fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלום כדורסל: הפרידה הייתה בנהריה

שחקנה המתאזרח של עירוני נהריה בשלוש העונות האחרונות ג'רון רוברטס, הודיע במפתיע על פרישה ממשחק כדורסל פעיל, אחרי עשר שנים בישראל. "בלינקר" נפרד מאחד המתאזרחים היותר סימפטיים שעברו כאן בסביבה
ג'רון רוברטס
הפציעה שברה. ג'רון רוברטס (צילום: אדריאן הרבשטיין)

בתחילת החודש הנוכחי החליט לפרוש מכדורסל פעיל, אחד הזרים הטובים שנחתו בארץ בעשור וקצת האחרון, שלא היה במכבי תל אביב.

בגיל 36 ואחרי קריירה של עשר שנים בישראל ויחסית באופן קצת מפתיע החליט הסמול פורוורד ג'רון רוברטס לתלות את הנעליים לאחר שקיבל הצעה מפתה מבחינתו להקים ולאמן קבוצת נשים באוניברסיטת הספורט פסיפיקה בדרום קליפורניה שבארצות הברית: "הפרויקט הוא בן שנתיים של אוניברסיטה שעוסקת בכל תחומי הספורט. יש לנו קבוצת גברים שמשחקת השנה. קבוצת הנשים לא תשחק עד שנה הבאה, אז יש לי שנה שלמה לגייס שחקניות, להכין קבוצה ולגייס צוות אימון. אני נרגש מההזדמנות לבנות קבוצה מאפס".

ג'רון רוברטס
הפציעה שברה. ג'רון רוברטס (צילום: אדריאן הרבשטיין)

רוברטס הגיע לישראל בשנת 2000 למכבי קרית מוצקין אז בליגה הלאומית ומשם עבר אל הפועל לב השרון עימה עלה לליגה הראשונה: "אחרי העונה הראשונה בקרית מוצקין עזבתי ובכלל לא אהבתי את ישראל. שנה אחרי זה הסוכן שלי אמר לי שיש קבוצה בליגה השנייה שרוצה לעלות ליגה, לב השרון שהם רוצים אותי. אמרתי בסדר בוא נראה מה יהיה. כשהגעתי בשנה הראשונה זכינו באליפות".

בהמשך עבר באליצור רמלה, מכבי אשדוד, לימסול הקפריסאית, אמסטרדם ההולנדית (שאימן אריק שיבק, עירוני אשקלון, אפואל ניקוסיה ועירוני נהריה בשלוש עונות האחרונות. 

בשנת 2006 קיבל רוברטס אזרחות ישראל לאחר שנישא לליאורה (ממנה התגרש), ישראלית לשעבר שחיה כיום בארה"ב ומיד נלקח על ידי צביקה שרף לעמדת המתאזרח בנבחרת ישראל עימה שיחק באליפות אירופה בשנת 2007 בספרד.

למה החלטת לפרוש? הייתה לך אפשרות להמשיך לשחק בישראל

"בגלל שניתנה לי הזדמנות של פעם בחיים. בסופו של דבר הייתי צריך להתחיל פרק ב' בחיים שלי. הייתי יכול להמשיך לשחק שנה או שנתיים בשביל הכסף אבל ההזדמנות הזאת הייתה יכולה להתפספס, אז העדפתי לפרוש עכשיו".

איך אתה מסכם את שלוש העונות האחרונות שלך שעברו בנהריה?

"היו עליות ומורדות. כשהיינו בליגה הראשונה הגעתי בחצי השני של העונה ואז ירדנו ליגה. הגעתי שנה לאחר מכן כדי לעזור לקבוצה גם בחצי השני של אותה העונה כשהיו לה שני ניצחונות ו- 13 הפסדים. שנה שעברה ציפינו להיות בין 4 הראשונות וסיימנו בתחתית. זה לא היה הכי טוב, אבל עליות ומורדות הם חלק מהחיים".

ממה הכי נהנית בישראל?

"ממזג האוויר, מהאנשים. ישראל דומה במעט במזג האוויר לקליפורניה".

מה ייחסר לך מישראל?

"האנשים. בעשר שנים הכרתי הרבה חברים. בהחלט מתכוון לבקר. זה כמו בית בשבילי".

הראיון המלא יתפרסם ביום שישי  ב"צפון 1"

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות