fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: תלמידים מפתחים טכנולוגיה לגיל השלישי

קבוצת הרובוטיקה של חטיבת הביניים "שחקים", השתתפה השבוע בתחרות רובוטיקה ארצית לתלמידים עד גיל 14
קבוצת הרובוטיקה בשחקים (צילום: בית ספר שחקים)

קבוצת הרובוטיקה של חטיבת הביניים "שחקים", השתתפה השבוע בתחרות רובוטיקה ארצית לתלמידים עד גיל 14. התחרות מתקיימת מדי שנה על ידי ארגון FIRST, בארה"ב במטרה לעודד בני נוער לעסוק בתחומי מדע וטכנולוגיה. הארגון פועל בארץ מספר שנים בחסות אקדמית של הטכניון ובתמיכת משרד החינוך.

בכל שנה נבחר נושא בו על התלמידים להכין עבודת חקר מדעית ולבנות רובוט ומערכות טכנולוגיות נוספות שמסייעות לאנושות בתחום זה. התחום הנבחר השנה הוא גיל הזקנה. התלמידים למדו מהם הקשיים הניצבים בפני אנשי הגיל השלישי, ביקרו בבתי אבות, שוחחו עם דייריהם והחליטו לבנות מערכת טכנולוגית שמסייעת לאנשים מבוגרים הלוקים בשכחה קלה למצוא חפצים ולתפקד כראוי בסדר יומם.

קבוצת הרובוטיקה בשחקים (צילום: בית ספר שחקים)

בנוסף לעבודתם המדעית, בנו התלמידים במשך שבועות רבים רובוט מתוחכם שמתמודד עם אתגרי המשימה הטכנולוגית, הקשורה גם היא לעולמם של אנשים מבוגרים. בקבוצת הרובוטיקה עשרה תלמידים מכתות ז' ו-ח'  בהנחייתו של מני ויס, רכז מגמת רובוטיקה בחטיבה העליונה ובהנחיית דור בֶּרלַה, תלמיד כתה י"ב במגמת רובוטיקה, החבר בקבוצת הרובוטיקה הבוגרת של בית הספר. הנחיית הקבוצה בכתיבת עבודת החקר המדעית נעשתה על ידי ד"ר אהרן רוטנברג המלמד מדעים בחטיבת הביניים.

את עבודותיהם הציגו התלמידים בפני צוותי השופטים בכל הקטגוריות וזכו לשבחים על עבודתם ועל ההצגה המרשימה. הרובוט השתתף במשחקי הזירה וצבר נקודות רבות במהלך התחרות. עם חזרתם לביה"ס, החלו התלמידים החרוצים לתכנן את פעילות קבוצת הרובוטיקה לשנה הבאה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות