fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית העלמין בעכו: עציצים שנעקרים ממקומם, בדלי סיגריות ושברי בקבוקים

משפחות שעולות לקברי יקיריהן מגלות מראות קשים של ביזה והשחתה. יו"ר המועצה הדתית: "בקרוב ייצא מכרז להתקנת מצלמות בבית העלמין". מי מחלל את הקברים? המשטרה חוקרת

כהרגלה בכל יום שישי, הגיעה זיוה עמרם מעכו עם בתה לבית העלמין של עכו סמוך לכפר מכר, כדי לעלות לקברו של בעלה המנוח, רחמים עמרם ז"ל (60), שנפטר לפני שנתיים. היא לא תיארה לעצמה שמשם תתקשר למשטרה. עמרם: "איך שהגענו, הבת שלי נתנה צעקה. הצבנו שתי אדניות גדולות מסביב לקבר שלו, עם קקטוסים ועץ זית, שסימל את רחמים ואהבתו לעץ זה. כשהגענו ראינו שהאדניות לא שם. גם אדנית נוספת, שקבועה באדמה, ניסו לעקור. הזדעזענו. קראנו לעובד בית הקברות, שאמר לי שהם לא שומרים בלילה". בעקבות המקרה הזעיקה עמרם את המשטרה, שהגיעה למקום ופתחה בחקירה. 

לדברי עמרם, זוהי אינה הפעם הראשונה בה היא נתקלת בוונדליזם בבית העלמין: לפני שלושה חודשים הגיעה עמרם עם חברתה, שולה לוי, שעלתה לקבר של בתה, שרית ז"ל, שנפטרה בגיל 25. עמרם: "על הקבר של שרית היו בקבוקי בירה מנופצים, בדלי סיגריות מסביב ושקית ניילון עם שאריות אוכל. על הקבר הסמוך גם היו שברי בקבוקים". בעקבות המקרה פנו השתיים למשטרה, ושבוע לאחר מכן קיבלה לוי הודעה כי התיק נסגר עקב חוסר ראיות.

יו"ר המועצה הדתית בעכו, רובי לוזון: "אנחנו מודעים לבעיה. כיוון שעלות הצבתן של מצלמות במקום היא יותר מ~50 אלף שקלים, אנחנו מחויבים בחוק מכרזים. סיימנו עכשיו שלב נוסף בפיתוח בית העלמין, הצבת עמודים נוספים עליהם אמורות להיות מותקנות מצלמות ובשבועיים הקרובים אנו יוצאים למכרז פומבי. אני חושב שחשוב שיהיו סיורים של השיטור העירוני של עכו במקום, כיוון שמתקיימות שם מסיבות של צעירים מהכפרים בלילות. אנחנו פועלים בנושא מול מחלקת הביטחון בעירייה".

שברי בקבוקי בירה על הקבר צילום: אושרי כהן
שברי בקבוקי בירה על הקבר צילום: אושרי כהן

לדבריה של עמרם, קברים נוספים, בהם קבריהם של נספי הפיגוע בבורגס מעכו, מאור הרוש ואליאור פרייס ז"ל, נבזזו בעבר. ממשפחתו של מאור נמסר כי מקברו נגנבו חפצים שונים ומתקן נרות מאבן נזרק לרצפה. משפחת הרוש: "בהתחלה היינו מזועזעים, אבל עם הזמן התרגלנו, אנחנו כבר לא מביאים לקבר דברים אישיים ויקרי ערך".

עדנה פרייס, אמו של אליאור ז"ל: "בעבר השארתי על אחד העציצים פתק בשלוש שפות, עברית, אנגלית וערבית, ובו בקשה לא לקחת את העציצים, אבל זה לא עזר. היינו בהלם בפעם הראשונה שגילינו שלקחו דברים. אין לנו את הכוחות להתמודד עם תלונה במשטרה. לאליאור הייתה נתינה אינסופית. הוא נהג לומר שאם מישהו לקח, כנראה שהוא היה צריך". פרייס מספרת עוד כי לאזור סככת ההספד מגיעים לעיתים צעירים ושותים בירות, וניתן למצוא שם אחר כך שברי בקבוקי זכוכית.

בדוברות מחוז חוף של המשטרה אישרו, כי לתחנת עכו הוגשה תלונה ונפתחה חקירה בנושא.
מעיריית עכו נמסר, כי בית העלמין נמצא באחריות המועצה הדתית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות