fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: בניית היכל התרבות החדש בתנאי להרחבת צומת הגעתון ורמזור בכביש 89

היכל התרבות החדש בנהריה
היכל התרבות החדש בנהריה (הדמיה: אריה דרור)

הישג מרשים בוועדה המחוזית לתכנון ובניה. היכל התרבות החדש של נהריה, שנמצא על שולחן הדיונים בוועדות התכונן מעל חמש שנים וטרם בנייתו יצאה לפועל קיבל תוקף  אך ורק עם יוסדר צומת הגעתון הראשי.

בנייתו של היכל התרבות החדש בנהריה שייבנה בצמוד לקניון ארנה נאמדת ביותר מ-80 מיליון שקלים. ההיכל יינשא לגובה של חמש קומות ויכיל 800 מקומות ישיבה ו200~ מ"ר של שטחי מסחר.

בישיבה שנערכה בוועדה לאחרונה נאמר כי התוכנית הופקדה כחוק, אך עיריית נהריה הגישה התנגדות לתוכנית שהיא עצמה הגישה. לפני כחודשיים התחרטה ומשכה את ההתנגדות.  ההתנגדות של  העירייה עסקה בהשלכות התחבורה שיש בצומת המחברת בין כביש 4 לכביש 89.  העירייה טענה כי עיקר בעיית תחבורה נוסעת מתנועת הרכבים ולא מעומס תחבורה כתוצאה מההיכל המוצע.

היכל התרבות החדש בנהריה
היכל התרבות החדש בנהריה (הדמיה: אריה דרור)

הועדה המחוזית החליטה לאשר את התכנית בתנאים הבאים:  יישום המלצות מהנדס תחבורה של חברת נתיבי ישראל, ביטול מעגל התנועה בכביש 89 בצומת גלעד ולהפכו לצומת מרומזר, ביצוע שינויים להרחבת צומת הגעתון בתוך 60 ימים  עם הוספת שני נתיבי תנועה ישרים ממזרח.   עוד סעיף חשוב הוא תכנון הרחבת כביש 89 לדו מסלולי ודו נתיבי ממזרח לצומת גלעד (בית החולים, ר"כ) והגעתון וחיבור הצמתים בגל הירוק.

הועדה מציינת כי תנאים אלו הם חד משמעיים ובמידה ולא ימולאו, לא תאושר התוכנית ומציינת כי לעיריית נהריה יש 60 יום בלבד ממועד קבלת ההחלטה. "לא מולאו תנאי קבלת החלטה זאת, תהווה החלטתנו בדבר דחיית תכונית וביטול הפקדתה ללא כל צורך החלטה נוספת", נכתב.

מעיריית נהריה נמסר: "התכנית המפורטת שאושרה על ידי הוועדה המחוזית כוללת תנאים למתן היתר בנייה. הוועדה המקומית תנפיק את ההיתר לאחר מילוי התנאים. יש לברך על עוד פרויקט תרבות. היכל התרבות יוצא לדרך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות