fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סבג: "לא אתן לקבוצה להתפרק"

ראש עיריית נהריה ז'קי סבג, הבטיח לפעול למציאת פתרון לחובות הקבוצה, המאיימים על המשך פעילותה. הפתרון המסתמן: המועדון יכסה את החוב ויגיש תביעה נגד שאול אייזנברג, שלטענת המועדון הוא זה שאחראי לחוב
צו סגירה לתחנה. ז'קי סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ימשיך לעקוב. ז'קי סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)
ז'קי סבג
הבטיח לדאוג לקבוצה. ראש העירייה סבג (צילום: אדריאן הרבשטיין)

"לא אתן לקבוצה לקרוס ואמשיך לתמוך בה ולדאוג להמשך קיומה ופעילותה". כך הבטיח בסוף השבוע ראש עיריית נהריה ז'קי סבג, בעקבות הפרסומים האחרונים על הקשיים הכלכליים והמצוקה הכספית אליהם נקלעה הקבוצה ואשר גרמו להקפאת ההכנות לעונה הקרובה ואף מאיימים על עתיד פעילותה. סבג אף הפנה אצבע מאשימה כלפי היו"ר הקודם שאול אייזנברג, כמי שנושא באחריות לחובות. "מדובר בחובות כספיים שנצברו בתקופה בה ניהל מר אייזנברג את המועדון", הסביר סבג, "בעקבות פניית ראשי הקבוצה אליי, אני, כחובב ספורט וכמי שמודע לחשיבותה של הקבוצה לעיר, לאוהדים ולתושבים, מתחייב לפעול בכל מאודי למציאת פתרון ולהבטחת המשך פעילותו הסדירה של המועדון".

תגובתו והצהרתו של ראש העירייה הפיחה רוחות של תקווה במועדון וגרמה לחידוש ההכנות המקצועיות של הקבוצה לעונה הקרובה. איגוד הכדורסל הטיל לפני שבועיים על הקבוצה עונש של הפסקת פעילות, בעקבות רצף לא מחמיא של התעלמות ואי קיום פסקי בוררות בעניין תשלום לשחקנים וסוכנים. היקף החובות נאמדים בכ-600 אלף שקלים, כשמחצית מהם לרשויות המס.
הפתרון שהסתמן השבוע הוא שהקבוצה תשלם ותכסה את חובותיה ובמקביל תגיש תביעה נגד היו"ר הקודם שאול אייזנברג, שלטענת המועדון, אחראי לחוב מאחר ומדובר בחובות שהצטברו בתקופת כהונתו כיו"ר.

אייזנברג: "פסק בוררות שניתן לפני מספר חודשים קבע שעיריית נהריה צריכה לשלם לי 650 אלף שקלים. מסכום זה, הם היו צריכים לקזז את החוב, ככה שבסופו של דבר קיבלתי פחות. בזכותי קבוצת הכדורסל של נהריה עדיין קיימת. אם לא אני, לא היתה היום בנהריה קבוצה. במקום להעביר אליי את הכסף, הוא הועבר לבקרה התקציבית". הבורר גם ציין, כי במידה ויתגלו חובות נוספים, הם יחולו על אייזנברג.

היו"ר ניסים אלפסי: "אני שמח שבזכות התערבותו של ראש העירייה, אנו ממשיכים בהכנות לעונה הקרובה, ומבקש להודות לו בשמי, בשם הקבוצה ובשם כל האוהדים".

במישור המקצועי, רכז האלופה מכבי חיפה בעונה שעברה ליאור שגב, חתם השבוע בקבוצה. זו תהיה הקדנציה השלישית של שגב בנהריה, אחרי שהיה שותף לעלייתה לליגת העל בעונת 2002/3 וחזר אליה באמצע עונת 2009/10.

שגב: "אני רגוע ומרוצה. נהריה זו קבוצה שרציתי להגיע אליה. ראיתי סיטואציה שאני יכול להוביל קבוצה שרוצה להגיע לליגת העל ולא סתם יוצאת בסיסמאות והצהרות. לנהריה יש פוטנציאל לליגת העל. יש לה אולם מצוין, קהל ומסורת והגעתי למסקנה שזאת הזדמנות טובה בשבילי לחזור לקדמת הכדורסל. נבנית בנהריה קבוצה מצוינת, עמוקה ואיכותית".

שחקן נוסף שעשה דרכו צפונה ממכבי הוד השרון הוא הגארד עידו סטולרו, שחתם השבוע והפך לשחקן הרביעי שמגיע מהודה השרון ומצטרף לערן אסנטי, אופיר הובר וגיא דותן. סטולרו רשם העונה ממוצע של 8.1 נק' למשחק.

סטולרו: "אני מגיע למועדון גדול עם שאיפות עלייה. במשחקי הפלייאוף, כששיחקנו נגד נהריה, התרשמתי מאוד מהאווירה ומהקהל. עכשיו צריך רק להתחבר ולעבוד קשה".

בעמדת הזר השני חתם השבוע קני לאוסון (26, 2.05) ששיחק תחת רועי חגאי כשאימן את בני השרון/הרצליה בליגת העל. ב-21 משחקים לאוסון רשם ממוצעים של 12.6 נק' ו-6.3 כ"ח למשחק. בעונה האחרונה שיחק בליגת הפיתוח של ה-NBA וקודם לכן בקבוצה מדרום קוריאה. ג'ונתן בייז וערן סודאי, צפויים להמשיך עונה נוספת.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות