fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: הסוף לרעש המפוחים

תביעה ייצוגית שהוגשה נגד העירייה הסתיימה בהסכם פשרה. בשורה התחתונה: העירייה לא תוכל יותר להשתמש במפוחים. וייזר מסמן וי ענק
כלום לא השתנה. עובד עם מפוח (צילום עצמי)
הסוף? עובד עם מפוח (צילום עצמי)

יכול להיות שסאגת מפוחי העלים המרעישים בנהריה הסתיימה? תביעה ייצוגית שהגישו שלוש תושבות העיר לפני כשלוש שנים נגד העירייה הסתיימה בהסכם פשרה. העירייה וראש העירייה יתחייבו לא להשתמש עוד במפוחים וגם לאסור שימוש בהם על ידי קבלני משנה. התובעות יפוצו ב~115 אלף שקלים. בתביעה הייצוגית טענו השלוש: מרים סלע, עזיתה סמולנסקי וורד אליה סער, כי השימוש במפוחי עלים אסור בהתאם לחוק מניעת מפגעים והקמות רעש.

את המאבק נגד שימוש במפוחים מובילה סיעת הירוקים בעיר משנת 2008. לאחר דיונים רבים החליטו עורכי הדין, אבי גולדהמר מטעם עיריית נהריה ועו"ד משה ואנונו מטעם התובעות, ללכת לגישור ובמסגרתו לחתום הסכם פשרה. ההסכם קיבל תוקף של פסק דין.

כלום לא השתנה. עובד עם מפוח (צילום עצמי)
הסוף? עובד עם מפוח (צילום עצמי)

מההסכם עולה, כי על העירייה לנקוט בצעדים האלה: "תינתן הוראה כתובה מטעם ראש העירייה לעובדים בעירייה האוסרת עליהם שימוש במפוחי עלים. ההוראה תלווה באזהרה, שהעובר על הוראה זו ייחשב שעובר עבירת משמעת ויבוא על עונשו. העירייה תעמיד בפועל לדין משמעתי עובדים שיפרו את ההוראה ותבקש להענישם". עוד עולה מההסכם כי האיסור חל גם על קבלנים העובדים עם העירייה. "במידה והסעיף יופר, העירייה יכולה לבטל את החוזה עימם ויוטל על המפר פיצוי כספי", נקבע בהסכם.

סעיף נוסף בהסכם מחייב את ראש העירייה למסור הודעה פומבית בפורום המתאים לכך, לפיה הוא רואה חשיבות בהגנה על הציבור מפני רעש הנגרם ממפוחי עלים וכן הוא יפעל לאסור על שימוש זה ולמנוע רעש. מן ההסכם: "כמחווה כלפי התובעות, ראש העירייה מודה לתובעות תוך נקיטת שמן ויוזמתן. העירייה תשלם לתובעות סכום של 15 אלף שקלים כגמול הוצאות וכן עוד 100 אלף שקלים כשכר טרחה לבא כוח התובעות".

אייל וייזר בתגובה: "את המאבק נגד השימוש במפוחים התחלתי עוד בקדנציה הקודמת שלנו במועצת העיר ואני מתמיד בה זה מספר שנים. ייצגתי את מחאתם של התושבים בכך שקיימנו הפגנות, יצרנו לחץ על העירייה, פנינו לשר להגנת הסביבה והגשנו תביעה ייצוגית לבית המשפט. השימוש במפוחים בתחומי מגורים אסור על פי החוק, ובכל זאת, עיריית נהריה המשיכה לעשות שימוש בהם בכל רחבי העיר.

"במהלך השנתיים האחרונות, מאז הוגשה התביעה, ניתן לראות כי העירייה הפחיתה באופן משמעותי את השימוש במפוחים. כולי תקווה כי בעקבות הסכם הגישור המשפטי, יופסק לחלוטין הרעש המחריד של המפוחים, ננשום אוויר נקי יותר וכל זאת בלי לפגוע בניקיון העיר. אני מודה לכל מי שתמך, ליווה ועקב במהלך השנים".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "אכן הושג הסכם פשרה. לצערה של העירייה, למרות שהקבלנים שעובדים בשירותה קיבלו הנחיות ברורות להימנע מהפעלת מפוחי עלים, הנחיה זו לא קוימה במלואה. העירייה תעשה את כל הנדרש כדי שלהבא הקבלנים שעובדים בשירותה יקפידו על מילוי כל הנחיותיה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות