fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הדחה יקרה: הפועל עזריאלי עכו הפסידה מענק של 300 אלף שקלים

הגיע עם תקווה גדולה. דורה (צילום: שלומי גבאי ארכיון)
הגיע עם תקווה גדולה. דורה (צילום: שלומי גבאי ארכיון)

הפועל עזריאלי עכו פגשה השבוע למשחק האחרון בגביע הטוטו את אחי נצרת. למרות הביתיות ולמרות שהיתה זקוקה לנקודה אחת בלבד כדי להעפיל לשלב הבא, היא הפסידה, 2:1, והודחה.

עכו הציגה יכולת חלשה מאוד ושוב גרמה לאוהדים לתהות לאן פני הקבוצה העונה.

עכו ספגה שער ראשון בדקה ה-76 ובדקה ה-83, כבר נקלעה לפיגור, 2:0. בדקה ה-86 הצליח עידו אקסברד לצמק ל-2:1, וכל הניסיונות להשיג שוויון לא צלחו. המאמן שלומי דורה, סירב להגיב על המשחק ומיהר לצאת מתחומי האצטדיון לביתו.

עוזרו, איציק טוויזר, סיכם: "חסרנו במשחק כמה שחקנים חיוניים, אבל זה לא תירוץ להפסד. היינו צריכים להשיג לפחות נקודה ולעלות לשלב הבא. נצטרך לשכוח מהמשחק הזה כמה שיותר מהר, לעשות סוויץ' בראש ולא לתת לזה להשפיע עלינו לקראת משחק הליגה הקרוב נגד הפועל פ"ת".

בהנהלת הקבוצה הביעו זעם רב על ההפסד. מנכ"ל הקבוצה רפי סולטן, הטיח בשחקנים מילים קשות ואמר להם: "אין לכם כבוד. צריך לקנוס אתכם".

ההדחה מגביע הטוטו עלתה להפועל עזריאלי עכו באיבוד מענק של 300 אלף שקלים. בהנהלה התכוונו להשתמש בכסף הזה כדי לחזק את הסגל, אולם כעת, התוכניות לכך נגוזו. "מה שיקרה עכשיו זה שאם המאמן ירצה שחקן חיזוק, הוא יצטרך לוותר על שחקן אחר", הסביר גורם בהנהלה.

הגיע עם תקווה גדולה. דורה (צילום: שלומי גבאי ארכיון)
איבד 300 אלף שקלים. דורה (צילום: שלומי גבאי ארכיון)

סוף סוף הגיע ניצחון הבכורה בליגה

ניצחון החוץ הגדול במחזור הקודם על הפועל קטמון (1:4), שהיה גם ניצחון הבכורה של הפועל עזריאלי עכו בליגה, יצר תקווה שהקבוצה עלתה על המסלול הנכון. אבל אז הגיע משחק הבית נגד הפועל ראשל"צ, ולמרות הניצחון, הוכיח כי למאמן שלומי דורה, יש עוד הרבה עבודה בשידוד המערכות ובשיפור היכולת.

הפועל עזריאלי עכו אומנם השיגה ניצחון ליגה שני ברציפות, 2:0, אבל היא צריכה להודות בעיקר לאלילת המזל. עד לדקה ה-60, עכו נראתה רע. מאוד אפילו. שחקני ראשל"צ היו דומיננטיים, שלטו במגרש בצורה כמעט מוחלטת וייצרו אינסוף הזדמנויות כיבוש. שחקני עכו נראו חסרי תיאום ועסקו בעיקר במרדפים אחר הכדור. הפעם הראשונה שעכו בכלל הגיעה לרחבה האורחים היתה בדקה ה-40, כשציון צמח שיגר כדור עונשין מ-18 מ', אותו הדף השוער לקרן. שריקות הבוז שספגו השחקנים ברדתם לחדר ההלבשה בסיום המחצית הראשונה, העידו על הציפיות המנופצות של האוהדים. השינוי המיוחל הגיע בדקה ה-60, לאחר חילוף כפול שביצע המאמן: פנקה ואבו ענזה נכנסו במקום צמח וסיידר. עכו איזנה את הכוחות והחלה גם היא לייצר התקפות. מנגד, המשיכה ראשל"צ לתקוף ונתקלה ביכולת טובה של השוער ירדן קרישטול.

בדקה ה-78 נותרה ראשל"צ ב-10 שחקנים לאחר שבלמה ספג כרטיס אדום. המאמן העכואי זיהה את ההזדמנות ובדקה ה-82, הקפיץ מהספסל את סאקר שאקר, במקומו של קווין ריינשטיין. החלוץ הצעיר פרץ את מחסום ההגנה האורחת כבר בנגיעתו הראשונה בכדור והבקיע שער בית ראשון העונה לזכות עכו. ברנקו מיכאלוביץ', הגביה כדור מימין לשמאל, ושאקר, הסתער על הכדור, הקדים מגן אורח ומקרוב נגח מדויק לרשת, 0:1 לעכו. בדקה ה-90 נחתמה התוצאה. דניאל בורחל הרחיק כדור מההגנה, מיכאלוביץ' השתלט על הכדור והחל לדהור קדימה כשהוא מנער מעליו את הגנת ראשל"צ. מיכאלוביץ' חדר לרחבה והרשית פנימה, 0:2.

המאמן שלומי דורה: "נכון שלא היינו ביכולת טובה במחצית הראשונה, אבל במחצית השנייה היתה רק קבוצה אחת במגרש וזו הפועל עכו. זכינו לחסד משמיים ובכדורגל לפעמים צריך גם מזל. היה לנו חשוב לנצח כדי להמשיך את הרצף. הסיבוב הראשון בליגה הוא בדרך כלל סבב התאקלמות ויהיה הוגן לשפוט אותנו רק בהמשך. אחרי הניצחון על קטמון, באנו למשחק נגד ראשל"צ עם ציפיות גבוהות ומשהו לא התחבר. המחליפים עשו עבודה טובה והכניסו חיים למשחק שלנו. במשחק הזה, הם היו הכוח שלנו".

כובש השער הראשון סאקר שאקר, כלל לא היה אמור להיות בסגל הקבוצה למשחק נגד ראשל"צ. רק ברגע האחרון, בעקבות מתיחה בשריר האחורי של הקשר מחמוד עבאס בחימום שלפני המשחק, החליט הצוות המקצועי להוריד את שאקר מהיציע ולהכלילו בסגל למשחק.

"כל שחקן היה רוצה לשחק וכמה שיותר", אמר שאקר בסיום, "אני מכבד כל החלטה של הצוות המקצועי, וכל דקה שייתנו לי לשחק אגיד תודה ואתן את כל כולי להצלחת הקבוצה".

עוד הוסיף ואמר: "מאוד התרגשתי מהגול. נכנסתי למגרש בכל הכוח ונגחתי בכדור עם כל הלב והנשמה".

אחרי השער רצת בטירוף למאמן שלומי דורה. מה אמרת לו?

"שאני אוהב אותו. אני מרגיש פה כמו משפחה ומאושר שעזרתי לקבוצה לנצח".

בעקבות הניצחון, טיפסה הפועל עזריאלי עכו למקום החמישי בטבלה (8 נקודות, 2 ניצחונות, 2 תיקו והפסד), נקודה אחת בלבד מהמוליכה הפועל רמת גן.

ביום שלישי גביע הטוטו נגד אחי נצרת

במחזור הקרוב (יום שישי, 30.9, שעה 16:00), תצא הפועל עכו למשחק חוץ נגד הפועל פתח תקווה, שטרם ניצחה העונה (4 תוצאות תיקו והפסד). המאמן דורה: "אנחנו חייבים לבוא עם עוצמות במטרה אחת _ לנצח".

sakershaker1
שער בכורה בבוגרים. שאקר סקר מקבל חיבוק חם מהאוהד ג'וש שגיא (צילום: זיו פרבר)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות