fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוכשי דירות בנהריה הירוקה יפוצו בגין תשלום חריג לחברה המשכנת

תקדים. בית המשפט המחוזי בחיפה חייב את חברת סאן הצפון, במסגרת הסכם פשרה לשלם לבעלי דירות בנהריה הירוקה סכום של 200 שקלים, לכל מי שרכש דירה יד שנייה בין השנים: 2002-2009
טיילת ציונה
טיילת ציונה (צילום: סיון פרג')

בית המשפט המחוזי בחיפה חייב את חברת סאן הצפון בתשלום של 200 שקלים לתושבי שכונת נהריה הירוקה שרכשו דירות בין השנים 2002-2009. לפני שנתיים נחשף באופן בלעדי "בצפון-1" כי תושבי נהריה הירוקה התלוננו כי נגבו מהם סכומים גבוהים של שירותי מרשם הזכויות לדירות מגורים. העיתון הפנה את תושבי השכונה לבדוק כמה שילמו לחברה המשכנת. מדובר בתביעה ייצוגית תקדימית אותה הוביל עו"ד אושרי שלוש שטענותיו התקבלו ביום שישי האחרון בבית המשפט המחוזי בחיפה.

עו''ד אושרי שלוש
מקדם את הפרויקט. עו"ד שלוש (צילום: ראובן קופיטצ'ינסקי)

השופט אלכס קיסרי אישר את הסכם הפשרה שגובש לפני שנה וחצי בו הגישו בני זוג שרכשו דירה בנהריה הירוקה תביעה נגד החברה היזמית שאצלה מתנהל מרשם הזכויות של השכונה, שדרשה מרכושי הדירות לשלם סכומים העולים על המותר על פי חוק במרשם הזכויות.

קיסרי, אישר השבוע, הסכם הפשרה שהגישו בני זוג. בהסכם הפשרה שהושג השבוע נקבע כי, החברה תשלם סך של 200 שקלים לכל מי שיוכיח כי רכש דירת יד שנייה ונזקק לשירותי החברה. עוד הוסכם כי סכום הפיצוי לחברי הקבוצה הינו בלתי מוגבל ותלוי במספר החברים אשר יכללו בקבוצה המיוצגת.

בית המשפט חייב את החברה היזמית לשלם לבני הזוג שהגישו את התביעה הייצוגית סכום של עשרת אלפים שקלים בנוסף לסכום של 20 אלף שקלים שישולמו כשכר טרחה לעו"ד שלוש. את הסכם הפשרה אישר גם היועץ המשפטי לממשלה וגם רואה חשבון שמונה לחקור מטעם בית המשפט.

בית המשפט קיבל את כל הטענות עו"ד אושרי שלוש ובהן כי, עילות התביעה הן הפרת חובה חקוקה ועשיית עושר שלא במשפט  וכי היות והדירות של שכונת "נהריה הירוקה" טרם נרשמו בטאבו והחברה היזמית היא זו אשר מנהלת את מרשם הזכויות של הדירות, הרי שקבלת השירות מהחברה היזמית נכפתה על תושבי שכונת נהריה הירוקה ולא היה באפשרותם לבחור את נותן השירות. לכן, אם גבתה החברה היזמית סכום הגבוה מהסכום המותר על פי חוק, הרי שהתעשרה שלא כדין על גבי רוכשי ומוכרי הדירות בשכונת נהריה הירוקה שנזקקו לשירות.

עו"ד שלוש: "פסק הדין התקדימי שניתן על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה, מהווה תמרור אזהרה לחברות יזמיות שגובות כסף שלא כדין מלקוחותיהן".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות