fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיכום שנה: כולם רוצים דירות חדשות

גיל רון, משווק נדל"ן בכיר, מסכם את השנה האחרונה, שהיתה מעט מורכבת בשל היוזמה למע"מ אפס ומסביר מדוע ההעדפה הברורה היא לדירות יד ראשונה
נהריה הירוקה, פרויקט וילאר
הדמיות: CRYSTAL GRAPHICS
גיל רון
גיל רון (צילום עצמי)

"בשנה האחרונה הייתה תנופה רבה לשוק הדירות החדשות בעיר, זאת משום הפער הכספי בין רכישת דירת יד שניה בתווך ותק של חמש שנים הצטמצם אל מול הדירות החדשות ומי מאיתנו לא אוהב ומעדיף את ניחוח החדש, העדכני והבית שבעצם אנו מעצבים לפי טעמנו הפרטי".

כך מסביר גיל רון, משווק נדל"ן בכיר, בעל מוניטין רב בשיווק פרוייקטים חדשים ודירות יוקרה ממשרד פנורמה נכסים שמסכם את השנה החולפת בתחום הנדל"ן החדש המקומי מנקודת מבטו.

"ראינו תנופת בנייה גדולה מאוד באזורי השכונות העוטפות את מרכז נהריה כדוגמת שכונת נהריה הירוקה שתנופת הבנייה העצומה שם משכה אליה פלח שוק של זוגות צעירים גם מחוץ לעיר שביקשו ליהנות מדירה חדשה ומההטבה במס שהיא משמעותית למשפחה".

רון מוסיף כי השיקול בין לרכוש דירה מיושנת בעיר אל מול דירה חדשה הכריע לטובת המגורים בחלק הפחות מרכזי בעיר, אומנם ישנו מחיר שיורגש בשלב בו השכונה תתאכלס במלואה בשטחי הפרויקטים החדשים והוא הצפיפות, הפקקים והדוחק, אך עדיין התמורה של דירה חדשה הכריעה את הכף.

"תנופה אדירה נוספת קיבלה הבנייה במרכז העיר ומסביב שפנתה לפלח האוכלוסייה שרצה ליהנות מקרבה לאזורי מסחר ומוסדות חינוך בעלי מוניטין. אמנם ההשקעה הראשונית שם גדולה במעט אך לטווח הרחוק תהווה בטוחה להשבחת המחיר והנכס. עוד ראינו בשנה האחרונה תנופה בבניית קומפלקסים קטנים של בנייני בוטיק איכותיים העונים על הצורך של אותו פלח שוק המעדיף מעט דיירים והרגשה ייחודית היות ורוב הבנייה היום בעיר היא בנייה לגובה והגדלת מספר הדיירים לבניין".

לדברי רון נדבך נוסף שהיווה גורם משמעותי בהחלטה לרכוש דירה חדשה היו הריביות הנמוכות אותן מציעים היום הבנקים למשכנתאות והרוכשים הבינו שיש לנצל את המומנטום כי במציאות הישראלית הכל יכול להשתנות מהר ולהפוך בר חלוף.

"לפני מספר חודשים הצהיר שר האוצר על חוק מע"מ 0 וכמו בכל הצהרה שיש בה אי ודאות וחוסר אינפורמציה מספקת לציבור, החלה תופעת ה'לשבת על הגדר'. רבים נסחפו אחרי ההצהרות שהמחירים ירדו ואילו לוחות הזמנים שהוגדרו הסתברו כרחוקים מהמציאות ולמרות ההאטה בתנועה של אותו פלח שוק, נוכחנו לראות שישנה תופעה הפוכה לאותן הצהרות, לא רק בשוק המקומי אלא בשוק הארצי. מחירי הדירות עלו בתקופה האחרונה, רבים בציבור איבדו אמון בחוק. מה שהחזיר את הציבור להתעניינות ברכישה הוא הידיעה כי גם אם החוק יעבור הוא יביא עימו עליית מחירים משמעותית ביותר".

רון ממליץ כי מה שנותר הוא, כאשר אתם עומדים לרכוש דירה חדשה מקבלן, בדקו מול איזו חברת בנייה אתם מתנהלים, מה המוניטין שלה, שביעות רצון הדיירים בפרויקטים שלה, מה המוניטין שיש לה בעמידה במועדי איכלוס המפרט וכו'. "תנופת הבנייה גדולה אך עדיין ההשקעה הכספית היא שלכם ולכן אתם צריכים להיות שלמים שרכשתם את המוצר המושלם ללא פשרות".

הכתבה תפורסם גם במדור הנדל"ן של חדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות