fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכשיר אולטרא סאונד חדש החל לפעול בבית חולים נהריה

"אחת מסגולותיו של המכשיר היא באפשרותו לבצע בדיקה חדשנית אלסטוגרפיה המאפשרת לרופא המטפל להחליף בדיקה פולשנית", אומר מנהל אגף הדימות ד"ר נורמן לוברנט
מכשיר האולטראסאונד החדש (צילום: רוני אלברט)
מכשיר האולטראסאונד החדש (צילום: רוני אלברט)
מכשיר האולטראסאונד החדש (צילום: רוני אלברט)
מכשיר האולטראסאונד החדש (צילום: רוני אלברט)

מכשיר אולטרא סאונד חדש החל לפעול לאחרונה בבית חולים נהריה. המכשיר בעלות של כמיליון שקלים, נרכש בסיוע תרומה מארה"ב אותה השיגה עמותת ידידי המרכז הרפואי.

מנהל אגף הדימות ד"ר נורמן לוברנט: "אחת מסגולותיו של המכשיר היא באפשרותו לבצע בדיקה חדשנית אלסטוגרפיה המאפשרת לרופא המטפל להחליף בדיקה פולשנית, בבדיקה פשוטה המסוגלת לאבחן לדוגמה מידת הקשות הכבד, כאשר קשות יתר היא ביטוי של צלקות בכבד, דבר שהיה ניתן לאבחן בעבר רק בביופסיה".

בדיקות אלסטוגרפיה מבוצעות בהמלצה ובאופן שוטף עם יחידת הכבד במרכז הרפואי בראשותה של ד"ר מיכל כרמיאל: "אין ספק שאלסטוגרפיה מאפשרת מתן תשובות מהירות ומדויקות יותר".

בשיטה החדשה בוצעו עד כה  כ-30 בדיקות שאיתרו מחלות או מומים משמעותיים, ובשנה הבאה תוצג בכנס רפואי ממצאים מפעילות המכשיר במרכז הרפואי לאור הניסיון הרב שצבר הצוות.

בדיקות נוספות של אלסטוגרפיה הן של ממצאים שמתגלים הדמיית שד ובלוטת התריס, כאשר מידת הקשות לעתים קשורה למידת הסכנה של ממצא. באגף הדימות במרכז הרפואי לגליל ישנם כיום 6 מכשירי אולטרא סאונד 2 מהם ניידים, ומדי שנה מתבצעות באגף אלפי בדיקות למטופלים אמבולטוריים ומאושפזים מכלל מחלקות המרכז הרפואי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות