fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפועל עכו במרוץ נגד הזמן

שבועיים לפתיחת העונה, ורוב שחקני הפועל עכו טרם עברו בבקרה. המחיר הכלכלי כבר מתממש כשהקבוצה הודחה ממשחקי גביע הטוטו כבר בשלב הבתים. הספונסר הראשי של הקבוצה הודיע על קיזוז התמיכה הכספית בחצי
טוויזר, הדור הבא. החלוץ הצעיר רז טוויזר, מול שחקני נצרת עילית צילום: אדריאן הרבשטיין
טוויזר, הדור הבא. החלוץ הצעיר רז טוויזר, מול שחקני נצרת עילית צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל עכו סיימה את דרכה בגביע הטוטו כבר בשלב הבתים אחרי שספגה הפסד שלישי רצוף ודורגה במקום האחרון בטבלת הבית.

לראשונה, המאמן אלון זיו, עמד על הקווים, אבל גם הוא לא יכול היה לסייע לקבוצתו, שהתייצבה למשחק השלישי שלה בגביע הטוטו, בבית, נגד הפועל נצרת עילית, בהרכב חסר מאוד. זה נגמר בהפסד כואב, 3:0.

עכו נקלעה לפיגור מוקדם כבר בדקה ה-7, כשרז לוי הכשיל שחקן אורח ברחבה. נצרת עילית ניצלה את הפנדל כדי לעלות ליתרון מוקדם, 0:1. בדקה ה-20 הכפילו האורחים את יתרונם ל-0:2. בדקה ה-75, ספג השוער רום אילוז, שער מצחיק בבעיטה שטוחה ולא חזקה במיוחד מ-25 מ'.

החלוץ אנס מחמיד, הורחק בכרטיס אדום בדקה ה-75, בעקבות פגיעה גסה בשחקן נצרת עילית.

המאמן אלון זיו: "אי אפשר לקחת ממשחקי גביע הטוטו שום דבר, כי זה לא ההרכב עליו בניתי. לצערי, רוב השחקנים לא עברו בבקרה, ונאלצנו לשחק עם הרבה שחקנים צעירים וחסרי ניסיון. אני מקווה שעד פתיחת הליגה, יהיה לנו סגל מלא".

בינתיים, נמשכים השינויים במצבת השחקנים. הבלם הברזילאי קסיו פרננדז, שנבחן בקבוצה, עזב וחתם באחי נצרת עקב פערים כספיים. גם הקשר האחורי פיטר רוטה, שגם הוא הגיע להתרשמות, שוחרר, אבל מסיבות מקצועיות. שחקן נוסף ששוחרר, הוא אליאן רוחאנה, שכבר חתם בקבוצה, אבל לבסוף הוחלט לוותר עליו.עזאת חלאילה חזר לעכו אחרי עונת השאלה בהפועל עפולה.

 טוויזר, הדור הבא. החלוץ הצעיר רז טוויזר, מול שחקני נצרת עילית צילום: אדריאן הרבשטיין
טוויזר, הדור הבא. החלוץ הצעיר רז טוויזר, מול שחקני נצרת עילית
צילום: אדריאן הרבשטיין

במקביל, צירפה עכו את ירדן כהן ששיחק בעונה שעברה בהפועל ראשון לציון. הקשר עמיד מחאג'נה, שהגיע לקבוצה באמצע העונה שעברה, סיכם על הארכת חוזהו בעונה נוספת.

הבלם ינון אליהו, צפוי להמשיך. בכוונת הקבוצה גם להשאיר בסגל את השחקנים הצעירים רז טוויזר, איתי מורנו, רז לוי ומוחמד מעדי. הבלם העכואי איציק כהן, ששיחק בעונה שעברה בהפועל פ"ת, מתאמן בקבוצה. עוד שחקן שנבחן הוא דוד אמזלג, שהיה בעונה שעברה בהפועל מגדל העמק.

קניון עזריאלי עכו, שתמך בהפועל עכו בשנים האחרונות והבטיח להיות עם הקבוצה גם בליגה הלאומית, שקל להפסיק את תמיכתו בקבוצה, אולם לאחר סדרת שיחות בין הצדדים, הוחלט על המשך ההתקשרות, אבל לא באותם סכומים כפי שהיה בעבר. נראה, כי התמיכה בהפועל עכו תפחת ממיליון שקלים בעונה לחצי מיליון שקלים.  ביום חמישי האחרון יצאה הפועל עכו למשחק חוץ נגד הפועל בני לוד, במסגרת משחקי מיקום בגביע הטוטו.

היו"ר חיים פרבוז'ניק: "אנחנו עובדים קשה על מנת לגייס מקורות תקציביים נוספים לקבוצה, כמו גם להעביר את כל שחקני הסגל בבקרה התקציבית עד לפתיחת הליגה בשבוע הבא".

 

לראשונה, טוויזר מדבר

המאמן איציק טוויזר, שאימן את הפועל עכו בשלהי העונה שעברה, התייחס, לראשונה, לפיחות במעמדו כשהוחלט על מינויו למנהל המקצועי במחלקת הנוער ולמאמן קבוצת הנוער של המועדון.

טוויזר: "כמובן שיש אכזבה מסוימת, אבל מצד שני אני מעדיף להסתכל על הדברים החיוביים. הבן שלי רז, משתלב יופי בקבוצה הבוגרת, ואיך זה היה נראה אם אני הייתי מאמן? כל החלטה שהייתי מקבל לגביו, היה נתונה לביקורת ולפרשנויות. זה הזמן שלו להתפתח ואני מאוד מרוצה מההשתלבות שלו בקבוצה הבוגרת. אני מאמין שדברים קורים לטובה ובהזדמנות זו אני גם מאחל למאמן אלון זיו המון הצלחה".

מדוע סירבת בהתחלה לקבל על עצמך את המינוי במחלקת הנוער?

"האמת, העונה שעברה היתה מאוד אינטנסיבית ומתישה ורציתי לקחת קצת חופש וליהנות מקצת שקט. בהפועל עכו כל הזמן לחצו עליי, עד שבסוף הסכמתי. אני בטוח שיהיה שיתוף פעולה מלא בין מחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת, והמטרה העיקרית היא לטפח ולבסס תשתית מקומית של שחקני בית, שיובילו את הפועל עכו בשנים הבאות".
סקציה מעלות (ליגה ב')

המאמן עבאס סואן, ממשיך להתרשם משחקנים חדשים שמתאמנים בקבוצה, אולם הוא טרם גיבש החלטה. ביום חמישי האחרון קיימה מעלות משחק אימון ראשון, נגד מכבי טמרה, ובשבוע הבא מתוכננים לה שני משחקי אימון נוספים: נגד הפועל ממב"ע ונגד קבוצת הנוער של המועדון. במהלך משחקי האימון צפוי המאמן עבאס, להחליט מי מהשחקנים הנבחנים יישאר ומי ישוחרר.

עד כה, צורפו לקבוצה: אסף פחימה, שחזר לקדנציה שנייה, ורונן פלאח, שחזר לפעילות אחרי היעדרות של שנה במהלכה החלים מפציעה, ומספר שחקנים שנשארו מהעונה שעברה.

השוער אור אדרי, טרם התייצב לאימונים, ומי שכרגע ממלא את מקומו הוא השוער הצעיר שגיא פנחס. בקבוצה מאוכזבים מעט מהתנהלותו של אדרי, והחלו בחיפושים אחר שוער אחר.

המאמן סואן: "אנחנו ממשיכים לעבוד על גיבוש הסגל ולא נמהר לקבל החלטות לפני שנתרשם משחקנים במהלך משחקי אימון". לאחר סגירת סגל השחקנים, בכוונת הקבוצה לקיים מחנה גיבוש מקצועי-חברתי של 3-4 ימים.
בית"ר נהריה (ליגה ב')

הקבוצה מתקשה להרחיב את הסגל, למרות שבאימוני פתיחת העונה מתאמנים 25 שחקנים. הסיבה, לדברי המאמן מיכה שושן, היא מחסור בשחקני איכות טובים באזור וגם תקציב נמוך, יחסית.

שושן: "אנחנו קבוצה צנועה עם תקציב די נמוך, ורוב השחקנים מעדיפים ללכת לקבוצות אחרות, שם מציעים להם שכר גבוה יותר. אני מקווה שבימים הקרובים תשב ונסגור עם עוד כמה שחקנים ונתחיל לגבש את סגל הקבוצה לעונה הקרובה".

מי שלמעשה חתומים בקבוצה הם אמג'ד נמרי ממכבי שפרעם, מלך שערי הקבוצה בעונה שעברה, מריק שמחייב, והקשר ירין פריינטה.

השוער דימה קוטליאר מהפועל קריית ים, ממשיך להתאמן, אבל טרם הושגו עמו הבנות. לצדו, יש בקבוצה שני שוערים נוספים: חיליק אליעז, שמשמש גם מאמן שוערים, ואושר דרעי מקבוצת הנוער של המועדון.

בשבוע הבא מתוכננים לקבוצה שני משחקי אימון: נגד מכבי צור שלום ונגד הפועל קריית ים.
אחי עכו (ליגה ב')

הקבוצה ממשיכה בהכנותיה לעונה הקרובה ועד כה צירפה 5 שחקנים חדשים: דין לזרא וגיא גולדשטיין, ששיחקו בעונה שעברה במכבי שפרעם, אלמוג קושניר ומועין חלאילה ממחלקת הנוער של הפועל חיפה ופאהד חסון, שגדל במחלקת הנוער של הפועל עכו ושיחק בעונה שחלפה בבית"ר נהריה.

הקבוצה גם סיכמה על הישארותם לעונה נוספת של השוער שאדי מיעארי והבלם מוחמד מחאג'נה. הקפטן הוותיק עבדאללה ג'עס, צפוי להמשיך גם הוא. בקבוצה לוחצים על השוער גיא סלמה, להצטרף. בימים האחרונים התאמנו עם הקבוצה 23 שחקנים, רובם נבחנים, שהגיעו להתרשמות.

המאמן יוסי עמר: "אנחנו מתקדמים לאט לאט ואני בטוח שתהיה פה קבוצה טובה. בימים הקרובים נצרף שחקנים נוספים ונרחיב את הסגל".
הפועל נהריה (ליגה ג')

הקבוצה תחל בסוף השבוע בסדרה של 5 משחקי אימון, במהלכם יתחיל המאמן אבי בן סימון, לגבש את סגל שחקני הקבוצה לעונה הקרובה. המשחקים המתוכננים הם נגד הפועל קריית ים (שני מועדים), העולה החדשה לליגה ב' מכבי ירכא, מכבי שעב והפועל כיסרא.

השוער עוביידה מלחם, צפוי להמשיך עונה נוספת ובקבוצה מחפשים כעת גם שוער שני. ישראל טטרו, שפרש באמצע העונה שעברה, חזר להתאמן עם הקבוצה ועשוי לחזור השנה שוב לפעילות.

מנהל הקבוצה אבי דהן: "האימונים זורמים בצורה חלקה ויש הרגשה של משהו טוב. הקאדר מונה כרגע 24 שחקנים ויש מאבק בריא על כל עמדה. אני מעריך שתוך כמה ימים, המאמן יחליט את מי הוא רוצה, ואז נתחיל לשבת עם שחקנים ולסגור איתם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות