fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צעירי נהריה: נסיעה ללא תשלום לסטודנטים ביום הבחירות

רשימת צעירי נהריה פנתה במכתב לשר התחבורה בבקשה לאפשר לסטודנטים נסיעה חינם הלוך ושוב ביום הבחירות לעיר מגוריהם על מנת שיוכלו להצביע
סליחה, רגע, שמעת על נהריה? צעירי הרשימה בפעולה (צילום: צעירי נהריה)
סליחה, רגע, שמעת על נהריה? צעירי הרשימה בפעולה (צילום: צעירי נהריה)

רשימת צעירי נהריה, שלחה הבוקר (שלישי) מכתב לשר התחבורה ח"כ ישראל כץ, בבקשה לאפשר לצעירי הפריפריה הלומדים ועובדים באזור המרכז, נסיעה חינם הלוך ושוב בתחבורה ציבורית אל עיר מגוריהם על מנת שיוכלו להצביע בבחירות המקומיות שיתקיימו ביום שלישי הבא 22.10. על המכתב חתומים גם רשימות הצעירים של נצרת עילית וקרית שמונה.

במכתב שנשלח לשר התחבורה נכתב: "משרד הפנים קוראם לכולם לצאת ולהצביע ולהשפיע על מקום מגוריו וסביבתו, אך יום זה לא נקבע כיום שבתון לאומי. גם ברשתות החברתיות וגם משיחות שנעשו עם צעירים מאזור הצפון אשר לומדים או עובדים במרכז הארץ ניתן להבין שכולם מעוניינים לחזור ולהצביע, אך הדבר העיקרי אשר מונע מהם לחזור הוא עלות הנסיעה הלוך ושוב, שכן לסטודנט וצעיר העלות משמעותית. על מנת לאפשר לציבור בכלל ולדור הצעיר בפרט לממש את זכותו להצביע ולהשפיע על העתיד בעיר בה הוא גר, אבקשך לאפשר ביום זה נסיעה ללא תשלום בתחבורה הציבורית למקום מגוריו והצבעתו של כל בוחר, כמובן על ידי הצגת תעודת סטודנט".

בתחילת החודש יצאו חברי רשימת צעירי נהריה יחד עם פעילים נוספים לדיזנגוף סנטר בתל אביב. מטרת הנסיעה: לברר כיצד נתפשת נהריה בהווה ובעבר בעיני תושבים מחוצה לה, אילו אסוציאציות היא מעלה בהם והאם הם חושבים לבקר בעיר לכל מטרה שהיא.

במשך שלוש שעות צילמו חברי הרשימה עשרות עוברים ושבים בקניון. התובנות העיקריות שעלו מהניסוי לא היו מעודדות. המשיבים התחלקו לשתי קבוצות בולטות: הראשונה כללה אנשים מבוגרים שהיו בנהריה לפני 20 שנה, ואילו השנייה כללה צעירים, לפני ואחרי צבא, שחלפו בנהריה "על הדרך", בדרכם לבסיס או לאתרי תיירות באזור. מתשובות המשתתפים עלה, כי מבחינת נושא התיירות, נהריה אינה מהווה עוד יעד אטרקטיבי עבור מבקרים והיא נשארה מאחור, אי שם בשנות ה-60 וה-70.

צפו בסרטון המלא עם תשובות המשתתפים:

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות