fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת הצהרונים: אמהות הגיעו ללשכתו של סבג וסורבו להיכנס

עיריית נהריה. צילום: דורון גולן
עיריית נהריה | צילום: דורון גולן

נמשך המאבק לפתיחת מערך צהרונים עירוני בנהריה.   היום (רביעי) הגיעו ללשכת ראש העירייה ז'קי סבג, מספר אמהות ודרשו פגישה דחופה לאור חוסר הוודאות בפתיחת מערך צהרונים בעיר. העירייה מבטיחה מעל דפי העיתונות זה חודש ימים כי היא שוקלת לפתוח צהרונים, אך טרם פרסמה מועד להרשמה, חודש וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים.

תזכורת: "עיריית נהריה היא העיר ביחידה בארץ שלא מפעילה צהרונים מסובסדים בעיר המונה 70 אלף תושבים.  כל הצהרונים בעיר הם בבעלות פרטית.  המאבק לפתיחתם נמשך כחמש שנים ועלה לסדר היום במועצת העיר  במהלך השנים. אם פרסום תוכנית נטו משפחה של משרד האוצר ומתווה מגובש להפחתת מחיר הצהרונים כבר משנת הלימודים הבאה, המאבק  התחדשה בנהריה והגיעה לשיאו.

עו"ד קרן ארנשטיין -דנה, תושבת נהריה, שמובילה את המאבק, החליטה ליזום פגישה עם סבג והגיעה עם עוד שמונה אמהות,  אך סבג סירב להכניסם לחדרו. בשלכת ראש העיר איימו כי יזמינו להן משטרה. 

קרן ארנשטיין דנה. צילום: דורון גולן
קרן ארנשטיין דנה. צילום: דורון גולן


ארנשטיין-דנה: " בלשכת ראש העיר אמרו בתחילה שסבג לא נמצא. אחר כך אמרו שהוא עמוס. במקרה נפתחה דלת לשכתו והוא יצא משם, וביקשתי להיכנס למספר דקות ולהסביר לו על מה אנחנו נאבקות.  הוא אמר שיש לו"ז מסודר להיום ואנחנו עושות מהומה. אני ממש לא מתרגשת, בסך הכל עמדנו ודיברנו ודרשנו את מה שמגיע לנו- צהרונים מסובסדים בפיקוח עירוני.  מנהלת הלשכה אמרה שהיא תתאם לי פגישה בהקדם. אני לא מצליחה להבין איך הוא לא מבין את טובת ההורים הצעירים,  הוא לא רוצה כוח אלקטורלי
 מה זה חוסר ההתחשבות הזאת?".

במקביל ניסתה ארנשטיין-דנה גם לקבוע פגישה עם מנהלת מחלקת הגנים מרסל תורג'מן שלא הייתה בשלכתה.  "אני לא מתכוונת לוותר. נאמר לי במפורשות שהם לא מתכננים להקים צהרונים. יש 400 הורים שאין להם פתרונות לשנת הלימודים הבאה. אני שלחתי למנכ"ל העירייה; דני חמיאס, מיפוי מדויק ופילוח  כמה ילדים יהיו בכל צהרון בכל גן. עשיתי עבודה שטח ויש גנים עם 18 ילדים ואף יותר".

השבוע הגיעו למערכת העיתון תלונות של אימהות שדיווחו כי לא נותרו מקומות בצהרונים פרטיים, בעיקר בשכונות צעירות כמו נהריה הירוקה ושכונת עין שרה. אחת האמהות: "הביקוש עולה על ההיצע, מי שלא שריין מקום לא נשאר לו מקום בצהרוני פרטיים. בשכונה כמו נהריה הירוקה יש המון ילדים, וקצב הבנייה רק עולה ואין שום התחשבות בהורים שעובדים כל היום.  אחת העובדות בעירייה אמרה לי, 'תביאי לך מטפלת הביתה שתוציא לך את הילדים, אני לא מבינה את הגישה הזאת? האם הכסף גדל על העצים? איפה האחריות של עיריית נהריה?. צריכה להיות כאן אפשרות גם לצהרונים פרטיים וגםלצהרונים בפיקוח, וכך אף אחד לא ייפגע. כנרגע נותרנו בלי כלום".

ביום חמישי שעבר יזמה חברת הכנסת רחל עזריה מסיעת כולנו, מפגש דחוף בתל אביב כדי לדון בסירובה של עיריית נהריה להקים צהרונים.  עזריה שמעה מקרוב על הנושא והוצא לה להעביר הצעת חוק שמערך צהרונים יהיה חובה בעיר מעל 40 אלף אנשים.

מעיריית נהריה נמסר: "העירייה בוחנת בימים אלה באופן מעמיק ומקצועי את נושא פתיחת הצהרונים בשנת הלימודים הקרובה. ראש העירייה רואה בפתיחת הצהרונים אמצעי חשוב ממדרגה ראשונה כסיוע להורים הצעירים . לכן, גם בשנים האחרונות העירייה פעלה לפתיחת צהרונים אך, לאור מיעוט הנרשמים לא ניתן היה לבצע זאת. באם אכן ישנם 400 ילדים ויותר כטענתכם אשר ירשמו לצהרונים העירוניים אזי, בהחלט ניתן יהיה לפעול לפתיחת הצהרונים בשנת הלימודים הקרובה. האמהות אשר הגיעו לעירייה עשו זאת ללא תיאום פגישה מסודרת ובאופן אשר אינו מכבד אותן ואת ראש העירייה. ראש העירייה ישמח מאוד לפגוש את האמהות לאחר קביעת פגישה ולקיימה באופן מכובד להצגת פעילות העירייה בנושא זה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות