fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בן שושן: "5 חודשים אני יושב בבית ונאלץ לשרוד כדי להאכיל את הילדים שלי"

מאמן הכושר שפוטר/הושעה (תלוי את מי שואלים) מהפועל עכו, מספר על הקשיים איתם נאלץ להתמודד מאז עזב/הועזב (שוב, תלוי את מי שואלים), ומסביר מדוע החליט כעת לתבוע את הקבוצה
הפועל עכו היתה משפחה שנייה בשבילי. בן שושן עם השחקן שניר משען (צילום: עצמי)
הפועל עכו היתה משפחה שנייה בשבילי. בן שושן עם השחקן שניר משען (צילום: עצמי)

בתום חופשת סוף שבוע ארוך, חזרו ביום ראשון שחקני הקבוצה לאימונים ופתחו בהכנות לקראת המשחק הקריטי בשבוע הבא נגד מ. ס. אשדוד. שיחת היום היתה סביב נושא המשכורות, שמעוכבות ולא בפעם הראשונה העונה. ביום רביעי האחרון, קיימה הקבוצה טקס הרמת כוסית מסורתית לרגל חג פסח, במעמד ראש העירייה שמעון לנקרי. באותו מעמד גם חולקו לשחקנים המשכורות עבור חודש פברואר. בנוסף, זכו השחקנים לסלסלות שי מתוקות. מנהל הקבוצה גדעון ספורטה: "עשינו מאמצים אדירים כדי שהשחקנים יקבלו את שכרם עוד לפני החג ודאגנו להם גם לחבילות שי מתוקות. אני רק מקווה שבסיום העונה הם ישאירו גם לנו טעם מתוק ויישארו בליגה".

יובל אבידור ואמיר אבו-ניל, שהיו מעורבים בשבוע שעבר בתקרית, הועמדו בפני ועדת משמעת פנימית של האגודה וספגו עונש: מימון ארוחה לכל הקבוצה. בקבוצה הגישו את כל הטפסים הרלוונטיים למנהל תקין, וכעת ממתינים לאישור. עם קבלת האישור המיוחל, תוכל הקבוצה לקבל את הכסף מההתאחדות לכדורגל, שמסתכם בכ-700 אלף שקלים. החלוץ אליאור סיידר, שנפגע בפניו ועבר ניתוח קשה לאיחוי שברים בארובת העין ובעצמות הלחי והלסת, ימריא ביום רביעי הבא לאנגליה, לצורך התאמת מסיכת הגנה מיוחדת. סיידר ילווה על ידי איש קשר מקומי ושהה בלונדון 3 ימים כשעלות הטיסות, השהות והטיפול, ממומנות על ידי הפועל עכו.

הפועל עכו היתה משפחה שנייה בשבילי. בן שושן עם השחקן שניר משען    (צילום: עצמי)
הפועל עכו היתה משפחה שנייה בשבילי. בן שושן עם השחקן שניר משען (צילום: עצמי)

אהוד בן שושן, שהיה מאמן הכושר של הקבוצה, פנה לאחרונה לערכאות משפטיות כשהוא תובע את הפועל עכו בגין פיטורין שלא כדין והלנת שכר. כזכור, לפני מספר חודשים, אולץ בן שושן לעזוב, בעקבות תקרית מילולית עם היו"ר רוני פרטוש. לדברי בן שושן, עד היום הוא לא יודע מה הרקע להחלטה.בן שושן: "עבדתי בהפועל עכו 5 שנים והקבוצה היתה עבורי כמו משפחה שנייה. המועדון נכנס לי עמוק ללב. אני אוהב את השחקנים ועד היום אני בקשר עם רובם. לא רציתי לעזוב וההודעה נפלה עליי כרעם ביום בהיר. מה שקרה זה שיום אחד, לפני האימון, נקראתי למשרד של היו"ר רוני פרטוש והוא הורה לי ללכת הביתה. ככה, פתאום, בלי הסבר ובלי נימוק. למחרת שוב הגעתי לאימון וסולקתי בבושת פנים, כשמטיחים בי שאני לא רצוי במקום. שאלתי אם הם מפטרים אותי והם אמרו שאחשוב יומיים-שלושה ואחזור אליהם עם תשובה איך אפשר להסתדר ולהיפרד. דרשתי מכתב פיטורין, כי יש לי חוזה גם לעונה הבאה, אבל הם סירבו וטענו שהם צריכים להתייעץ. אחרי חודש וחצי, הם הפתיעו והתקשרו וביקשו ממני לחזור. איך יכולתי לחזור אחרי מה שהם עשו לי ואחרי שהכפישו ופגעו בשמי הטוב ללא שום הצדקה?".

בן שושן מגלה, כי מאז העזיבה, הוא יושב בבית, ללא פרנסה, ונאלץ להתמודד עם מציאות כלכלית לא פשוטה.

"אני נמצא בסיטואציה ממש לא נעימה. פגעו לי בפרנסה ובאוכל של הילדים שלי. אני יושב בבית כבר 5 חודשים ולא מכניס שקל אחד לבנק. פיטרו אותי באמצע העונה וקשה למצוא עבודה בשלב כזה של השנה. המצב קשה ולא פשוט בכלל. ציפיתי לפחות לקבל שכר עבור חודש דצמבר, שבחלקו עבדתי, אבל גם את זה לא קיבלתי". לדבריו, כל ניסיונותיו להגיע להבנה עם ראשי הקבוצה, לא צלחו.

בן שושן: "תאמין לי שהתאמצתי מאוד שלא להגיע לערכאות משפטיות ולגמור את העניין יפה. פניתי אליהם מספר פעמים בצורה תרבותית ומכובדת. יכולנו לפתור את העניין בשקט ורציתי להגיע עם הקבוצה להסכמה כלשהיא, אבל האנשים שמנהלים כיום את הקבוצה לא סופרים אותי ואפילו לא התייחסו לפניותיי. במצב כזה, לא היתה לי שום ברירה אלא לפנות לסיוע משפטי".

"יש לי חוזה בקבוצה גם לעונה הבאה ואני מבקש רק את מה שמגיע לי. אני מאמין שהצדק יצא לאור, וכשזה יקרה הפועל עכו תצטרך לשלם הרבה מאוד כסף. מדובר בכספי ציבור, אבל כנראה שלאנשים בקבוצה לא איכפת ואין להם אפילו אחריות מינימאלית כלפי משלמי המיסים בעכו. בכלל, כל ההתנהלות כלפיי היתה לא ראויה. באופן טבעי הם יכחישו את הדברים, אבל אני מאמין שהמוסדות השיפוטיים יעשו צדק".

מהפועל עכו נמסר בתגובה: "אהוד בן שושן כלל לא פוטר, אלא הושעה לתקופה קצובה ויש גם תכתובות ברורות בעניין. עם תום ההשעיה הוא התבקש לחזור, אך סירב. אהוד החליט על דעת עצמו שפוטר וגם לאחר שתם מועד ההשעיה, הוא לא הגיע לאימונים. מבחינתנו, זו הפרת חוזה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות