fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עקב ליקויי בטיחות: נסגר בית משפט השלום בנהריה

לשכת עורכי הדין במחוז צפון ועיריית נהריה חוששים כי בית המשפט לא ייפתח מחדש בעיר לרווחת התושבים. בעבר ניסה ניסיון לסגירתו. ראש עיריית נהריה ז'קי סבג פנה לעזרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
בית משפט השלום בנהריה
בית משפט השלום בנהריה (צילום: אושרי כהן)
בית משפט השלום בנהריה
בית משפט השלום בנהריה (צילום: אושרי כהן)

בית המשפט השלום בנהריה ברחוב סוקלוב בנהריה נסגר בשבוע שעבר לאחר שהתגלו בו ליקויי בטיחות. מפרטי המקרה עולה כי מהנדס בטיחות מטעם הנהלת בתי המשפט ביקר במקום והתרשם כי קיימים ליקויי בטיחות במבנה שלא מאפשרים את המשך אכלוסו וכפועל יוצא מכך את פעילותו. בית המשפט משרת בהליך אזרחי כ-300 אלף תושבי הגליל המערבי.

הנהלת בתי המשפט החליטה כפועל יוצא, לפנותו מכל פעילות. מיום שני השבוע כל עובדי בתי המשפט והשוטפת עידית וינברגר החלו לעבוד בבית המשפט השלום בקריות ועד להודעה חדשה. עוד נודע כי נעשתה פנייה להנהלת בתי המשפט, להמשיך להפעיל את בית המשפט בנהריה באמצעות מבנים אחרים שיוקצו לכך בעיר, ורק כדי לשמור על השירות לאזרחי הצפון וכדי למנוע את סגירתו לצמיתות.

בחודש מאי 2013 נערך ניסיון לסגור את בתי המשפט בצפון ביניהם גם בנהריה. ואז קמה זעקתם של לשכת עורכי הדין במחוז חיפה והצפון בראשות עו"ד יוסי חכם. הדיון נסוב אז סביב הקיצוצים בתקציב המדינה, בטענה כי בתי משפט אלו משרתים אוכלוסייה קטנה ובהיקף תיקים מצומצם וכי סגירתם תקטין את עלויות של 10 מיליון שקלים לקופת המדינה. לבסוף לשכת עורכי הדין במחוז חיפה והצפון הצליחה לבלום את סגירתו ואף פנתה ישירות לשרת המשפטים ציפי לבני שתפעל בעניין.

סבג פנה לביבי
ראש עיריית נהריה, ז'קי סבג, פנה בדחיפות אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרת המשפטים הגברת ציפי ליבני ולנשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה, השופט רקם, על מנת למצוא פתרון מיידי וחלופי לבית משפט השלום בנהריה. הידיעה אודות פינוי מבנה המשמש את ביהמ"ש השלום הגיעה באקראי לעירייה ועוררה מורת רוח. במקביל עיריית נהריה שלחה קונסטרוקטור מטעמה למבנה כדי לבחון את הדברים וממתינה לקבל חוות דעת.

ראש עיריית נהריה ז'קי סבג
לא עודכן בנושא. סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מעיריית נהריה נמסר: "ראש עיריית נהריה שלח בדחיפות המכתב מתוך דאגה לסגירת בית משפט השלום בעיר ועל מנת שלא לקטוע את רציפות השירות שנותן ביהמ"ש לתושבי העיר והסביבה. ראש העירייה אף הציע במכתבו רעיונות אפשריים לפתרון מיידי ובר ביצוע של הבעיה וכדי למנוע פגיעה במתן שירותי ביהמ"ש לתושבי העיר והגליל המערבי".

עו"ד ערן בקר
לא ניתן שייפגעו אזרחים. עו"ד בקר (צילום: יח"צ)

יו"ר ועדת הנזיקין, חבר ועד המחוז ואחראי מוקד נהריה בלשכת עורכי הדין במחוז חיפה עו"ד ערן בקר, מסר בתגובה: "קיבלתי בהפתעה את הודעת נשיא בתי המשפט על סגירת ביהמ"ש בשל ליקויי בטיחות כולל העברת התיקים לביהמ"ש בקריות. פועל יוצא של הודעה זו היא כי בשלב זה עורכי הדין ואזרחי נהריה והגליל המערבי יאלצו לכתת רגליהם לבתי המשפט אחרים רחוקים יותר על כל המשתמע מכך.

"על פי המידע המצוי ברשותי אין החלטה על סגירת בית המשפט אלא מדובר בהוראה זמנית בשל בעיית הבטיחות במבנה. עם קבלת ההודעה מוקד נהריה בלשכת עורכי הדין יחד עם ועד המחוז פועל במרץ למציאת פתרונות, מקיים ויקיים מגעים עם הנהלת בתי המשפט כדי לצמצם עד כמה שניתן את הפגיעה באזרחים ובעורכי הדין באזור. כולל פתרון לפתיחה מחדש של בית המשפט במבנה אחר בעיר".

טרם התקבלה תגובת מהנהלת בתי המשפט.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות