fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שטראוס תשנה את הכיתוב על המילקי

הסדר הפשרה הושג בבית המשפט המחוזי בחיפה, לפיו יובהר בכיתוב על גבי המוצרים הרלבנטים כי הם בטעם שוקולד. עוד נקבע כי החברה תשלם סכום של 300,000 שקלים, שיועברו כתרומה לבית החולים העמק בעפולה
כיתוב מטעה. מילקי (צילום: אושרי כהן)
כיתוב מטעה. מילקי (צילום: אושרי כהן)

הקרב על המילקי הסתיים בהסכם פשרה: שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, יעל וילנר אשרה הסדר פשרה במסגרת התביעה הייצוגית שהוגשה  נגד  שטראוס גרופ בע"מ, בנושא מוצרים שונים של מותג מילקי, בטענה כי הכיתוב על גבי אריזתם תוך שימוש במילה שוקולד, מטעה את ציבור רוכשי המוצרים וגם גורם להם לנזק ממון ושאינו ממון.

כיתוב מטעה. מילקי (צילום: אושרי כהן)
כיתוב מטעה. מילקי (צילום: אושרי כהן)

במסגרת הסדר הפשרה, ומבלי שכל צד מודה בטענות הצד שכנגד, הסכימה חברת שטראוס לשנות את הכיתוב על גבי אריזות המוצרים, כך שלפני המילה שוקולד תופיע המילה "בטעם", בגופן בעל גודל זהה. בנוסף הוסכם על הצדדים כי חברת שטראוס תתרום מוצרי חלב בשווי 300,000 שקלים,  לבית חולים העמק בעפולה, לרווחת המאושפזים שם. מלבד התרומה, שטראוס חויבה לשלם סכום של כ-12,000 שקלים לשני התובעים, נדב אבידור ואדוארד גרבר, ואת שכר עורך דינם העומד על סכום של 39,000 שקלים.

במסגרת פסק הדין נדונה השאלה המשפטית האם ראוי שבית המשפט הוא זה אשר יבחר את הגוף אליו מועברת התרומה והאם מתפקידו לפקח על מנגנון ביצוע התרומה ומימושה. יצויין כי במסגרת פסק הדין חלקה השופטת וילנר על פסק דינו החשוב של  השופט יצחק ענבר, אשר ביקש לאמץ שורה של כללים ותנאים טרם אישור בית המשפט את הגוף הנבחר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות