fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ברגל ימין: הפועל עכו פתחה את הפלייאוף התחתון בניצחון

לא מוכנה לשמש תפאורה בהנהלה. קרן דה קסטרו   (צילום: אדריאן הרבשטיין)
לא מוכנה לשמש תפאורה בהנהלה. קרן דה קסטרו   (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו (ליגת על)

זר, לו נקלע השבוע למשחק בין הפועל עכו למכבי נתניה, לא היה מבדיל בין הקבוצה שצריכה להיאבק על הישרדותה בליגה לבין קבוצה שכבר ירדה לליגה הלאומית. הפועל עכו אומנם פתחה את משחקי הפלייאוף התחתון בניצחון על מכבי נתניה, 1:4, אבל היא בהחלט לא יכולה להיות שבעת רצון מהיכולת הבינונית ומטה שהפגינו שחקניה. האורחים מנתניה הפתיעו כששלטו ברוב הדקות והגיעו לשפע הזדמנויות שרק במזל גדול לא הסתיימו עם כדור ברשת העכואית.

הפועל עכו פתחה היטב וכבר בדקה ה-10 עלתה ליתרון ראשון. לנרי קאינדה נשלח בכדור עומק, השתלט על הכדור, התגבר על הגנת נתניה והגביה לרחבה. דילן סייס, החלוץ הבלגי הצעיר, התגבר על ההגנה ומקרוב נגח פנימה, 0:1 לעכו. בדקה ה-28 הכפילה עכו את יתרונה. עוז פרץ הגביה כדור לרחבה וסייס התמקם היטב ומקרוב נגח לרשת, 0:2. עכו המשיכה לשלוט ולאיים, אבל בדקה ה-39 ספגה שער מצמק, אחרי השמטה אומללה של השוער דני עמוס. מרגע זה, עכו נעלמה לחלוטין מהמגרש ואפשרה לנתניה להשתלט על המגרש ולאיים שוב ושוב על השער העכואי. השוער עמוס, בכמה הצלות מצוינות, חיפה על השער שספג ומנע שוויון. גם אלילת המזל עבדה עבור עכו כשהשיא היה כששחקן נתניה היה מול שער חשוף לגמרי והחטיא ממטר!!! בדקה ה-82, עכו נרגעה. שמוליק מלול מסר לעוז פרץ, שחדר לרחבה ובעט כדור חזק ושטוח פנימה, 1:3. בדקה ה-87, מצא קאינדה את סמואל גילמור, שמתוך הרחבה השחיל את הרביעי.

בעקבות הניצחון טיפסה הפועל עכו למקום ה-9 בטבלה ופתחה פער של 7 נקודות מהפועל חיפה שנמצאת מתחת לקו האדום.

המאמן ירון הוכנבוים: "אנחנו מודים לקדוש ברוך הוא שאנחנו נמצאים 7 נקודות מהקו האדום. זה הרבה מעבר לציפיות. אנחנו יודעים שיש לנו עוד הרבה עבודה ונצטרך לעבוד קשה כדי להשיג את המטרה, והניצחון הזה הוא נקודת האור שבקצה המנהרה. תוכנית המשחק שלנו נגד נתניה עבדה היטב. ידענו שהם יטילו את כל יהבם על ההתקפה, ואנחנו ניצלנו את זה כדי לכבוש במתפרצות. אנחנו גם לא כאלה גדולים שיצפו מאיתנו להיות דומיננטיים במשך 90 דקות. אני גאה בשחקנים. כל משחק עבורנו הוא קריטי ונמשיך להגיע לכל משחק רעבים לנקודות".

השחקנים הקדישו את הניצחון על נתניה ליו"ר הקבוצה דודי רוזנפלד, שחגג יומולדת ביום המשחק. רוזנפלד, שבסיום המשחק חיבק בחום את המאמן, אמר: "אין מתנה טובה יותר שיכולתי לבקש מניצחון".

ליגת העל תצא כעת לפגרה בת שבוע והמשחקים יתחדשו בסוף השבוע הבא, כשהפועל עכו תצא למפגש נגד הפועל ת"א בבלומפילד. המגן שמוליק מלול והבלם בוריס קפיטוביץ', ייעדרו עקב צהובים.

בטעם בלגי. דילן סייס, חוגג צמד שערי בכורה בהפועל עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
בטעם בלגי. דילן סייס, חוגג צמד שערי בכורה בהפועל עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הוכנבוים סיכם לשנה נוספת

העונה טרם נגמרה ועד לסיומה נותרו עוד 6 משחקים, אבל בהנהלת הפועל עכו החליטו כבר עכשיו על המשך העסקתו של המאמן ירון הוכנבוים גם בעונה הבאה, ללא קשר לליגה בה תשחק הקבוצה.

"המאמן ירון הוכנבוים הוביל את הקבוצה להצלחה, בניגוד לכל התחזיות, ולכן אנו שמחים להאריך את חוזהו בעונה נוספת", נמסר בהודעת המועדון.

הוכנבוים: "מעמד החתימה היה מרגש עבורי, שכן זוהי הבעת אמון בדרכי המקצועית וביחסים המצוינים שנרקמו ביני לבין המועדון. אני מודה לחברי ההנהלה ולראש העירייה על ההחלטה להמשיך את השותפות בינינו. יחד עם זאת, המשימה העיקרית שלנו טרם הסתיימה. לפנינו תקופה מאתגרת שבסיומה כולנו מקווים לחגוג את הישארותה של הפועל עכו בליגת העל. אנחנו דרוכים, מוכנים ומאוחדים, שחקנים ואוהדים, כדי להצליח".

הדוברת התפטרה

קרן דה קסטרו, שבמשך 4 שנים פעלה בהתנדבות כדוברת הפועל עכו ושימשה גם חברת עמותה, הפתיעה בסיום המשחק של עכו נגד נתניה, כשהודיעה ליו"ר דודי רוזנפלד, על התפטרותה.

התפטרותה של דה קסטרו באה על רקע העובדה כי לא ידעה וגם לא עודכנה על החתמתו של הוכנבוים בקבוצה לעונה נוספת. בסיום המשחק של עכו נגד נתניה, התבקשה דה קסטרו להוציא הודעה לעיתונות על ההחתמה. דה קסטרו, שהופתעה לשמוע על כך לראשונה, כעסה על כך שלא עירבו אותה בהחלטה, והחליטה לעזוב באופן מיידי.

דה קסטרו: "ההתנהלות השערורייתית והלא מקצועית וחוסר שיתוף הפעולה בקבלת החלטות, אינן מתיישבות עם ערכיי, ולכן, בלב כבד, החלטתי לסיים את תפקידי. בעונה שעברה, חרף המצב הקשה אליו נקלעה הקבוצה, היתה אמונה, חדוות עשייה ושיתוף פעולה אמיץ בין כל חברי ההנהלה, ויחד עשינו את הבלתי ייאמן וכנגד כל הסיכויים, הפועל עכו נשארה בליגת העל. גם כשנתגלעו חילוקי דעות, כל אחד הביע את דעתו, וידענו לשלב ידיים למען הקבוצה ולקבל החלטות משותפות ובשקיפות מלאה. אלה שמנהלים את הקבוצה היום, בוחרים להסתודד בחדרי חדרים ולקבל החלטות שלא בשיתוף מלא של שאר חברי ההנהלה, כמתבקש, ומעדכנים אותנו בדיעבד. לא אהיה חלק מהנהלה ששניים ממנה מקבלים החלטות לבד. אני לא מוכנה לשמש כתפאורה מבלי שדעותיי, עד כמה שיהיו שונות, לפחות יישמעו. הפועל עכו, אוהדיה ושחקניה, קרובים מאוד לליבי ואמשיך לאהוד את הקבוצה וללוותה כאוהדת מסורה".

מנכ"ל הקבוצה רפי סולטן: "אנו מודים לקרן על תרומתה הרבה למועדון ומאחלים לה הצלחה בהמשך דרכה".

ויקטור כהן, יחליף את דה קסטרו בתפקיד.

לא מוכנה לשמש תפאורה בהנהלה. קרן דה קסטרו   (צילום: אדריאן הרבשטיין)
לא מוכנה לשמש תפאורה בהנהלה. קרן דה קסטרו   (צילום: אדריאן הרבשטיין)

 

סקציה מעלות (ליגה א')

הקבוצה השיגה במחזור האחרון ניצחון חשוב כשגברה בביתה על הפועל אסי גלבוע, 1:3. הניצחון אומנם השאיר את מעלות מתחת לקו האדום, אבל היא איזנה את מספר נקודותיה (21 נק') לקבוצה שמעליה, מכבי דלית אלכרמל, כשרק הפרש שערים מפריד ביניהן. השתיים ייפגשו במחזור הקרוב לקרב תחתית לוהט.

מעלות, שהתייצבה למשחק ללא הבלם המורחק יורי קודינסקי, עלתה ליתרון ראשון כבר בדקה ה_12. גיא רפאלי שלח מימין כדור למרכז הרחבה, בר כהן, בעט בעקב כדור שניתז במשקוף ודודו אפללו, שעמד לא מכוסה, נגח את הכדור החוזר פנימה, 0:1. מעלות המשיכה לגלות עדיפות אבל לא הבקיעה. בדקה ה_42, בבעיטה הראשונה שלהם למסגרת השער, כבשו האורחים את השוויון, 1:1. עם פתיחת המחצית השנייה (דקה 48), החזירה לעצמה מעלות את היתרון. אפללו בישל ובר כהן, מתוך הרחבה, בעט מדויק לרשת, 1:2. בדקה ה_90 חתמה מעלות את התוצאה. אילן טל הכניס כדור עומק לבר כהן, שהתקדם לרחבה ומקרוב השחיל פנימה, 1:3.

המאמן ברוך ממן: "ניצחון סופר חשוב, שנותן לנו תקווה להמשך. בשני המחזורים האחרונים מצפים לנו 2 קרבות תחתית נגד מכבי דלית אלכרמל ומג'ד אל כרום, והם אלה שיקבעו את עתידנו".

בר כהן, שכבש צמד, סיכם: "הניצחון שיחרר אצלנו המון לחץ, אבל מצפה לנו עוד דרך ארוכה. ההישארות בליגה תלויה בנו ואנחנו עובדים קשה כדי לעשות את זה".

דודו אפללו, שבישל שער וכבש שער, סיכם: "אני מקווה שהניצחון הזה הוא התחלת הדרך שלנו במסע ההישארות בליגה. במחזור הקרוב מצפה לנו משחק גורלי ואסור לנו לאבד יותר נקודות. המאבק בתחתית יהיה קשה, אבל נילחם עד הסוף".

צמד מנצח. דודו אפללו ובר כהן
צמד מנצח. דודו אפללו ובר כהן

 

מכבי עכו (ליגה ב')

הקבוצה ספגה הפסד ליגה שלישי רצוף, ירדה למקום ה-6 בטבלה, ולראשונה מזה שבועות רבים, מוצאת את עצמה מחוץ לתמונת הפלייאוף העליון.

במחזור האחרון אירחה מכבי עכו את יריבתה לצמרת, הפועל שפרעם, וכבר במחצית הראשונה נקלעה לפיגור, 3:0. בדקה ה-58 הצליחה עכו לצמק ל-3:1, משער של גיא גולדשטיין, אבל עד לסיום לא הצליחה למצוא את הרשת.

היו"ר אשר (ג'וקי) בן חמו: "אנחנו נמצאים בתקופה לא טובה. הסברנו לשחקנים שלא מספיק לשחק יפה וטכני, ובלי מלחמה זה יהיה בלתי אפשרי לקחת נקודות. הגענו לישורת האחרונה של העונה והמשחקים הופכים להיות יותר ויותר קשים. אני מאוד מקווה שנתעורר ומהר, לפני שנמצא את עצמנו מדרדרים ומסתבכים בתחתית, למרות שלא הרמנו ידיים במאבק על כניסה לפלייאוף העליון".

(ליגה ב') בית"ר נהריה – אחי עכו, 0:0

המפגש בין בית"ר נהריה שרוצה פלייאוף עליון לאחי עכו שרוצה לברוח מהתחתית, הסתיים בתיקו אפס ובחלוקת נקודה לכל קבוצה. מבחינת בית"ר נהריה (מקום 7, 31 נק'), הפער בינה לבין המקום החמישי (עירוני כאבול, 34 נק'), נשמר, בעוד אחי עכו שמרה גם היא על המקום ה-11 בטבלה עם 27 נק'.

מאמן בית"ר נהריה אמיתי ברק: "המשחק היה שקול והתיקו בהחלט משקף. נמשיך להיאבק ולעשות את הכל כדי להגיע לפלייאוף העליון. אם זה יקרה, זה יהיה עבורנו הישג".

הקבוצה ספגה מכה קשה כשתיחסר את בן ביטון, שגמר את העונה לאחר שנפצע באירוע הזוי. בסיום המשחק נגד אחי עכו נכנס ביטון למקלחת שבחדר ההלבשה של האצטדיון בנהריה ונפגע מכיור שנפל על רגלו. הפגיעה גרמה לביטון חתך עמוק בגיד והוא הובהל לבית החולים, שם נותח, נחבש ונצטווה לנוח חודש ימים. ביטון גם צפוי לעבור גם תקופת שיקום ממושכת. ביטון: "זה חוסר מזל משווע. אני מקווה שהחברים שלי, למרות שזה יהיה קשה, יעשו את העבודה ויצליחו להגיע לפלייאוף העליון".

במקום כפיים, יצא על קביים. בן ביטון מבית"ר נהריה
במקום כפיים, יצא על קביים. בן ביטון מבית"ר נהריה

 

הפועל נהריה (ליגה ג')

הקבוצה סיימה את משחק החוץ שלה נגד הפועל מרום גליל בתיקו, 1:1. לנהריה כבש דרור עזרן. הקפטן מומי פזרקר, עוד הספיק להחמיץ פנדל.

מנהל הקבוצה יהודה ללוש, שוב היה מעורב בגילוי אזרחות טובה, כשמצא תיק ובו אלפי שקלים והחזירו לבעליו. מתברר, כי התיק היה שייך לצעירה, שאספה כסף על מנת לסייע לאביה במימון ניתוח מציל חיים. הצעירה הודתה מעומק ליבה על החזרת הכסף וללוש, כמו תמיד, הצטנע ואמר: "עשיתי מה שכל אזרח ישר והגון היה עושה. העברתי את התיק עם הכסף למשטרת נהריה ושם איתרו את הצעירה והחזירו לה את האבידה. אני שמח שדווקא ביום המעשים הטובים, עשיתי משהו טוב".

יש לציין, כי זו פעם שנייה בחודשים האחרונים שללוש מוצא תיק ובו כסף וחפצי ערך יקרים, ומסתייע בעזרת המשטרה כדי להחזיר את האבידה לבעליו. בפעם הקודמת הוזמן ללוש לתחנת המשטרה בנהריה שם קיבל תעודה על אזרחות טובה.

ותיקים

קבוצת ותיקי מכבי אהרון גאון עכו, הביסה במחזור האחרון את ותיקי שפרעם, 2:6. לעכו הבקיעו: דותן שלום – 2 שערים, חופי ברנס, ערן גאון, ליאון גאון וששי ללקי – שער אחד כ"א.

כבש צמד. דותן שלום מוותיקי עכו
כבש צמד. דותן שלום מוותיקי עכו

 

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 20)

הפועל רמת השרון – הפועל עכו, 1:4. לעכו: שאקר סקר.

ארצית (מחזור 20)

הפועל דיר חנא – הפועל מטה אשר, 2:1. למטה אשר: אליאור אביטן וג'ורג' דיבה.

מחוזית (מחזור 21)

אחי עכו- מכבי מעלות, 1:0. למעלות: אדהם גדבאן.

מכבי נהריה -הפועל סמיע, 0:4. לנהריה: מוחמד היב, נועם חמיאס, מהנא עזאם ומיקלה תומא.

נערים א'

ארצית (מחזור 20)

הפועל עכו – הפועל כפר סבא, 2:1. לעכו: עומר ברגר. עכו מפסידה למוליכת הטבלה והפער ביניהן גדל ל-5 נקודות, מה שמפחית את סיכויי העלייה של עכו.

נערים ב'

ארצית (מחזור 22)

הפועל עכו – הפועל רעננה, 3:2. לעכו: ענאן סקר ולידור אמירי. ההפסד מרחיק את עכו 9 נק' מהפסגה ומפחית באופן משמעותי את סיכויה לזכות באליפות.

הפועל מטה אשר- מכבי קרית אתא, 1:1. למטה אשר: מוחמד סאלח.

מחוזית (מחזור 19)

הפועל דבוריה – מכבי נהריה, 3:0. לנהריה: אור שטרית – 2 שערים, צחר שאול – שער.

נערים ג' (מחזור 20)

בית"ר חיפה – הפועל עכו, 0:0.

הפועל עפולה – הפועל מטה אשר, 2:3. למטה אשר: עידו דומאן ועומר לוי.

הפועל יקנעם – מכבי מעלות, 6:1. למעלות: בר אלקובי ויער יקותיאלי – 2 שערים כ"א, עמית תקתוק וקיאן גאנם – שער אחד כ"א.

ילדים א' (מחזור 20)

מכבי קרית אתא – הפועל אסף עכו, 4:0. לעכו: סהר גלאי, אדם מולא, אליאב אלגזאר ודניאל קומן.

מכבי ת"א – הפועל מטה אשר, 2:4. למטה אשר: ספיר רזון ובן אלקיים.

בית"ר נהריה – הפועל כרמיאל, 5:0.

מכבי מעלות – ג'דידה/מכר, 1:0.

ילדים ג' (מחזור 20)

מכבי נהריה – מ. ס. חוסן, 4:3. לחוסן: רועי אלפסי – 2 שערים, גיא קדם ורני ירדן – שער אחד כ"א. קבוצתו של המאמן עמוס דיין מעפילה בעקבות הניצחון למקום השלישי בטבלה.

משחקי השבוע

ליגה א'

מכבי דלית אלכרמל – סקציה מעלות (יום שישי, 25.3, שעה 14:00)

ליגה ב' (יום שישי, 25.3)

בית"ר נהריה – מכבי נח'ף (יום שישי, שעה 14:45)

אחי עכו – הפועל כאוכב (שעה 16:00)

ביר אלמכסור – מכבי עכו (שעה 12:00)

ליגה ג' (יום שישי, 25.3)

הפועל נהריה – חצור הגלילית (שעה 12:15)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות