fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ארבע שנים לפיגוע בבורגס, שבו נרצחו שני בני עכו

קובי ועדנה פרייס (צילום באדיבות המשפחה)

בטקס הזיכרון אמר קובי פרייס, אביו של אליאור ז"ל לאירופאים: "תפסיקו להיות נאיבים, תפעלו ללא היסוס וביד קשה כלפי מסיתים ומפגעים"

השבוע התקיימה באנדרטת הזיכרון בבולגריה אזכרה לציון ארבע שנים לפיגוע התופת בבורגס. באזכרה נכחו נשיא בולגריה, חברי פלרמנט, שגרירי אירופה, שגרירת ישראל בבולגריה אירית ליליאן, קובי ועדנה פרייס, הוריו של אליאור ז"ל, שנרצח יחד חברו מאור הרוש ז"ל, שניהם מעכו, ומשפחות שכולות נוספות.

ב-18 ביולי 2012 פוצץ את עצמו מחבל מתאבד בסמוך לאוטובוס שבו היו 42 ישראלים שהגיעו לנופש בבולגריה. בפיגוע נרצחו שישה בני אדם, כשדניאל פחימה, חברם של פרייס והרוש, נפצע אנושות.

קובי פרייס נאם בשם המשפחות השכולות: "האנדרטה קושרת את גורל אזרחי ישראל ובולגריה בדם אזרחיה. כולם נוהרים לבורגס בזמנים אלו, נוצרים, יהודים ומוסלמים מגיעים למקום הקסום הזה ליהנות מגן העדן המקומי. אנו, משפחות הנרצחים, עומדים כאן היום ארבע שנים אחרי שהתחוללה התופת הנוראית, על  האדמה האחרונה שהיתה לחוש את גופם של יקירנו ולשמוע את צחוקם.

קובי ועדנה פרייס (צילום באדיבות המשפחה)
קובי ועדנה פרייס (צילום באדיבות המשפחה)

"באותו היום התבשרנו על הנורא מכל ונגדעו כל חלומותינו. הטרור תוקף יהודים וישראלים בכל מקום; לא רק פוגע בהם, אלא בערכי העולם באשר הוא, ואינו מבדיל בין תרבויות וקהילות. אני פונה אליכם, אזרחי אירופה, לפעול ללא היסוס וביד קשה כלפי מסיתים ומפגעים, לא לנוח ולא לשקוט עד למיצוי הדין. זו דרך החיים של ארגוני טרור, שבחרו בטבח וברצח של קורבנות חפים מפשע. לכן, אזרחי אירופה, הפסיקו להיות נאיבים, הפסיקו להיות כל כך דמוקרטים. בשנים קודמות אמרתי שלא רחוק היום שרבים מכם ימצאו את עצמם במצב בו אתם קוברים את ילדיכם. לצערי הרב, זה מה שקורה בזמן האחרון על אדמתכם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות