מים מים בששון. עבודות התשתית של רכבת ישראל בבוסתן הגליל ממשיכות לייצר כותרות. אחרי ההתעסקות בעצי האקליפטוס וכריתתם, בשבוע שעבר התברר שהקבלן המבצע את עבודות הפיתוח עבור הרכבת, חפר עמוק מדי, עד שהגיע למי תהום. מאז מי התהום לא מפסיקים לזרום אל הים דרך שפך נחל יסף בחצרות יסף הסמוכה.
רכבת ישראל קיבלה צו הרשאה חירום מסוף יוני ועד 13 באוגוסט, לאחר שהוארך שוב על ידי רשות המים, כדי להוליך את המים שהצטברו. תושב שמעורה בפרטים הסביר, כי מי הים היו לכאורה באיכות של מי שתייה, וכך אלפי קובים של מים, שיכלו אף לשמש להשקייה חקלאית, מתבזבזים בעוד ישראל זועקת ומתייבשת.
יצוין, כי לגבי השטח האמור, מתנהל במים אלה מאבק, לפחות סביב שולחנות הדיונים, אם להקים בו או לא להקים בו מתקן להתפלת למי ים. השאלה שנשאלת היא מדוע ברשות המים לא דאגו שהמים האלה ישמשו לצרכים אחרים, שכן גם אם המים אינם ראויים לשתייה או לשימוש חקלאי, היה ניתן למנוע את המלחתם ולעשות בהם שימוש.
ברשות המים אומרים כי לרכבת ישראל ניתן צו הרשאה בנוהל חירום להזרמת מי התהום באתר בוסתן הגליל לנחל יסף בעת ביצוע עבודות בניית המעבר התת קרקעי.
"הצו ניתן לאחר התייעצות עם המשרד להגנת הסביבה ועם משרד הבריאות והמלצת הוועדה המייעצת, ומאחר שנסיבות העניין אינן מותירות ברירה אחרת.
הכתבה המורחבת מחר (יום שישי) בצפון- 1