fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: סכנת נפשות בצומת הרחובות אדמית-העלייה

תושבים טוענים שבצומת אין מעברי חצייה מוסדרים, אין רמזור, אין מעגל תנועה ואין הנגשה לעגלות. העירייה: "מהנדס העיר מבקש מנציגות הפונים לעיתון לפנות ולתאם מפגש בשטח כדי להביא לפתרון הבעיה"
"ילדים והורים מסתכנים פה". צומת הרחובות אדמית-העלייה צילום: תאיר פז
"ילדים והורים מסתכנים פה". צומת הרחובות אדמית-העלייה (צילום: תאיר פז)

זה תקופה ארוכה שתושבי רחוב העלייה בנהריה מתלוננים על מחסור במעברי חצייה סמוך לצומת ההשתלבות של הרחובות אדמית והעלייה. לטענת התושבים, הצומת מהווה סיכון שכן אין בו מעברי חצייה מוסדרים, רמזור או מעגל תנועה. מדובר בצומת פעיל בעיקר בשעות אחר הצהריים, בין היתר, בשל קרבתו לחוף הים וסופר חוף הדקל, הנמצא במרחק כמה דקות הליכה צפונית ממנו. הולכי רגל, אימהות עם עגלות וילדים, חולפים בצומת מדי יום, ברגל או באופניים. דבר נוסף המכעיס את התושבים: אין הנגשה לעגלות – הצומת אינו מונמך באף מקום, רק במעברי החצייה הסמוכים אליו, הנמצאים במרחק של לא מעט דקות הליכה.

"ילדים והורים מסתכנים פה". צומת הרחובות אדמית-העלייה צילום: תאיר פז
"ילדים והורים מסתכנים פה". צומת הרחובות אדמית-העלייה (צילום: תאיר פז)

תושב הרחוב: "מי שמגיע מכיוון הים, מרחוב המעפילים ועולה באדמית, הולך למדרכה ומבקש לחצות את הכביש, לרחוב העלייה או להמשך רחוב אדמית, אין לו דרך לעלות ולרדת. אין הנמכה למדרכה לעגלות כמו שיש בהרבה מקומות אחרים, למעט הנמכה שמישהו הכין לעצמו כדי להיכנס לחנייה שלו. אין הנמכה לאופניים לילדים, זה ציר שמוביל לבית הספר רמז, לילדים ולגן שעשועים ואין אפשרות לחצות בבטחה".

 היית רוצה, שיעשו כאן עוד מעברי חצייה?
"לא 'עוד'. צריך לעשות מעברי חצייה. ילדים והורים מסתכנים פה. צריך שתהיה הנגשה נוחה לנכים, לילדים ולאימהות עם עגלות". לטענת תושבים, לפני כחצי שנה נעשתה פנייה לעירייה בבקשה להסדיר את הצומת. הם נענו, כי הנושא ייבדק.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "מהנדס העיר מבקש מנציגות הפונים לעיתון, לפנות אליו או לחלופין, לתאם מפגש בשטח כדי להביא לפתרון הבעיה. למפגש יתלווה מנהל מחלקת כבישים והם יפעלו למציאת פתרון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות