fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

40 שנה למלחמה, 40 שנה בלי יוסי

בבית הספר אוסישקין בנהריה התקיים השבוע יום הספורט המסורתי לזכרו של יוסי נאור ז"ל, תלמיד בית הספר שנפל בחווה הסינית במלחמת יום הכיפורים. האח, פיני נאור: זו הנצחה חיה, "שהילדים מחכים לה כל שנה"
זוכרים את יוסי. ברכה ופיני נאור עם חיילי גדוד 890 (צילום: תאיר פז)
זוכרים את יוסי. ברכה ופיני נאור עם חיילי גדוד 890 (צילום: תאיר פז)
יוסי נאור ז"ל
יוסי נאור ז"ל

כמדי שנה, גם השבוע התקיים בבית הספר היסודי אוסישקין בנהריה יום ספורט לזכרו של תלמיד בית הספר, סמל יוסי נאור ז"ל, שנפל במלחמת יום הכיפורים. יום הספורט נערך בהשתתפות תלמידים, מורים בני המשפחה וחיילים מגדוד 890 אפעה של הצנחנים.

נאור, יליד השכונה, הצטיין בענפי הספורט השונים. הוא נהרג ב-17 באוקטובר 1973, בגיל 20, בקרב בחווה הסינית. השנה, 40 שנים למלחמת יום כיפור, אמור היה לחגוג 60 שנים. זוהי השנה ה-30 בה נערך יום הספורט לזכרו.

יום הספורט מתחיל תמיד במפקד וממשיך בתחרויות ספורט בתחומי האתלטיקה הקלה, בהן משתתפים תלמידי שכבות ד'-ו'. את המדליות, הגביעים, תעודות ההוקרה והחולצות אותן מקבלים תלמידי בית הספר ביום זה, תורמת בכל שנה משפחת נאור.

פיני נאור, אחיו של יוסי ז"ל: "יום הספורט הזה הוא מפעל חיים עבורי ועבור המשפחה. כל שנה אנחנו חושבים איך לשדרג אותו כמה שיותר. דורות שלמים גדלים על זה. זה חשוב ואסור שזה ייפסק. אנחנו מממנים את יום הספורט כולו – חולצות, גביעים, מדליות, תעודות, הכל ממומן על ידינו, ללא שום עזרה של אף אחד וזה ממשיך ויעבור לדורי דורות הלאה. כשההורים שלי יילכו לעולמם, אני והילדים שלי נמשיך את זה הלאה, מדור לדור. זו הנצחה חיה, שהילדים מחכים לה כל שנה. שיתוף הפעולה עם בית הספר ושיתוף הפעולה מצד ראש העירייה, ז'קי סבג משמחים אותי מאוד. לפני שלוש שנים חנך ראש העירייה בבית הספר ספרייה על שם יוסי, בעקבות מפעל החיים וההנצחה שלנו כל שנה".

מנהלת ביה"ס לשעבר, יוכי דוברצקי: "יוסי היה ילד שקט, מופנם, בלי מרפקים, ילד חמד. ילד נעים הליכות, היה כיף להיות בחברתו. אני לא חינכתי אותו אישית, אבל הכרתי אותו. לאחר שהוא נפל, חשבתי איך אנחנו יכולים להנציח אותו במשהו ייחודי, והרעיון היה גם של אמא של יוסי, לא רק שלי. התחלנו לחפש ומצאנו שהייחודי אצל יוסי היה הנגיעה לספורט. אז עליתי על הרעיון של יום הספורט. רציתי בהזדמנות זו לומר תודה למנהלות שבאו אחריי והמשיכו את המסורת. זה לא מובן מאליו".

בלה אזולאי-מזרחי, מורה לחינוך גופני בבית הספר: "יום הספורט לזכרו של יוסי תורם הן מבחינת חינוך גופני והן מבחינת מעורבות חברתית. מתקיימים בו מקצים באתלטיקה קלה – ריצת 60 מטר, ריצת 300 מטר, בעצם שסוגרת את התחרות, קפיצה למרחק וזריקת כדור יד".

מנהלת בית הספר, עליזה קליין: "בית הספר מטפח מעורבות קהילתית ומחנך לאורח חיים בריא ובטוח. יום הספורט עבור משפחתו של יוסי ז"ל הוא מפעל חיים. כל תלמיד ובוגר ביה"ס אוסישקין יודע ומכיר מי היה יוסי נאור ז"ל".

עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "צפון-1"

זוכרים את יוסי. ברכה ופיני נאור עם חיילי גדוד 890 (צילום: תאיר פז)
זוכרים את יוסי. ברכה ופיני נאור עם חיילי גדוד 890 (צילום: תאיר פז)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות