fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רשימת שמואלי: ראשי וחברי ועדים למועצת העיר נהריה

יו"ר ההסתדרות במרחב אשר שמואלי שלף השבוע את השפן מהכובע, כשהודיע שיתמודד למועצת העיר נהריה ברשימה עצמאית, שכל חבריה ראשי וחברי ועדים
אשר שמואלי (צילום: פרטי)
אשר שמואלי (צילום: פרטי)

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי מתמודד למועצת העיר ברשימה עצמאית, "נהריה אחרת", ולראשונה נפרד מהאותיות "אמת" בקלפי. שמואלי, החבר במפלגת העבודה מגיל 14, כשהיה חניך בנוער העובד והלומד, נפרד מתמיכתה.

שמואלי, 63, מכהן במועצת העיר מ-1993 והיה לסירוגין בקואליציה ובאופוזיציה. השבוע שלף שמואלי את השפן מהכובע, כשהכריז שכל חברי רשימתו בבחירות הקרובות יהיו תושבי נהריה המכהנים כראשי ועדי עובדים וחברי ועד. בעוד שבועיים יגיש שמואלי את רשימתו, המונה 17 חברים, לוועדת הבחירות. מספר שתיים ברשימתו תהיה אישה, יו"ר ועד עובדים באזור, שבשלב זה מסרב שמואלי לחשוף את שמה.

אאבק ללא פשרות. אשר שמואלי (צילום: יח"צ)
אשר שמואלי (צילום: יח"צ)

בשנה האחרונה ניהל שמואלי, יחד עם ראש עיריית נהריה ז'קי סבג, את המאבק להשבת התוספת בהטבות המס לעיר. לדבריו, מדובר במאבק חשוב, כדי לשמר את האוכלוסייה החזקה בעיר. "אם לא היו משיבים את 2 אחוזי המס שנלקחו מנהריה, כל הנדל"ן בעיר היה מתרסק. מדובר בהרבה מאוד כסף", אמר השבוע שמואלי.
על המרוץ למועצת העיר אמר: "אני מרגיש צעיר 0ברוחי ובכוחי. בלי לפגוע במי שמתמודד, ניסיון בחיים הציבוריים חשוב מאוד לכל מי שחדש.

הייתי באופוזיציה ובקואליציה, אני מספיק בוגר כדי לקבל החלטות ומנסה לעשות למען התושבים. הרשימה שלי תהיה מורכבת מראשי הוועדים של המרחב. אני מאמין שניצור סינרגיה וכוח עבודה חזק בין מקומות העבודה למועצת העיר.
"לא הבאתי רשימה של פוליטיקאים ועסקנים פוליטיים, צמאי פרנסה שמחפשים ג'ובים. כל האנשים ברשימה שלי מחזיקים בתפקידים מכובדים ומגיעים לשם העשייה הציבורית למען נהריה בלבד. אני חושב שזה רעיון מהפכני ולדעתי גם הפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל. מעולם לא היה דבר כזה.
"בעבר לכן לא יכולתי לבצע שינויים מהותיים ברשימות למועצת העיר בגלל השריונים, הפריימריז והתקנונים של מפלגת העבודה. היום יש לי מרחב פעולה. רשימתי נקראת 'נהריה אחרת' ואותיות הרשימה יהיו "אשר". קיבלתי את האישור לאותיות מש"ס וממפלגת העבודה.
"שלפתי קלף חזק מאוד ואני מקווה שזה יוכיח את עצמו ויביא את מספר המנדטים. חברי הוועדים ויושבי הראש אליהם פניתי התרגשו מאד לייצג את נהריה ורואים בכך שליחות גדולה".
שמואלי מתייחס לבחירות 2013, בהן נכנס למועצת העיר רק עם מנדט אחד. "עשיתי טעות. התעקשתי לרוץ עם האותיות 'אמת'. אני חושב שזה פגע בי מאוד. מפלגת העבודה רואה את מעמדה בסקרים, והתושבים קושרים את הנושא הארצי עם המקומי, מה שאגב, לדעתי, לא נכון לעשות, אך מפלגת המחנה הציוני מייצגת את המרכז שמאלה, ואני לא מאמין בדרכו של יו"ר מפלגת העבודה הנוכחי (אבי גבאי – ר"כ)".
שמואלי אומר כי לא חש נעלב שמפלגת העבודה בחרה לתמוך במועמד לראשות העירייה רונן מרלי. "אני ממש לא מרגיש נעלב. שאלו אותי אם אין לי התנגדות ולא התנגדתי. מפלגה בסדר גודל כזה צריכה לעשות חישובים. אני חושב שבדרך עושים טעויות וימים יגידו. בעיניי, כל המועדים ראויים, אך כמו שאמרתי – ניסיון הוא דבר חשוב".
אתה חושב שכועסים עליך ששיתפת פעולה עם סבג בקדנציה הנוכחית?
"לא נכנסתי לקואליציה עם סבג ואין בינינו הסכם קואליציוני. אני מצביע בישיבת המועצה לטובת העיר, כראות עיניי. היחסים שלנו בשנים האחרונות מצוינים. זו החוכמה בפוליטיקה. אני נותן את הדוגמה שאם שמעון פרס ורבין עשו שלום, אז כל דבר אפשרי. פוליטיקאי צריך להיות חכם ולפעול נכון. מאוד חשוב, אגב, שהרשימה של המועמד לא תנהל אותו".
לדברי שמואלי, יש הפעלת לחצים על מועמדים למועצת העיר באשר לתמיכתם במועמדים לראשות העירייה. "אנשים רוצים הבטחות על חבירה וזה לא נכון לעשות בפוליטיקה נקייה. זו מערכת של הפעלת לחצים ואסור להטיף מוסר או להתחייב. אף אחד לא הולך למועצת העיר בשביל משכורת ואף אחד לא יאיים עליי. במערכת בחירות מועמדים נוטים לספר הרבה סיפורים, ואני אומר רק את האמת. המטרה שלנו בקדנציה הבאה היא לקדם את אזור התעשייה החדש שנהריה צפויה להקים במסגרת הסכם הגג ולהביא תעשייה לעיר".
ורותי נחום?
"אין לי מה להתייחס".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות