fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכוונת גבוה

אורנה שטרקמן (צילום: יעל גולדשמיד)
אורנה שטרקמן (צילום: יעל גולדשמיד)

סגנית ראש עיריית נהריה בתואר, אורנה שטרקמן תתמודד ברשימה עצמאית בלתי תלויה למועצת העיר נהריה.

שטרקמן החלה להקים השבוע את מטה הבחירות בשדרות הגעתון. ביום ראשון היא תתארח בפאנל נשים ופוליטיקה שייערך בקיבוץ כברי בחסות עמותה המעודדת נשים למעורבות פוליטית.

שטרקמן היא האשה היחידה שמריצה רשימה למועצת העיר ומנסה את כוחה. בסביבתה אמרו כי היא הציעו לה לרוץ לראשות העירייה אך במטרייה הפוליטית הנוכחית היא העדיפה לרוץ בכוחות עצמה ולחזק את כוחה במועצת העיר.

אורנה שטרקמן
אורנה שטרקמן (צילום: יעל גולדשמיד)

שטרקמן  בת 35, רווקה, דור שלישי למייסדי נהריה, בעלת תואר ראשון ושני במנהל עסקים, נבחרה למועצת העיר במנדט של סיעת הצעירים שהוביל ראש הסיעה אור כהן.  עד לא מזמן כיהנה כמנכ"לית המלון המשפחתי ארנה-שטרקמן, אך בשל מעורבותה הפוליטית בעיר, היא עבירה את שרביט הניהול לאחותה שירן.  כיום היא עוסקת בייעוץ חיצוני בנושאי תיירות לבעלי עסקים ומשקיעה את כל זמנה בקידומה הפוליטי והחברתי.

 בבחירות 2013 חברה סיעת הצעירים לראש העירייה ז'קי סבג ובהסכם קואליציוני נבחרו כהן ושטרקמן לסגנים בתואר ברוטציה. שנתיים וחצי לאחר הבחירות עבר כהן לספסלי האופוזיציה, שטרקמן מונתה לסגנית וסירבה לעבור לצד השני, על אף שיכלה לחזק את האופוזיציה מול סבג,  העדיפה לתרום לעשייה.

 היא אחת מהנשים שהסתדרו היטב עם סבג  לאורך ההיסטוריה וקיבלה ממנו חופש פעולה ליזום. היא לקחה תחת ידיה את מרכז הצעירים, הפעילה חוגים וסדנאות,  הקימה את פסטיבל 'אקו נהריה', קידמה מלגות לסטודנטים, השמישה מחדש את הקטקטון וייצגה את נהריה במשלחות בנושא תיירות. שטרקמן מכוונת לעשייה גבוהה.

"במועצת העיר האחרונה העברנו החלטה לפיתוח המרינה ועגינה של סירות כך שניתן יהיה לפתח את קו השיט חיפה -עכו  עד נהריה", מסבירה שטרקמן בלהט," זו תהיה מקפצה אדירה לתיירות. אני מתכוונת לקדם זאת בקדנציה הבאה בכל כוחי מול משרדי הממשלה. פיתוח התיירות הוא עוגן חשוב לנהריה ואני מצפה לקחת חלק בעשייה הפוליטית, ובתפקיד שיש ביכולתי להשפיע בו".

עוד הוסיפה שטרקמן באשר למעמדן של נשים בפוליטיקה המקומית: "מאד מעציב שאין  נשים שמובילות רשימות פוליטיות. אני מאמינה שיהיו עוד נשים ברשימות אחרות במקומות ריאליים כדי שנוכל להביע את כוחנו. אני מקווה שההצטרפות שלי למירוץ בבחירות תניע לפעולה ותגרום לעוד נשים לקחת חלק בעשייה. ברמה האישית, אני שואפת לקבל שניים -שלושה מנדטים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות