fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: יו"ר וועד העובדים הועברה "לכלוב"

הסתדרות העובדים: יש מסע התעמרות ברותי נחום יו"ר ועד העובדים בעיריית נהריה
רותי נחום בכלוב (צילום: רותם כבסה)
רותי נחום בכלוב (צילום: רותם כבסה)

יו"ר ועד העובדים בעיריית נהריה רותי נחום לא יודעת נחת. לאחרונה נחום הועברה לעבוד באגף הכספים בעיריית נהריה בשולחן קטן שניתן לה עם מחיצה משאר העובדים במחלקה. מקומה החדש של נחום זכה לכינוי "הכלוב". יצוין כי במשך שנים דואגים בעיריית נהריה לנייד את נחום ממחלקה למחלקה.

נחום אף ישבה פעם בקומה השביעית שמוכנה בפי עובדי העירייה "קומת העונש", לאחר מכן קיבלה חדר בתוך אגף החינוך, בו היא משמשת כתקציבאית, הוצאה משם לחדר קטן סמוך, הוחזרה שוב לתוך האגף. בחודשים האחרונים הועברה לפינה קטנה באגף הכספים.

בחודש יוני קיבלה נחום הודעה ממנהלת משאבי אנוש בעירייה רחל ברק ובו נכתב כי היא מתייצבת לעבודה לסירוגין במחלקת הנהלת חשבונות בניגוד לעמדת ההנהלה. העירייה ציינה כי הם רואים בחומרה רבה את התנהלותה. עוד ציינו כי נחום מעבירה מסר שלילי לעובדים בהתנהגותה ואם לא תייצב במחלקת הנהלת החשבונות, העירייה תראה זאת כהיעדרות מהעבודה.

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד פנה לראש עיריית נהריה במכתב קשה לפני כשבוע כשכותרתו "המשך מסע התעמרות והתנכלות ופגישה אישית ברותי נחום המשמשת כיו"ר ועד העובדים".

רותי נחום בכלוב (צילום: רותם כבסה)
רותי נחום בכלוב (צילום: רותם כבסה)

בר- דוד מציין כי ההסתדרות רואה בחומרה את הניסיונות של הנהלת העירייה והעומד בראשה להתיש את כוחה ולשבור את רוחה של נחום. עוד מצוין כי הנהלת העירייה הודיעה כי אינה מתכוונת לשלם שכר לרותי נחום על אף העובדה שהיא מתייצבת בכל יום לעבודה וחרף ביצוע משימות קשות וכי מדובר בצעד נוסף לפגוע בגרעין ההתאגדות של עובדי העירייה וביו"ר הוועד באופן אישי.

על פי המכתב בין ההסתדרות לעירייה מתנהל הליך בוררות בעניינה של נחום בהתאם לחוקת העבודה שעניינו פגיעה בתנאי עבודה, מעמדה ופוטנציאל השתכרותה של יו"ר הועד.

"במקום להמתין לתוצאות ההליך, כפי שהנכם מחיובים לעשות, ולקבל את פסיקת הבורר, החלטתם להמשיך במסע הרדיפה וההתעמרות, תוך מתן הנחיה אשר מנוגדת לדין. נקיטה בצעדים חד צדדים במטרה ליצור יתרון לא נוגן בניהו ההליך וביצוע מהליך שנועדו להלחיץ את יו"ר הועד ולכפות עליה תנאי עבודה חדשים, אשר אינם מוסכמים עליה ועל הסתדרות העובדים כלל", כך כותב בר- דוד.

במכתב מציין כי המהלכים שנעשים לנחום כמו תנאי עבודה והצבתה של יו"ר הוועד ב"כלוב" נועדה לפגוע בה ולהפחיד עובדים אחרים. בר דוד ממשיך וכותב: "מהלך זה חשף, פעם נוספת כי המניעים העומדים מאחורי ההחלטות שמתקבלות בעניינה של יו"ר הועד הדומיננטית הן בלתי עניינים שכן אין ספק כי הצבתה של יו"ר הועד "בכלוב", נועדה כדי לפגוע בה ולאותת לכל עובדי העירייה הנוספים שיצפו במעשה כי כך יעשה לעובד אשר יעז לעמוד בראש ועד העובדים וינסה לדאוג לזכויות עובדי העירייה".

במכתב מציעים כי נחום תחזור לעבור בחדר עצמאי כדי לאפשר לה פרטיות בעבודתה, בשל אופי התפקיד המחייב ריכוז רב וקבלת קהל וביצוע מטלות רבות מבלי שהיא תידרש בהפרעות. עוד מצוין כי הנהלת העירייה לא קקיבלה את הצעת ההסתדרות והחליטה להמשיך לפגוע ביו"ר באמצעות העברתה "לכלוב" שנבנה לשם מטרה זו. ההסתדרות מציינת כי היא מגבה את נחום ודורשת לחדול לאלתר מפגיעה במעמדה.

בהסתדרות מצפים מסבג לחדול לאלתר להימנע ממהלך חד צדדי עד לסיום המחלוקת בין הצדדים. ואף מודיעים כי לא יהססו להשתמש באמצעים חוקיים אחרים שעומדים לרשותם כדי לעצור את הפגיעה בנחום".

טרם התקבלו תגובות נחום ועיריית נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות