fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: טרומפלדור מתהפך בקברו

שכונת טרומפלדור, תמונת מצב: עשבייה בגובה של יותר מ-2 מטרים, גג מתפרק במרכז המסחרי, נדנדות שבורות וספסלים רעועים בגני שעשועים. העירייה בתגובה: "בשכונה נעשו לאורך השנה עבודות פיתוח רבות אשר שיפרו את איכות חיי התושבים"
שעונים בלי ברזים
שעונים בלי ברזים (צילום: השם שמור במערכת)

שכונת טרומפלדור בנהריה קיימת זה כ-60 שנים. לדיירי השכונה היו שנים טובות וטובות פחות. השנים האחרונות, הם אומרים, הן רעות. החזות החיצונית של השכונה נראית מטופחת ומסודרת, אך ככל שנכנסים לרחובות הפנימיים מבינים לליבם של התושבים. עשבייה בגובה של יותר מ-2 מטרים, גג מתפרק במרכז המסחרי, נדנדות שבורות וספסלים רעועים בגני שעשועים, תעלות לצידי השבילים בכל השכונה, מרצפות שבורות, חוטי חשמל גלויים ויש עוד.

גג שבור
גג שבור (צילום: השם שמור במערכת)
שעונים בלי ברזים
שעונים בלי ברזים (צילום: השם שמור במערכת)

תושב השכונה: "דבר פעוט כמו נדנדות בגני השעשועים אין בשכונה כלל, אני אישית לוקח את הבן שלי לגן שעשועים ברחוב וולפסון וגם שם קיצצו בנדנדות. אנחנו משלמים ארנונה גבוהה מאוד שרק עלתה בשלוש שנים האחרונות ב-10 אחוזים וממשיכה לטפס ולא מקבלים שום תמורה לתשלום".

המבוגרים בשכונה טוענים, כי סגירת בית הספר היסודי טרומפלדור רק החמירה את המצב. הם מסבירים: "הילדים מצאו חברים חדשים בבתי ספר שונים כמו בגין, גולדה, רמב"ם ולכן ההתנהלות השוטפת בחיי היום יום היא מול החברים מהבית ספר ולא מהשכונה דבר שגרם לפילוג בין ילדי השכונה. סגירת בית הספר גרמה לסגירת מורשת היסטורית אדירה של יותר מ-60 שנה. בית הספר יכול היה לשמש להמון דברים".

טענה נוספת של דיירי השכונה: שעוני המים בבנייני המגורים במצב קטסטרופלי. לשעונים אין בככל ברז, כך שאם למישהו יש נזילה בביתו, אין לו אפשרות לסגור את ברז המים הראשי. לטענת התושבים, הם פנו לא אחת לעירייה בנושא, אך דבר לא קרה.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "העירייה משקיעה משאבים רבים למען תושבי שכונת טרומפלדור כמו גם למען כל תושבי העיר. בשכונה נעשו לאורך השנה עבודות פיתוח רבות אשר שיפרו את איכות חיי התושבים. בעקבות סגירת בית הספר ניתנה להורים האפשרות לבחור היכן ילמדו ילדיהם, זאת בהתאם לשביעות רצונם המלאה.

עיריית נהריה מפעילה בשכונה מועדון ילדים ונוער אותו פוקדים מדי יום ילדים רבים, הנהנים ממגוון חוגים ופעילויות ללא תשלום. בנוסף ציידה העירייה את המועדון במיטב האמצעים הטכנולוגיים בהם: מחשבים, מקרן, Lcd וקונסולת Wii".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות