fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: האם סניף אגד בעיר על סף סגירה?

כך לפחות עולה מדיון שהתקיים השבוע בוועדת הכלכלה של הכנסת. אם זה יקרה, העובדים ייאלצו לנסוע מרחק רב לעבודה וחלקם יתפטר
נדרש טיפול בליקויים. התחנה המרכזית בנהריה (צילום: רותם כבסה)
נדרש טיפול בליקויים. התחנה המרכזית בנהריה (צילום: רותם כבסה)

האם סניף אגד בנהריה בסכנת סגירה? אתמול (ד') התקיימה ישיבת ועדת כלכלה של הכנסת ביוזמתו של יו"ר הוועדה ח"כ חמד עמאר. על סדר היום: סגירת סניף אגד בנהריה. 

50 אחוז מהעובדים בסניף אגד בעיר הם בני העדה הדרוזית, שסגירת הסניף תביא להרעה מוחשית של תנאיהם, כיוון שיצטרכו לנסוע מרחקים ארוכים לעבודה וחלקם אף יצטרכו להתפטר משום שלא יוכלו לעבוד בסניפים מרוחקים ממקום מגוריהם.

תחנת אגד בנהריה
50 אחוז מהעובדים הם בני העדה הדרוזית. תחנת אגד בנהריה (צילום: רותם כבסה)

 ח"כ עמאר דרש הסברים מנציגי משרד התחבורה וממזכיר אגד. יצוין, כי בהסכם שנחתם בין אגד למשרד התחבורה, נקבע כי סניפי אגד בנהריה וקרית שמונה לא ייסגרו, וזאת כפיצוי בגין אי השתתפותה של אגד במכרז המטרונית בחיפה. נציגי משרד התחבורה בדיון, טענו, כי ההחלטה על הוצאתו למכרז של סניף נהריה היא החלטה פנימית של חברת אגד, ואילו נציג חברת אגד טען, כי הסיבה שאגד העדיפה לשמור על אשכול באר שבע על פני סניף נהריה נבעה משיקולים עסקיים. עובדי סניף נהריה טענו, כי ההעדפה של אגד נעשתה משיקולים זרים, היות שמדובר ביו"ר שבמקורו ממחוז הדרום.

ח"כ עמאר ביקש לדעת האם אגד לקחה בחשבון כי סגירת סניף נהריה תפגע בעיקר באוכלוסייה הדרוזית, שגם ככה סובלת משיעור אבטלה גבוה. הוא פנה לשר התחבורה ולמזכירות אגד לשקול פעם נוספת את הוצאתו של סניף אגד בנהריה למכרז.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות