fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפטר במפתיע הרב ישראל בוטמן, שליח חב"ד בנהריה

ראש קהילת חב"ד בנהריה הרב ישראל בוטמן הלך לעולמו בליל שבת בגיל 55
הרב בוטמן עם ראש העירייה ז'קי סבג
התמוה האחרונה. הרב בוטמן עם ראש העירייה ז'קי סבג (צילום עיריית נהריה)

הרב ישראל בוטמן ראש קהילת חב"ד בנהריה נפטר במפתיע ביום שישי האחרון, בגיל 55. הרב בוטמן התמוטט ביום שני לאחר שקיבל דום לב והיה מאושפז בבית החולים בנהריה כשהוא מורדם ומונשם. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים: חיים-עוזר, מנחם-מענדל, שניאור-זלמן ובתו מוסיא ורעייתו שפרה. הלווייתו תיערך היום (ראשון) בשעה עשר בהר הזיתים בירושלים. מאות משליחי חב"ד התפללו לשלומו של הרב מאז שאושפז. בסוף השבוע אף ניתן לו שם נוסף; "אלתר"

הרב בוטמן היה שליחו של הרבי מליובאוויטש בנהריה, ושימש גם מנכ"ל רשת החינוך של חב"ד.  הרב ורעייתו שפרה, הגיעו לנהריה בשנת 1982, הקימו את מוסדות חב"ד בעיר, גני ילדים, בתי כנסת, בית תמחוי וקהילה גדולה מאד. בצעירותם, הרב ורעייתו התגוררו ברחוב ש"י עגנון,  והיו אוספים את כל ילדי הרחוב לערב קידוש בביתם.

הרב בוטמן עם ראש העירייה ז'קי סבג
התמונה האחרונה. הרב בוטמן עם ראש העירייה ז'קי סבג (צילום עיריית נהריה)

חנך את אולם הספורט בכצנלסון
צחוק הגורל. יממה לפני שקיבל דום לב, הוזמן הרב בוטמן לחנוך את היכל הספורט החדש בבית הספר כצנלסון יחד ראש עיריית נהריה ז'קי סבג.  הרב בוטמן קבע את המזוזה בהיכל. ביום מותו, תמונתו של הרב התנוססה בשער העיתון חדשות נהריה.

"אנחנו היינו הילדים הראשונים שלו"
אופיר בר מנהריה פעיל חברתי בעיר, היה שכנו של הרב בוטמן. הוא נזכר: "עבורי הרב בוטמן היתה אישיות מרתקת, יוצאת דופן.  נפגשנו בשבוע שעבר, בית העלמין. אני הייתי באזכרה לסבתי והוא ערך הלוויה אחרת. יצא לנו לפטפט בין לבין, נפרדנו כשאמרתי לו שנתראה במקומות יותר טובים.

"אנחנו היינו הילדים הראשונים שלו ברחוב ש"י עגנון כשעוד לא נולדו לו ילדים. הרב בוטמן היה מזמין את הילדים מהרחוב לקבלת שבת אצלו בבית. היה מספר סיפורים, עושים קידוש ותמיד היינו חוזרים עם ממתק כדי ששבוע הבא נבוא שוב. אני הייתי אחראי להביא את הילדים". יהי זכרו ברוך.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות