fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סביבה: ישראל ממשיכה לחסוך במים?

לא בטוח. לפחות לא לפי מה שקורה בחצרות יסף. רכבת ישראל, המבצעת במקום עבודות, חפרה בשבוע שעבר עמוק מדי והגיעה למי תהום, ומאז המים זורמים להם בכמויות אדירות לים. והגופים הנוגעים בדבר? הם הוציאו נוהל חירום
כל הנחלים זורמים לים? המים בחצרות יסף
כל הנחלים זורמים לים? המים בחצרות יסף (צילום: השם שמור במערכת)

מים מים בששון. עבודות התשתית של רכבת ישראל בבוסתן הגליל ממשיכות לייצר כותרות. אחרי ההתעסקות בעצי האקליפטוס וכריתתם, בשבוע שעבר התברר שהקבלן המבצע את עבודות הפיתוח עבור הרכבת, חפר עמוק מדי, עד שהגיע למי תהום. מאז מי התהום לא מפסיקים לזרום אל הים דרך שפך נחל יסף בחצרות יסף הסמוכה.

כל הנחלים זורמים לים? המים בחצרות יסף
כל הנחלים זורמים לים? המים בחצרות יסף (צילום: השם שמור במערכת)

רכבת ישראל קיבלה צו הרשאה חירום מסוף יוני ועד 13 באוגוסט, לאחר שהוארך שוב על ידי רשות המים, כדי להוליך את המים שהצטברו. תושב שמעורה בפרטים הסביר, כי מי הים היו לכאורה באיכות של מי שתייה, וכך אלפי קובים של מים, שיכלו אף לשמש להשקייה חקלאית, מתבזבזים בעוד ישראל זועקת ומתייבשת.

יצוין, כי לגבי השטח האמור, מתנהל במים אלה מאבק, לפחות סביב שולחנות הדיונים, אם להקים בו או לא להקים בו מתקן להתפלת למי ים. השאלה שנשאלת היא מדוע ברשות המים לא דאגו שהמים האלה ישמשו לצרכים אחרים, שכן גם אם המים אינם ראויים לשתייה או לשימוש חקלאי, היה ניתן למנוע את המלחתם ולעשות בהם שימוש.

ברשות המים אומרים כי לרכבת ישראל ניתן צו הרשאה בנוהל חירום להזרמת מי התהום באתר בוסתן הגליל לנחל יסף בעת ביצוע עבודות בניית המעבר התת קרקעי.
"הצו ניתן לאחר התייעצות עם המשרד להגנת הסביבה ועם משרד הבריאות והמלצת הוועדה המייעצת, ומאחר שנסיבות העניין אינן מותירות ברירה אחרת.

הכתבה המורחבת מחר (יום שישי) בצפון- 1

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות