fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני ישראלית שרוצה לתרום למדינה"

ממש בקרוב תסיים יסמין חייאכ מעכו קורס קצינות שלישות, והיא לא מצטערת לרגע. "כל חיי חייתי סביב יהודים, החברות שלי יהודיות ואני לא מרגישה שונה בכלום. אני רואה בתפקיד הזה שליחות"
סג"מ יסמין חאייכ
צוערת יסמין חאייכ (צילום: דו"צ)

678 שיתופים ויותר מ~13 אלף לייקים בעמוד הפייסבוק של צה"ל קיבלה סג"מ יסמין חייאכ מעכו, הקצינה הערבייה הנוצרייה הראשונה בצה"ל. חאייכ נמצאת לקראת סיום קורס קצינות שלישות. היא רק בת 19, רביעית בין חמישה ילדים. משפחתה מתגוררת בצפון העיר. חאייכ הלכה אחרי אחותה הגדולה ששירתה בצה"ל כמש"קית קישור וקיבלה אות מצטיינת נשיא. היא לא מפחדת מביקורת, מרגישה ישראלית לכל דבר ורוצה רק לתרום למדינה.

היא למדה בבית הספר לקציני ים בעכו, כך שבגיל 15 כבר עלתה על מדי צה"ל ובכל שנות בגרותה הייתה חלק מההווי הצבאי. "כל חיי חייתי סביב יהודים, החברות שלי יהודיות ואני לא מרגישה שונה בכלום. אני רואה בתפקיד הזה שליחות. מיד שהתגייסתי לצבא, לפני כשנה, עברתי קורס של מש|קית קישור ושירתתי בבסיס בעכו, התאהבתי במקצוע והחלטתי לצאת לקצונה. זו עבודה מאתגרת ומורכבת בעיקר כשעובדים עם חיילי מילואים שהם למעשה אזרחים שתורמים מזמנם ומגיעים לאימונים ולשירות מילואים. הם אזרחים שנותנים הכל כדי לתרום לחברה וזה מעורר השראה. מראש ידעתי לאן אני נכנסת ואני שואפת להגיע רחוק בתחום".

סג"מ יסמין חאייכ
צוערת יסמין חאייכ (צילום: דו"צ)

 איך את מתייחסת להד התקשורתי סביב הסיפור שלך?
"זה מחמם את הלב, כיוון שאני לא יהודייה אלא ערבייה נוצרייה, וזה לא משהו שקורה כל יום. כיף לי מאוד לשמוע את התגובות. אני מגיעה הביתה על מדים, וכולם יודעים ומכירים. בצבא לא קרה לי אף פעם שעברתי בבה"ד והרגשתי שונה, אין אפליה ויש שוויון נטו. התגייסתי כי יש לי מטרות ושאיפות ויש לי מה לתת, עצם זה שנולדתי פה, זו זכות בשבילי ואני מרגישה שצריך להתגייס ולתרום וזה בעיקר נותן לי הרגשה שעשיתי משהו טוב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות