fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צה"ל החליט: קצין העיר בנהריה ייסגר

מדובר באחד מתוך ארבעה קציני עיר שייסגרו. בצבא מסבירים שמדובר בתהליך התייעלות. מה יעשו כל המשפחות השכולות?
תהליך התייעלות כלכלית המותאם לימינו. קציר העיר בנהריה נסגר צילום: רותם כבסה
תהליך התייעלות כלכלית המותאם לימינו. קציר העיר בנהריה נסגר צילום: רותם כבסה

 

קצין העיר בנהריה הוקם בשנות ה-80 ונועד לתת מענה לחיילים ולמשפחות בשעת חירום ובשגרה. קצין העיר מאויש בקצינת שלישות, חיילי סדיר ומילואים.

מתוכנית התייעלות חדשה בצה"ל בשם "פונים לצה"ל בדרך החדשה" עולה כי כל קצין העיר של נהריה עובר למחוז חיפה ויעבור שינוי משמעותי. בנהריה הוא יפעל רק בעתות חירום. המבנה שייך לעיריית נהריה ומשוכר על ידי צה"ל.

מטרת תוכנית ההתייעלות היא לתת דגש עמוק יותר הן על נושא הנפגעים והן על נושא הטיפול בפניות הציבור, לכן הוחלט כי בשגרה קציני ערים יעברו לעבוד במתכונת מרחבית וקציני ערים נוספים ייסגרו.

תהליך התייעלות כלכלית המותאם לימינו. קציר העיר בנהריה נסגר צילום: רותם כבסה
תהליך התייעלות כלכלית המותאם לימינו. קציר העיר בנהריה נסגר
צילום: רותם כבסה

בראיון ל"בלינקר" מסבירה סא"ל שגית קבילו, ראש ענף תכנון וארגון באכ"א על עבודת המטה החדשה.  "במתכונת חירום, אם יהיה צורך, נפתח את קציני הערים במתכונת שהייתה נהוגה עד כה ובכל המוקדים הנדרשים. המטרה בכל עבודת המטה הזאת היא למקד את הגורם המקצועי בתחומו. מעתה קציני הערים יעסקו אך ורק בהודעות הנפגעים והקשר עם המשפחות השכולות, וקצינת פניות הציבור, שמפעילה מוקד מצוין 24/7, תעסוק בכלל פניות הציבור. השינוי ישפר משמעותית את השירות לציבור בכל נושא הפניות. הרחבנו את מוקד קצינת פניות הציבור והכפלנו אותו, כך שמעכשיו על נושא הפניות יתרכז אצלה".

לדברי קבילו לא מדובר בהחלטה שתפגע בפריפריה ויישובי קו עימות אלא מדובר בייעול כי הזמנים השתנו. "אין טעם להגיע לקצין העיר כדי לקבל שירות, לחפש חנייה ולבזבז זמן. היה צריך להתאים את קציני העיר לימינו. זה התאים ללפני עשרות שנים כשלא היו טלפונים סלולרים. כיום הטכנולוגיה התפתחה ומתאימים את המערך הצה"לי. המחנה יישב באזור חיפה. וגם תושבי חיפה וגם תושבי נהריה יוכלו לפנות לקצינת פניות הציבור. תושבים לא יצטרכו לצאת מהבית ולסכן את עצמם. הם ירימו טלפון למרכזייה ויקבלו מענה אנושי".

עוד הוסיפה סא"ל קבילו כי עבודת קציני הערים בכל נושא הנפגעים נשארת כשהייתה, פשוט בפריסה רחבה יותר. כל קצין עיר יהיה אחראי על אזור גדול יותר מהקודם, כאשר בכל עיר ובכל אזור (כפי שהיה נהוג קודם לכן) יש בכל רגע נתון צוות של מודיעי נפגעים הנמצא בכוננות למקרה הצורך. הטיפול בנפגעים ימשיך להיות מיטבי ומקצועי. בנוסף, לדבריה מדובר גם בהתייעלות כלכלית לצה"ל וחיסכון במשאבים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות