fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חי את החלום

ליאיר גואטה היה חלום: להקים אקדמיה לכדורגל וחינוך, שלצד לימוד יסודות המשחק תעניק גם ערכים חינוכיים. בשבוע הבא הוא יפתח את עונת הפעילות הרביעית של האקדמיה. גואטה: "החינוך אצלנו הוא מעל לכל"
כדורגל וערכים. ילדי האקדמיה באחד האימונים

לפני 3 שנים החל יאיר גואטה (34) מעכו, לרקום לעצמו חלום ילדות: להקים אקדמיה לכדורגל וחינוך, אבל כזאת שתהיה שונה מבתי הספר לכדורגל המוכרים. בשבוע הקרוב תחל האקדמיה לכדורגל וחינוך שהקים, את שנת פעילותה הרביעית עם כ-200 ילדים וצוות מקצועי המורכב מאנשי חינוך וספורט, אשר מובילים את האקדמיה ב-4 מוקדים בגליל המערבי. החלום של גואטה הפך למציאות.
עד גיל נוער היה גואטה כדורגלן פעיל בקבוצות מחלקת הנוער בהפועל עכו. לאחר שירות צבאי החליט לשוב לתחום הכדורגל, הפעם בתור מאמן. גואטה בוגר מכללת וינגייט וברזומה שלו השתלמויות והכשרות בחו"ל ולמעלה מ-10 שנות ניסיון בעבודה מקצועית וחינוכית עם ילדים ונוער במסגרות מגוונות. את הניסיון הרב שצבר הביא עמו לאקדמיה לכדורגל וחינוך. גם כיום הוא מקפיד לצבור ידע על ידי קריאת ספרות מקצועית ויציאה להשתלמויות בארץ ובחו"ל.

כדורגל וערכים. ילדי האקדמיה באחד האימונים
כדורגל וערכים. ילדי האקדמיה באחד האימונים (צילום: האקדמיה לכדורגל וחינוך)

"הרעיון להקים את האקדמיה לכדורגל וחינוך התבשל אצלי זמן רב", הוא מספר, "בקבוצות בהן אימנתי ראיתי שמספר הילדים בכל קבוצה גדול מדי ולא ניתן להגיע לכל שחקן באופן אישי על מנת לתת לו את מרב תשומות הלב. בנוסף, האימונים התרכזו בלהביא את הילדים לניצחונות במשחקים, כשלחץ רב מופעל עליהם והם אינם רוכשים את הידע והכלים הבסיסיים של הכדורגל. למעשה, כל ההנאה, הקסם והיופי שהילד אמור לחוות מהמשחק המדהים הזה, הלכו לאיבוד כאשר ההורים והקבוצות הציבו בפניהם את הניצחון כמטרה החשובה והנעלה ביותר. הדרך בה אני מאמין ומביא לאקדמיה היא להעניק לילדים סביבה ספורטיבית רגועה ולגרום לכל ילד לדעת שמאמינים בו, ביכולתו ובכישרונו".

גואטה זוכר היטב את תחילת הדרך, כשעוד עסק בחיפוש אחר מתקן אימונים ראוי. לדבריו, זכה למבטים סקפטיים ולתשובות שליליות מאנשים שלא האמינו ביכולתו לממש את חזונו. אבל גואטה לא ויתר ומבחינתו, העונה החדשה שבפתח היא ניצחון אישי, כשהאקדמיה שהקים תתפרס ותפעל בעכו, בלימן, בכברי ובנס עמים. קבוצות האקדמיה כוללות את מספר קבוצות המחולקות לפי גילאים: אקדמיה א' (גילאי 5-6), אקדמיה ב' (גילאי 7-8), אקדמיה ג' (גילאי 9-10), ואקדמיה ד' (גילאי 11-12). במהלך השנה משתתפים ילדי האקדמיה בטורנירים מקומיים באזור הצפון. בנוסף, ניתנת תשומת לב מיוחדת לפעילויות פנאי משותפות, בהן: צפייה בסרטים, מפגשים חברתיים וארוחות משותפות תרומת סניף ארומה בעין המפרץ שפרסה חסות על האקדמיה.
יאיר, מה הייחודיות של האקדמיה לכדורגל וחינוך, ובמה היא שונה מבתי ספר לכדורגל אחרים?
"הייחודיות שלנו היא בפן החינוכי והחברתי. ניתן לראות זאת באימונים שעוברים הילדים, הכבוד שהם נותנים אחד לשני במגרש ומחוצה לו ובפעילויות החברתיות שאנו מקיימים יחד".

"לאמן ילדים זו זכות גדולה". גואטה
"לאמן ילדים זו זכות גדולה". גואטה (צילום: האקדמיה לכדורגל וחינוך)

מדוע חשוב לך לשים דגש על חינוך הילדים?
"לתפיסתי, החינוך הוא לא ערך מוסף אלא דבר עליון. כמובן שאינני מתפשר על תכנית האימונים ואיכותה, אך חשוב לי הרבה יותר שתהיה אווירה חיובית ושהילדים ילמדו מהי חשיבות העזרה לזולת. אנחנו עושים הכל על מנת לטפח כישרונות בעלי פוטנציאל לקראת עתידם בעולם הכדורגל, אך לא מוותרים על ערכים והקניית התנהגות ראויה".

התגובות להן זוכה יאיר מצד הילדים וההורים מדהימות. "יאיר גרם לי להאמין בעצמי, מילד שקט וביישן הצלחתי לרכוש חברים ושיפרתי את הציונים בבית הספר", סיפר חניך באקדמיה לכדורגל וחינוך.

"האהבה של יאיר לילדים, השקט הנפשי שהוא מקרין על סביבתו וההקפדה על הדרך החינוכית והערכים שהוא מקנה לילדים פשוט מעוררים השראה", הוסיפה אחת האימהות שבנה מתחנך באקדמיה.

לצד ניהול האקדמיה והחינוך, משמש גואטה גם מאמן כדורגל בבתי ספר באזור במסגרת פעילות של קרן קרב. "עבורי, לאמן ילדים ולהתוות את דרכם זו זכות גדולה", הוא מעיד, "אני רואה בכך תפקיד חשוב מאין כמותו, משום שזהו הגיל בו מתחיל עיצוב אישיותו של הילד. אני משקיע את כל כולי בחינוך ושם דגש רחב על הדברים הקטנים שבעיניי הם הכי גדולים".

מה למדת בשלוש השנים האחרונות?
"למדתי שעל מנת שהאקדמיה תצליח, צריך לעבוד קשה מאוד ולא להתייחס לרעשי רקע. יחד עם זאת, ככל שניצבים בפניי אתגרים כך המוטיבציה שלי להצליח עולה. הבנתי שהמסע לא פחות חשוב מהיעד ושעלי להתמיד ולהישאר נאמן לדרך שבחרתי".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות