fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

​חמישה ניצחונות וגמרנו

עירוני נהריה עשתה את המוטל עליה וניצחה 0:2 את הפועל מגדל העמק בסדרת רבע גמר הפלייאוף והיא עם הפנים אל חצי הגמר (שישי, 14:00, עין שרה) שם תפגוש את עירוני רמת גן או אליצור אשקלון
הורגש בחסרונו. קלאבל (משמאל) צילום מיכה פישנזון
הורגש בחסרונו. קלאבל (משמאל) צילום מיכה פישנזון

ללא קושי מיוחד, עירוני נהריה ניצחה 0:2 (77:81, 52:72) את הפועל מגדל העמק בסדרת רבע גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית, ועשתה צעד משמועתי נוסף אל עבר החזרה לליגת העל.

ביום שישי (25.4)​ בשעה 14:00 בהיכל הספורט עין שרה, היא תפגוש את אליצור אשקלון​ או ​עירוני רמת גן בשלב חצי גמר הפלייאוף, לסדרת משחקים של הטוב משלושה.​​ המשחק השני בסדרה יתקיים ביום שלישי 29.4 ​ו​אם יהיה צורך במשחק שלישי הוא יתקיים ביום שבת 3.5 בעין שרה. הסדרה בין אשקלון לרמת גן נמצאת כרגע בשוויון 1:1 וביום שלישי הקרוב הן ייפגשו למשחק שלישי וקובע​.

עבור הקבוצה של המאמן רועי חגאי, הגרלת רבע גמר הפלייאוף סידרה את הקבוצה הנוחה ביותר שהייתה יכולה לקבל בדמותה של העולה החדשה הפועל מגדל העמק, שרק במחזור האחרון ולמרות שהפסידה, הצליחה להשתחל לפלייאוף העליון מהמקום השמיני. תוסיפו על זה את פציעתו של הזר הפורטוריקני ג'ילברטו קלאבל, שהיה ספק הנקודות העיקרי של הקבוצה העונה.

לעומתה, נהריה הגיעה לפלייאוף מהמקום הראשון בטבלה, עם מומנטום חיובי של ניצחונות ובדריכות שיא. ראיה לכך, הוא קיר סלון ביתו של נייט מילר, עליו תלה דפים ממוספרים מ-1 עד-7, כמספר הניצחונות הדרושים לעליית ליגה, ומסביבם משפטים להגברת המוטיבציה. ראוי לציין, כי מילר קיבל בשבוע שעבר את תואר השחקן הזר המצטיין של העונה בליגה זו הפעם השנייה בארבע השנים שהוא משחק בארץ.

הורגש בחסרונו. קלאבל (משמאל) צילום מיכה פישנזון
הורגש בחסרונו. קלאבל (משמאל) (צילום: מיכה פישנזון)

המשחק הראשון בסדרה שנערך בעין שרה לעיני כ-900 אוהדים סיפק דרמה בסיום. נהריה הובילה במשך שלושה רבעים ואף עלתה ליתרון שיא של 27 נקודות. ברבע האחרון נהריה הורידה את הרגל מהגז ומגדל העמק הצליחה לחזור למשחק ולהוריד את ההפרש לחד סיפרתי, אך זה לא הספיק לה כדי לגנוב את יתרון הביתיות. נהריה ניצחה 77:81 ועלתה ליתרון 0:1 בסדרה כשמילר מסיים כשחקן המצטיין עם דאבל דאבל של 30 נקודות ו-11 כ"ח. עוד הרבו לקלוע: אנטון שוטבין 13 נק', ערן אסנטי 12 נק'. אכזבה גדולה נרשמה מצד מהקהל הנהרייני, שמיהר לקום מהכיסאות אל עבר היציאה, 2 דקות לסיום המשחק, כדי לא להיתקע בפקקים.

מילר מקבל את תואר השחקן המצטיין צילום: מיכה פישנזון
נייט מילר מקבל את תואר השחקן המצטיין (צילום: מיכה פישנזון)

אמש (מוצ"ש), התקיים המשחק השני בסדרה במגדל העמק, אותו ליוו כ-70 אוהדים שהגיעו עצמאית ונתנו אווירה ביתית לשחקנים, כנגד 300 אוהדים מקומיים. בניגוד למשחק הראשון, הפעם נהריה שלטה במשחק מתחילתו ועד סופו. 50 שניות לאחר תחילת המשחק, מאמן מגדל העמק הוציא את שחקנה הזר השני של הקבוצה ולא החזיר אותו למשחק. בלעדיו, למגדל העמק היה קשה לייצר נקודות ונהריה ניצלה את ההזדמנות ועלתה ליתרון 9:26 באמצע הרבע השני. מכאן ועד הסיום המשחק התנהל בהילוך ראשון, כשנהריה לא התקשתה אל מול החבורה הצעירה ממגדל העמק וניצחה 52:72. אופיר הובר שהיה פעלתן במיוחד, סיים כשחקן המצטיין עם 19 נקודות. עוד הרבו לקלוע: ערן אסנטי 12 נק', אנטון שוטבין ודינמה אודיאקוסה 10 נק' כ"א.

רועי חגאי (צילום: מיכה פישנזון)
מרוצה. רועי חגאי (צילום: מיכה פישנזון)

מאמן נהריה רועי חגאי: "עברנו את זה הכי קל שאפשר ואני שמח. הפנים לחצי גמר. הסוף של המשחק הראשון היה לטובתנו. ידעתי שהחבר'ה יבואו דרוכים ומוכנים להתנפל והתנפלנו. עברנו את הסדרה בשני משחקים שזה מאד חשוב, כי נגיע יותר רעננים מהקבוצה שתגיע נגדנו. המשחק הראשון הוא קריטי ויש לנו יתרון מנטאלי ופיזי. כולם מאד רוצים ודרוכים כל הזמן וממש מקצוענים מהתחלה ועד הסוף ואני מאד אוהב את מה שקורה כרגע בקבוצה. יש לנו עוד דרך ארוכה וקשה מאד ונצטרך להיות הכי טובים שאפשר כדי לעשות את זה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות