fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נסע בנת"צ וזוכה

תושב נהריה זוכה מכתב אישום תעבורתי לאחר שנתפס נוסע בנתיב נת"צ סמוך למחלף נעמן. השופט שלמה בנג'ו קבע כי אין איסור לנסוע בנת"צ אם לא הוצב תמרור האוסר על כך

שופט בית המשפט לתעבורה בחיפה שלמה בנג'ו זיכה את תושב נהריה, מאשמת אי ציות לתמרור, איסור נסיעה בכביש נת"צ, בהיעדר תמרור וזאת למרות קיום סימון הנת"צ על הכביש. השופט קבע, שאם אין תמרור, לא קיים איסור חוקי לנסוע בכביש ולא נעשתה עבירה.

ב-11 לספטמבר 2011, בכביש 4 סמוך למחלף "נעמן" לכיוון צפון, נהג הנאשם ברכב ולא ציית לתמרור המוצב במקום, ונכנס לנתיב תחבורה ציבורית. השופט בנג'ו קבע כי האיסור החוקי לנסוע בנתיב נת"צ תקף רק בהצבת התמרור בצד ימין של המסלול או מעליו ועם קיימת צומת בדרכו של הנת"צ, חייב להיות מוצב במקום תמרור המכריז על קיומו של הנת"צ. בהיעדר תמרור, אין איסור בחוק.

השופט העיר כי טוב יעשו אם יתקנו את המחדל לאלתר, הן על מנת שלא לקפח את זכות המשתמשים בנתיב התחבורה הציבורית, והן על מנת שלא ירשמו במקום דוחות לציבור הנהגים ואלה יובאו לדין.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות