fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"גם אני כואב את מצבה של הפועל עכו"

בראיון לאתר מקומי, מתייחס ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, לראשונה למצב הקבוצה ומתנער מאחריות למצבה. "מה, אני זה שמחמיץ גולים?", אומר לנקרי ומתעקש שלולא עזרת הרשות המקומית, הפועל עכו היתה היום בליגה למקומות עבודה, וזה במקרה הטוב
אוהד אמיתי לא נוטש קבוצה ברגעים הקשים. ראש העירייה שמעון לנקרי עם השוער וקפטן הפועל עכו דודו גורש (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אוהד אמיתי לא נוטש קבוצה ברגעים הקשים. ראש העירייה שמעון לנקרי עם השוער וקפטן הפועל עכו דודו גורש (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו הולכת ומאבדת את סיכויה, אפילו התיאורטיים, לשרוד בליגת העל. במחזור האחרון פספסה הקבוצה הזדמנות לשבור בצורת של 11 משחקים ללא ניצחון, כשהיתה קרובה להפתיע במשחק חוץ את מ. ס. אשדוד, שהסתיים, בסופן של החמצות, בתיקו אפס. עכו הגיעה ללא מעט הזדמנויות כיבוש שלא נוצלו ובכך סיימה משחק שישי ברציפות ללא הבקעת שער ומשחק מספר 12 ללא ניצחון. הפער בין עכו, שבמקום האחרון בטבלה, לקבוצה שמעל הקו האדום, גדל ל-10 נקודות ומעבר לתחושה הפנימית, נראה כי יש כבר כמעט השלמה עם ירידתה של הפועל עכו, לאחר 6 עונות בליגת העל, לליגה הלאומית.

הסיבות לכישלון של הפועל עכו רבות, ומבחינת חלק מהאוהדים, מי שאשמה בהתדרדרות היא עיריית עכו, שדווקא הפכה בשנים האחרונות למממנת הראשית של המועדון כולו. עיקר הכעס נובע מההתערבות המקצועית של ראשי העירייה בנעשה בקבוצה. מנכ"ל העירייה אוהד שגב, אומנם מכחיש כל מעורבות מקצועית, אבל ידוע לכל שהוא זה שמינה את המאמן אלון חרזי לתפקיד והוא זה שהעדיף את שלומי דורה, על פני כל מאמן אחר שהוצע או הועדף על ידי ההנהלה.

אוהד אמיתי לא נוטש קבוצה ברגעים הקשים. ראש העירייה שמעון לנקרי עם השוער וקפטן הפועל עכו דודו גורש  (צילום: אדריאן הרבשטיין)
אוהד אמיתי לא נוטש קבוצה ברגעים הקשים. ראש העירייה שמעון לנקרי עם השוער וקפטן הפועל עכו דודו גורש (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ראש העירייה שמעון לנקרי, סופג בשבועות האחרונים את מרב חיצי הביקורת. בראיון שהעניק לאחרונה לאלברט לוי מאתר עכו-נט, מתייחס לנקרי לראשונה למצב הקבוצה. כבר בתחילת דבריו, מביע לנקרי את אכזבתו ממצבה של הפועל עכו ואומר: "אין בעולם אוהד כדורגל שהקבוצה שלו לא מצליחה והוא לא מאוכזב. גם אני, כמו כל אוהד, כואב את מצבה של הקבוצה".

לנקרי ממשיך ומספר: "העירייה בראשותי תמיד סייעה להפועל עכו, גם כשהקבוצה היתה בליגות הנמוכות. רק בשנתיים האחרונות השקענו כמעט 6 מיליון שקלים, ואני לא מדבר על תשתיות ותנאים, אלא על כסף ישיר לניהול ולרכישת שחקנים. אני לא מנהל את הפועל עכו, לא קובע מי יאמן, מי ישחק ואיזה שחקנים לקנות. אני אוהד שרוכש כל שנה את המנוי הכי יקר שיש, ומתוקף תפקידי כראש עירייה מגייס כספים ותומך בקבוצה. אם לא אני, גם ספונסרים לא היו. לכן, צר לי לשמוע מספר קטן של אוהדים שמשמיצים ומקטרים ומתקיפים אותי באופן אישי כאילו אני שחקן בקבוצה שנמצא במגרש ומחמיץ גולים".

בדבריו, ממשיל לנקרי את מצבה של הפועל עכו למצבו של ילד חלש שנזקק לעזרה. "כשילד מתקשה, יש שתי אופציות: להשמיץ וללגלג על מצבו ובכך לקבור אותו עוד יותר או לתמוך בו ולעודד אותו להילחץ מהמצב שבו הוא נמצא. אם עיריית עכו לא היתה עוזרת ומעניקה כספים ומשאבים רבים כל כך, הפועל עכו היתה היום בליגה למקומות עבודה, וזה במקרה הטוב. לדעתי, רשות מקומית לא צריכה להחזיק קבוצת כדורגל ואם יגיע ספונסר רציני, נשמח להעביר לו את כל סמכויות הניהול".

בהמשך דבריו, קורא ראש העירייה לתמוך בקבוצה דווקא ברגעיה הקשים. "אני גאה בהפועל עכו ובטוח שהקבוצה חשובה לרוב האוהדים. זה הזמן לתמוך בה. הקבוצה כרגע לא במצב טוב, אבל ניסים קורים גם בכדורגל. אם השנה נגזר על הקבוצה לרדת, נדאג שבעונה הבאה היא תעלה שוב".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות