fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דוח מבקר המדינה: עיריית עכו העבירה דרך המתנ"ס כספים לעמותות

לוגו עיריית עכו

דוח ביקורת המדינה על התנהלות הרשויות המקומיות הותר לפרסום היום (רביעי) בשעה 16:00. בפרק שמוגדר בכותרת "טובות הנאה הטבות שכר בקרב נבחרי ציבור", עולה כי בעיריית עכו מספר חברי מועצה אשר בסוף שנת 2011 לא שלמו חובות ארנונה, מים, ואגרות לעירייה על פי חוק. “הרשויות לא השתמשו בסמכותן להפסיק את חברותם של החייבים במועצות. אף שהדבר נדרש על פי חוק".

במקביל נכתב כי בין השנים 2009- 2011 העירייה העבירה כספים דרך המתנ"ס שהוא גוף שאינו עירוני לשתי עמותות ששני חברי מועצה מעורבים בפעילותן. עוד נטען כי בעיריית עכו לא גבו תשלום נוסף על חיוב חשבונות טלפון של נבחרי ציבור שחרגו מתשלום ההוצאות על פי חוק ושלמו את כל הסכום מלואו.

מעיריית עכו נמסר: "חברי המועצה שצברו חובות הגיעו להסדרים ושילמו את חובותיהם. כמו כן המתנ"ס הוא עירוני והכספים הועברו כדת וכדין ובאישור היועצת המשפטית של העירייה. דוח מבקר המדינה הוא ההוכחה לעורבא פרח ותו לא. אל מול טענות של שחיתות וטובות הנאה בא הדוח והעיר הערה מינורית. מעבר לכך, ראש העיר והעירייה מקבלים ומקדמים בברכה כל דוח של מבקר המדינה, וככל שישנם ליקויים הקשורים בעירייה ולא בנהלים החסרים של משרד הפנים, הדברים תוקנו לאלתר. עיריית עכו מתנהלת בעשר שנים האחרונות, תוך תרבות ארגונית למופת, בהתנהלות ערכית והקפדה על נהלים. טבעי הדבר שבכל ביקורת ישנן הערות, אך ביחס לתסריטי האימה, הרי שכל בר דעת יודע שהיו אלה טענות חסרות שחר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות