fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הגננות העלימו מס במליוני שקלים

פקידי שומה חיפה ועכו ערכו בשבוע שעבר מבצע שכלל 359 ביקורות רישום הכנסות בערים אלה והסביבה. 8 אחוז מהעסקים לא רשמו הכנסות כדין, אבל בהחלט הביאו תירוצים מעניינים לכך
תירוצים שונים להעלמת מס (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)
תירוצים שונים להעלמת מס (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

אנשי יחידת ניהול ספרים של רשות המס ערכו מבצע בדיקת הכנסות מקיף באזור וזכו לשלל סיבות בגין העלמת מס של העסקים. מבקרי הרשות הגיעו לגן ילדים בנשר ומצאו כי בעלת הגן רשמה הכנסות רק בגין 4 ילדים בעוד שלגן רשומים 14 ילדים. בדיקה נוספת העלתה כי בעלת הגן רשומה כעוסקת  פטורה במע"מ ועל מנת להתחמק מהפיכתה לעוסקת מורשה הנדרשת להגיש דוחות, בחרה לרשום רק חלק מההכנסות ולא רשמה בספרי העסק למעלה מ- 1,000,000 שקלים בין השנים 2015-2010. בעלת הגן הועברה לחקירות מס הכנסה חיפה והצפון, נעצרה ולאחר מכן שוחררה בערבות.

בגן ילדים נוסף בנשר נמצאו הכנסות לא רשומות שהתקבלו בצ'קים בהיקף של כ-300,000 שקלים. בעלת הגן הסבירה למבקרים "לגבי הצ'קים שהופקדו אני יודעת שטעיתי, לגבי הדחויים לא אמרו לי שצריך לרשום". אצל גן ילדים נוסף בעיר נמצאו הכנסות לא רשומות  של כ- 9000 שקלים. מפעילת המקום לא ניהלה כלל תיק ברשות המסים והסבירה למבקרים "אני בודקת אם כדאי לי".

בגן ילדים במושב באזור עכו גילו המבקרים אצל מפעיל גן ילדים  67 צ'קים לא רשומים בסכום כולל של כ- 247,000 שקלים. בנוסף, לא רשם המפעיל גם 21 צ'קים שכבר הופקדו לחשבונו בסכום כולל של כ- 56,000 שקלים. בעל העסק הסביר למבקרים "זה רק תחילת שנת הלימודים, קיבלנו את כל הצ'קים מההורים ורצינו להתפנות מאוחר יותר ולהוציא קבלות וחשבוניות מס". במשרד השומה בעכו נתקבל מידע לגבי גן ילדים בעיר נהריה, אשר בשעות הערב  מושכר לטובת אירועי ימי  הולדת. בביקורת ניהול ספרים שנערכה במקום, הסתבר כי שתי השותפות המפעילות את העסק לא רשמו הכנסות של אלפי שקלים שנתקבלו בגין אירועים שנערכו במקום. אחת מהשותפות טענה "אירוע אחד היה בשבת ואני לא כותבת בשבת, האירועים הנוספים פשוט  ברחו לי מהראש".

תירוצים שונים להעלמת מס (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)
תירוצים שונים להעלמת מס (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

המבקרים שהגיעו לחקלאי באחד מהמושבים באזור המשכיר מכסת עופות לחקלאי אחר ובדקו את ספרי החשבונות מצאו כי לא נרשמו הכנסות של כ- 3000 שקלים שנתקבלו בגין ההשכרה. החקלאי הסביר "אני מוציא לחקלאי השוכר חשבונית וקבלה כל חודשיים". המבקרים איתרו קבלן המבצע עבודות שיפוצים בקריית מוצקין עבורן קיבל  10,000 שקל במזומן. בדיקה שנערכה מולו, העלתה כי אין לקבלן תיק ברשות המסים והוא אינו מנהל כלל ספרי ניהול חשבונות.

אצל בעלי צימרים במושב יערה, נבדקו על ידי המבקרים נתוני רישום האורחים במחשב ונתגלה כי אלפי שקלים שנתקבלו בגין אירוח מספר לקוחות לא נרשמו. בעלי הצימרים הסבירו "הלקוחות עזבו בלילה, אנחנו מעדכנים אחר כך את הרישומים". בחנות לחומרי בניין בקרית ביאליק לא נרשמה קניית ביקורת שנערכה על ידי אנשי הרשות. בעל החנות בתגובה "יש הפסקת חשמל, אני ארשום אחר כך".

במספרה בקרית ים לא נרשמו הכנסות של 6000 שקלים שנתקבלו במשך חודש. בעל המספרה הסביר : "היו לי בעיות עם המוסד לביטוח לאומי והשארתי את הספרים למנהל חשבונות שלי". אצל עורך דין באחד מהיישובים באזור נמצאו צ'קים לא רשומים בסכום כולל של כ- 5000 שקלים, בעל המשרד טען "התכוונתי לרשום מאוחר יותר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות