fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: נדחתה הצעת חוק הצהרונים של סיעת הירוקים

מה שכן אושרה היא העלאת הארנונה ב-0.75 אחוז. וייזר: "העלאת את הארנונה ללא מקורות הכנסה - תהיה בעייתית עבור התושבים"
ישיבת מועצת העיר נהריה, השבוע (צילום: תאיר פז)
ישיבת מועצת העיר נהריה, השבוע (צילום: תאיר פז)

ביום שלישי השבוע נערכה ישיבת המועצה החודשית בנהריה. על הפרק עמדו העלאת הארנונה ב-0.75 אחוז, העלאה שאושרה ברוב של חמישה חברי מועצה שתמכו בהחלטה מול ארבעה מתנגדים – אייל וייזר, שרית מולכו, אדוארד ברליאנד ויוסי זיגלמן.

בטרם ההצבעה, פנה וייזר אל חברי המועצה בבקשה לדחות את ההצעה עקב מצבם הסוציואקונומי של תושבי העיר. וייזר אמר: "העלאת את הארנונה ללא מקורות הכנסה – תהיה בעייתית עבור התושבים".

נושא נוסף שעלה להצבעה הוא הצעת חוק הצהרונים שהגישו חברי סיעת הירוקים. וייזר פירט בפני הנוכחים את עיקרי ההצעה, הכוללת צהרונים שיפעלו בגני הילדים, במהלך החופשות, כולל בקיץ ובימי שביתה, בין השעות 14:00-17:00. וייזר, שהציע כי הצהרונים יפעלו תחת מערך ביקורת של העירייה, אמר: "מטרת הצהרונים היא לא כיף ושעשוע, אלא להקל על זוגות בהם שני בני הזוג עובדים".

דוד ביניאשווילי (מסיעתו של ראש העיר – ת"פ) השיב בעניין זה, כי בעבר ניסתה העירייה להפעיל צהרונים, אך התוצאה הייתה מיעוט נרשמים והביקוש המועט מצד התושבים לא הצדיק את הפעלתם. ההצעה נדחתה ברוב של שישה חברי מועצה שהתנגדו, מול ארבעה שתמכו.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "עליית הארנונה הצפויה לשנת 2015 היא רק 0.75%. ערים רבות בישראל פונות ומבקשות הגדלה נוספת למיסי הארנונה, אך ראש עיריית נהריה סירב להוסיף ולהטיל מיסים נוספים על תושביו. "פתיחת צהרונים עירוניים נדחתה לאחר ניסיון עבר שלא צלח. מדובר בתוכנית שצריכה לשאת את עצמה תקציבית כמו גם בהיבטים שונים של בטיחות בהסעות, ומאחר שההיענות של ההורים לא הושגה, הוחלט לדחות את התכנית.

 ישיבת מועצת העיר נהריה, השבוע (צילום: תאיר פז)
ישיבת מועצת העיר נהריה, השבוע (צילום: תאיר פז)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות