fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: נכים לא הורשו להיכנס לישיבת המועצה

אנשים בעלי מוגבלויות שביקשו להיכנס לישיבת המועצה נחסמו על ידי שומרים בכניסה. על סדר היום היתה אמורה לדון הצעה בנושא נגישות. נגישות ישראל: "סילקו אותנו". עיריית נהריה :"שמרנו על כבודם של הנכים. העירייה פועלת להשיג תקציב לצורך הנגשת מבנים"
נכים לא הורשו להיכנס לישיבת המועצה
נכים לא הורשו להיכנס לישיבת המועצה (צילום: נגישות ישראל צפון)

שוב סצנות מבישות בכניסה לבניין עיריית נהריה. נכים ובעלי מוגבלויות הפעילים בנגישות ישראל בצפון שהגיעו אמש (שלישי) לישיבת מועצה בעיריית נהריה לא הורשו להיכנס לישיבת המועצה. על סדר היום העלה חבר מועצת העיר אייל וייזר, יו"ר האופוזיציה, הצעה לדון בשיפור הנגישות של בעלי מוגבלויות בהיבטים תחבורתיים כגון: הנגשת מדרכות, רמזורים כבישים ועוד.

הפעילים ככל הנראה לא היו מודעים לדפוס ההתנהלות זה כשנתיים בהן נוהגת עיריית נהריה להציב שומרים בכניסה לבניין העירייה בזמן שמתנהלות ישיבות ועל אף החלטה של בית המשפט. הם גם היו תמימים לחשוב כי ייכנסו לישיבת המועצה, יישבו בשקט כמקובל אך יפגינו נוכחות. שניים מהמתנדבים הם נכים על כסא גלגלים ובהם ד"ר יורם סבירסקי, מנהל תלונות הציבור בנגישות ישראל צפון. לבסוף ההצעה ירדה מסדר היום. הפעילים הזמינו ניידת משטרה ולאחר כרבע שעה ננעלה הישיבה. חברי המועצה וראש העירייה ז'קי סבג ירדו בסערה מחדר הישיבות. בסופו של יום שוב נמנעה כניסתם של אזרחים לישיבות המועצה כמקובל בחוק.

בנגישות ישראל צפון מסבירים כי מתחילת שנת 2014 מצטברות תלונות על בעיות נגישות בנהריה. "המצב היה לא טוב גם לפני-כן, אך יש תחושה של החמרה, חוסר מענה וזלזול.  וייזר הבטיח לעלות את הנושא לסדר היום, אך סבג הצליח להוריד את הנושא מסדר היום. מאבטחי העירייה מנעו מאזרחים שהתגודדו בפתח הבניין לצפות בישיבת המועצה. למקום הגיעו מספר חברים ב"נגישות ישראל צפון" (נ.י.צ.) ואזרחים אחרים. כל שנותר להם לעשות הוא להתראיין על-ידי כתבים שהגיעו למקום ולשוחח עם פעילים פוליטיים. בתום ישיבת המועצה ראש העיר חלף במהירות על פני הנוכחים ונכנס לרכבו".

שומרים בכניסה לבניין העירייה מונעים את כניסתם של תושבי העיר ונכים
שומרים בכניסה לבניין העירייה מונעים את כניסתם של תושבי העיר ונכים (צילום: נגישות ישראל צפון)
נכים לא הורשו להיכנס לישיבת המועצה
נכים לא הורשו להיכנס לישיבת המועצה (צילום: נגישות ישראל צפון)

"עכשיו ברור לנו שהנגישות איננה הבעיה היחידה בעיריית נהריה, גם ההליכים הדמוקרטיים לקויים ויש להם מה ללמוד בכל הנוגע לקבלת השונה. מי שמתעניין בזכות האזרחים לצפות בדיוני המועצה מוזמן לעיין בתוספת השנייה לפקודת העיריות".

מנהלת נגישות ישראל צפון וחברת מועצת העיר קרית ביאליק ד"ר רויטל שורץ סבירסקי: "סילקו שלושה ממתנדבי מישיבת מועצת העיר, הפילו את הנושא מסדר היום (נגישות, מדרכות ומבני ציבור בעיר) ונעלו את הישיבה. כחבת מועצה לא משנה כמה האופוזיציה הכעיסה את  ראש העירייה הוא לא נהג כך מעולם! אייל וייזר מסיעת הירוקים העלה הצעה לסדר היום על מצב הנגישות המכפיר בעיר, מדרכות, מעברי חצייה, חניות נכים ומבני ציבור".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "עיריית נהריה לא הכניסה נכים לישיבת המועצה מתוך שמירה על כבודם וכדי למנוע הצגתם לראווה, להביך ולהלבין את פניהם ברבים.

עם זאת ראוי לציין כי העירייה השקיעה בשנתיים האחרונות, מעל שני מיליון שקל ותמשיך להשקיע גם בעתיד בנושא הנגשת העיר. העירייה מתייחסת במלוא כובד המשקל לנושא ואף הכשירה עובד עירייה, מהנדס מהאגף הטכני, שנשלח להשתלמות מיוחדת בתחום הנגשת העיר ומטפל בכל בעיה כדי להביאה לפתרונה.

העירייה ביצעה הנגשת מדרכות ותחנות המתנה לאוטובוסים לנכים ברחבי העיר. התקינה זמזמים ברמזורים להולכי רגל כבדי ראייה ועיוורים, סימנה חניות לנכים ועוסקת באכיפת חוק חניית נכים, פקחי העירייה בודקים בתי עסק מונגשים לנכים ועוד…

בנוסף, דואגת העירייה במקרים רבים לנכים קשישים המתקשים להגיע לפתח הבית ומסייעת להנגשת הכניסה לביתם.

יודגש כי רק לאחרונה פנה המרכז לשלטון מקומי למשרדי הממשלה הרלוונטיים וביקש תקציב ואורכת זמן ארוכה יותר ליישום הוראות חוק הנגישות החדש ע"י הרשויות המקומיות היות ולא ניתן להטיל עליהם מעמסה ביצועית מבלי להקצות לכך תקציב ממשלתי ראוי".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות