fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבוצות רכישה: המוקשים שבדרך

באדיבות גיל רון, משווק נדל"ן בכיר במשרד פנורמה נכסים המתמחה בשיווק דירות יוקרה, פנטהאוזים קוטג'ים ובפרט פרויקטים חדשים.
גיל רון
גיל רון (צילום עצמי)
גיל רון
גיל רון (צילום עצמי)

השבוע בחרתי לעסוק בנושא המתיימר להפוך לטרנד כדאי אך טומן בתוכו מוקשים וסיכונים לא מעטים שאם לא תתייחסו אליהם ותישאבו לתוך הרפתקה זו, תמצאו את עצמכם במצב לא נעים ובאובדן כסף יקר. הנושא הוא קבוצות הרכישה.

לפניכם טיפים שחשוב שתדעו:

  1. גובה ההנחה הטמון באותן קבוצות רכישה מעט מרמה: חשוב לזכור שאתם מתחילים לשלם על הדירה כבר בשלב המכרז, שנתיים ויותר לפני קבלת המפתח וכן לעיתים בשל ההתלהבות, קבוצת רכישה נוטה לשלם סכום גבוה יותר על הקרקע.
  2. בזמן בחירת הדירות עלולים להיווצר חיכוכים בין חברי הקבוצה, ולכן חשוב להסדיר עניין זה מראש. מוקש נוסף: מכיוון שכל קבוצת רכישה באה למעשה לחסוך במס, אז חשוב לדעת שלמארגן הקבוצה אסור להתחייב על מחיר הדירה הסופי, כי אז אתם הופכים לרוכשים והוא למוכר וכל הטבות המס מתפוגגות.
  3. אם אתם קבוצת רכישה צעירה ועומדים להשתתף במכרז של המינהל, חשוב מאוד לדעת, כי במקרה של קרקע מינהל, אין פטור ממע"מ ויש לקחת זאת בחשבון בעלויות.
  4. עוד עלות כספית היא פתיחת מסגרת אשראי. גם אם אינכם נזקקים למשכנתה, כשותפים בפרויקט, תהיו חייבים כמו כל חבר בקבוצת הרכישה, לפתוח מסגרת אשראי ולשלם על פתיחתה לבנק המלווה.
  5. עניין שחשוב לתת עליו את הדעת הוא חוק המכר, אשר לא רק שאינו עוזר לכם, אלא במידה רבה פועל נגדכם: מכיוון שחבר קבוצת רכישה הוא למעשה הקבלן היזם, הוא אינו נהנה מהגנת חוק המכר ותיקון ליקויים מצד הקבלן המבצע.
  6. אם נכנסתם להרפתקה לצורך השקעה בלבד ובכוונתם למכור את הדירה מיד בשלב האכלוס, חשוב לדעת כי אתם הופכים בשלב זה להיות קבלן/יזם, כלומר, בכל מקרה של ליקויים ודברים הדורשים תיקון לפי חוק המכר דירות, הרוכש יוכל לדרוש מכם לבצע את העבודות.
  7. בתחילת הפרויקט לא תמיד ידוע מה תהיה עלותו הסופית. כל טעות של המארגנים בתמחור חושפת את חברי הקבוצה לעלות נוספת בלתי צפויה.
  8. חוסר ודאות לגבי מועד המסירה. שלא כמו רכישה מקבלן שלאחר שיש בידיו היתר בנייה הוא יודע להתחייב על מועד מסירה, במסגרת קבוצת רכישה, לרוב נרכשת הקרקע מבעליה ללא כל תכנון מפורט וללא היתר בנייה. על קבוצת הרכישה, ליזום את התכנון והרישוי ולכן מועד הסיום הינו בגדר ספקולציה בלבד.
  9. אחרון ומשמעותי: סטנדרט המפרט ואיכות החומרים לא ידועים, שכן אין תוכנית ומפרט מוגדרים והכל תלוי בהסכמות חברי הקבוצה, כך שאתם נמצאים די בחוסר ודאות וצפויים להוצאות מרובות על מנת להביא את הבית לבית חלומותיכם.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות