראשון בעוד שוער המשנה יהיה רום אילוז.

ימשיכו יחד? יו"ר הפועל עכו דודי רוזנפלד עם המאמן מומי זפרן  (צילום: ויקטור כהן)
ימשיכו יחד? יו"ר הפועל עכו דודי רוזנפלד עם המאמן מומי זפרן  (צילום: ויקטור כהן)

 

המנהל המקצועי במחלקת הנוער: "הדור שלנו יחזיר את הפועל עכו לליגת העל"

אבי גלאט, המנהל המקצועי במחלקת הנוער של הפועל עכו, טוען כי ירידתה של הפועל עכו לליגה הלאומית, לא תשפיע על מחלקת הנוער של המועדון.

"אנחנו מתעסקים בספורט וירידת ליגה היא דבר שקורה. זה לא סוף העולם. רוב הקבוצות שירדו ליגה, הצליחו להשתקם ולהיבנות מחדש", מעיד גלאט.

בימים הקרובים אמורה להתקיים פגישה בין האחים לירון ואבי גלאט, לבין מנכ"ל עיריית עכו אוהד שגב, לגבי העתיד. לדבריו, יש להם תוכנית ארוכת טווח, שאם תיושם, הפועל עכו תהיה מועדון כדורגל מוביל בצפון עם קבוצה בליגת העל.

"המטרה שלנו במחלקת הנוער היא להכשיר את הדור הנוכחי של השחקנים הצעירים להתמודדויות מול קבוצות בכירות, "אומר גלאט, "לכן, השאיפה היא להביא את כל הקבוצות לשחק בליגות הצעירות הבכירות, כדי שהשחקנים שלנו יצברו ניסיון ברמות הגבוהות ביותר, וכשיגיעו לקבוצה הבוגרת, הפערים לא יהיו גדולים. הדור שגדל היום בהפועל עכו מורכב משחקנים טובים וכישרוניים ואין לי ספק שאם נדע לשמור עליו, להשקיע בו, לטפח אותו ולהאמין בו, זה הדור שיחזיר את הפועל עכו לליגת העל".

אם מסתכלים על התוצאות, מחלקת הנוער של הפועל עכו השתפרה מאוד מבחינה הישגית, מלבד קבוצת הנוער ששנים רבות מדשדשת בליגה הארצית וכמעט ולא מייצרת שחקני בית לקבוצה הבוגרת. האחים גלאט מקווים, שגם זה ישתנה לטובה.

"אנחנו מאוד מקווים שמקבלי ההחלטות יחשבו לטווח הארוך כדי שיחד נוכל להפיק את המקסימום, ולהפוך את הפועל עכו למחלקת נוער מובילה ברמה הארצית. מאז שהגענו לעכו, לפני שנתיים, התחלנו תהליך מסוים והשינוי נראה בתוצאות. המחלקה השתדרגה מבחינה מקצועית, אבל חשוב גם להרחיב את התשתיות הקיימות. כרגע, כל הפעילות מתרכזת במגרש אחד ולא פעם, בעיקר כשיש עומס או בימי שזרוע, אנו נאלצים לנדוד למקומות חלופיים. אני מקווה שגם הנושא הזה ייפתר".

מבין 7 הקבוצות הצעירות של הפועל עכו, רק אחת: ילדים ב' בהדרכת המאמן אלון תיבי, זכתה באליפות. 2 קבוצות: נערים ג' וילדים א', פספסו אליפות במחזור הסיום של העונה. לדברי גלאט, מדובר בבעיה מנטאלית, שגם היא כבר מטופלת.

איך מצליחים לשמור על שחקנים טובים, מול הצעות ממועדונים גדולים?

"הפועל עכו היא לא תחנת מעבר של שחקנים. כל שחקן שירצה לעזוב, ישוחרר באופן מיידי. ראיתי כבר הרבה שחקנים שהיו כוכבים על הנייר, עברו לקבוצות גדולות ונעלמו. בהפועל עכו יהיו רק שחקנים שיהיו נאמנים למועדון. נכון שהליגה הלאומית היא לא ליגת העל מבחינת חשיפה תקשורתית, אבל היא ליגה מספיק בכירה בשביל למשוך אליה שחקנים, והפועל עכו יכולה להיות הזדמנות אדירה עבור אותם שחקני בית טובים, שבה הם יוכלו לממש את כישרונם".

ותיקים

קבוצת ותיקי מכבי אהרון גאון עכו, סיימה את העונה לאחר שהפסידה במסגרת משחקי הפלייאוף הארצי, לוותיקי אור עקיבא, בפנדלים, 5:4. המשחק עצמו הסתיים בתיקו, 1:1. אור עקיבא הוליכה, 0:1, עומרי שלום, השווה ל_1:1. בבעיטות ההכרעה מהנקודה הלבנה הבקיעו: דותן שלום, קובי אזולאי, ששי ללקי וערן גאון. אריה גאון החטיא.

גם ותיקי יהודה אדרי מעלות, הודחה אחרי הפסד לוותיקי חוף הכרמל, 2:0.

דור העתיד

נוער: סקציה מעלות עלתה לליגה הארצית

נוער

מחוזית (מחזור אחרון)

הפועל חצור – סקציה מעלות, 3:1. למעלות: אדהם גדבאן – 2 שערים, אופק סויסה-שער אחד. המשחק היה סוער ובמהלכו הורחקו למעלות 2 שחקנים: השוער צחי פררה והחלוץ חנא בהו. חצור גם החמיצה פנדל בפיגור, 1:0.

המאמן שמעון וקנין: "עברנו עונה קשה במהלכה התמודדנו נגד קבוצות שנלחמו בנו באגרסיביות, שגלשה לעיתים הרבה מעבר לתחום הספורטיבי, וגרמה לפציעות של שחקנים שלנו ששברו להם רגליים. לא פעם גם הותקפנו בצורה פראית על ידי הקבוצות המארחות והקהל. הקבוצה שלנו גילתה אופי מדהים והשחקנים התמודדו כמו גברים. אני שמח שעמדנו במטרה וסיימנו את העונה בטעם מתוק ובעליית ליגה".

סקציה מעלות השלימה עונה חלומית, כשסיימה במקום הראשון בטבלה והעפילה לליגה הארצית. מעלות צברה 76 נקודות ומאזן של 25 ניצחונות, תיקו אחד ו-2 הפסדים בלבד. היא הבקיעה 100 שערים וספגה 19 שערים בלבד. מלכי השערים שלה הם אדהם גדבאן (23 כיבושים) ואופק סויסה (22 שערים).

העתיד של מעלות. קבוצת הנוער של סקציה מעלות חוגגת עלייה לליגה הארצית (צילום: דוד אלקובי)
העתיד של מעלות. קבוצת הנוער של סקציה מעלות חוגגת עלייה לליגה הארצית (צילום: דוד אלקובי)

בית"ר נהריה – מכבי נהריה, 4:1. לבית"ר: האדי מחמוד. למכבי: נועם בוזגלו _ 2 שערים, בן יהלומי ותומא מיקלה _ שער אחד כ"א.

נהריה זה מכבי. נועם בוזגלו, בן יהלומי ותומא מיקלה מקבוצת הנוער של מכבי נהריה (צילום: מיכה פישנזון)
נהריה זה מכבי. נועם בוזגלו, בן יהלומי ותומא מיקלה מקבוצת הנוער של מכבי נהריה (צילום: מיכה פישנזון)

הפועל פקיעין – אחי עכו, 5:1. לעכו: אחמד עכר ומחמוד יוסף – 2 שערים כ"א, עלא עלי – שער אחד.

נערים ב' (מחזור 29)

מחוזית

מזרעה – הפועל מטה אשר, 5:1. למטה אשר: עידו דומאן וסתו הרשמן -2 שערים כ"א, חמודי סאלח- שער אחד.

בית"ר עכו – עירוני כאבול, 2:1. לעכו: אביהוא תנעמי.

ילדים א' (מחזור 29)

הפועל רובי שפירא חיפה -הפועל אסף עכו, 7:0. לעכו: סהר גלאי – 2 שערים, ירין שלום, כרים יאסין, חסן גדבאן, אבירם נגאטי ותמיר בניאשוילי – שער אחד כ"א.

הפועל פ"ת – הפועל מטה אשר, 0:2.

מכבי עוספיה – בית"ר נהריה, 1:1. לנהריה: שלום נדם.

סקציה מעלות – בני סכנין, 3:0.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות