fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בת 15 מעכו יושבת בבית מאז פתיחת שנת הלימודים

הנערה סובלת מבעיות בריאותיות, אך בעירייה מתעקשים לשלבה בחינוך המיוחד עם תלמידים הסובלים ממוגבלות שכלית. הוריה לא מתכוונים לוותר. העירייה בתגובה: "טובת הילדה, באופן חד משמעי, היא שיבוץ בחינוך המיוחד"
נערה מותקפת ( צילום אילוסטרציה : פנתרמדיה)
נערה מותקפת ( צילום אילוסטרציה : פנתרמדיה)
נערה
צילום אילוסטרציה : פנתרמדיה

ס', בת 15 מעכו, בת למשפחה של עולים מקווקז, סובלת מבעיות בריאותיות. מאז שנולדה עברה שלושה ניתוחי לב. מאז פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר השנה, היא יושבת בביתה ללא מעש וללא מסגרת. השנה כשס' הייתה אמורה לעלות לכיתה ט', הודיעה מנהלת אגף החינוך בעירייה אורית אסייג להוריה, כי בתם תעבור ללמוד בבית הספר אייל לחינוך מיוחד בעיר. יצוין, כי באייל לומדים נערים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. עד אז למדה ס' בבתי ספר ממלכתיים רגילים בכיתות מקדמות. בשנתיים האחרונות למדה בחטיבת הביניים "העלייה השנייה" והוצמדה לה סייעת.

ס' סובלת, לעיתים, גם מהתקפי אפילפסיה, מה שלא מאפשר להשאירה לבדה, אך, בכל זאת, חוות דעת מיוחדת קבעה, כי הנערה אינה סובלת מפיגור שכלי. יצוין עוד, כי בכיתות המקדמות בבתי הספר הרגילים לומדים ילדים במסגרת משולבת של חינוך מיוחד.

בביקורי השבוע בביתה של ס', מצאתי אותה בסלון ביתה ישובה בסלון בפיג'מה, גולשת בפייסבוק. זו שגרת יומה כעת. אמה של ס' מטפלת בה מבוקר עד לילה. ביום שהודיעו לה כי בתה עוברת לחינוך מיוחד, החליטה האם להיאבק בהחלטה. "אני אמרתי למנהלת שהבת שלי לא תלמד בבית הספר אייל. מגיעה לה סייעת בכיתה של החינוך המיוחד. אני מתעקשת, גם אם אצטרך לפנות לעורך דין בעניין. השיקולים כאן הם רק של תקציב לחינוך המיוחד, והבת שלי משלמת את המחיר. אני רוצה שהילדה תשאף כמה שיותר קדימה. אני רוצה את הכי טוב לבת שלי כמו כל אמא בעכו וכמו שמנהלת אגף החינוך רוצה לילדים שלה. אני מצפה שעיריית עכו תבין שמדובר בחיים של הילדה כאן". ס' הייתה שותפה לשיחה באופן מלא ואף הקפידה לתקן את שגיאות העברית של אמה.

השבוע התקבל אצל ההורים מכתב שני מקצינת מבחן, שבו הם נדרשים לשלוח את בתם למסגרת על פי חוק חינוך חובה.

ממשרד החינוך במחוז הצפון נמסר: "לבקשת ההורים, ועדת ערר מחוזית דנה בהחלטת ועדת ההשמה וקבעה כי הילדה זקוקה למסגרת של חינוך מיוחד בהתאם לאפיון החריגות כפי נקבעה לה הן בוועדת ההשמה והן בוועדת הערר".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "התלמידה עברה ועדת השמה כחוק מאחר שאינה מתאימה בעליל ללמוד בחינוך הרגיל והמשפחה לא הגישה ערר כנדרש על מנת לנסות ולבטל את החלטת ועדת ההשמה. לפנים משורת הדין וללא תקצוב ממשרד החינוך, נשאה עיריית עכו באופן מלא בתקציב לסייעת במשך שנתיים על מנת לנסות ולסייע לתלמידה להשתלב בחינוך הרגיל. כמו כן, דאגנו לממן ליווי בהסעה על מנת להפחית מצבי מסוכנות. בלי להיכנס לפרטים נוספים, טובת הילדה, באופן חד משמעי, היא שיבוץ בחינוך המיוחד. אנו נמשיך ונפעל לטובת התלמידה וניישם את החלטות ועדת ההשמה וכן את חובת ההורים לגבי ביקור סדיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות