fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מולכו לא ראתה דוחות כספיים. פנתה למשרד הפנים

חברת מועצת העיר נהריה בפנייה לממונה על המחוז: "העירייה נמצאת בגירעון כספי כבד... ראש העירייה אינו מביא לדיון במועצה את הדוחות הכספיים"
שרית מולכו
שרית מולכו (צילום: יח"צ)

בתחילת ינואר פנתה חברת סיעת הירוקים במועצת העיר נהריה, שרית מולכו, לראש העירייה, ז'קי סבג, וליועץ המשפטי של העירייה, אורן ארבל, בדרישה לקבל לידיה את הדוח הכספי לרבעון השלישי של שנת 2013, בהתאם לזכות העיון השמורה לחברי מועצת העירייה על פי חוק.

שרית מולכו
שרית מולכו (צילום: יח"צ)

ל"צפון-1" מסרה מולכו, כי לאחר פניות חוזרות ונשנות מצידה במהלך החודשים האחרונים, קיבלה לידיה עד כה את תמציתו של דוח כספי רגיל ל~30 בספטמבר 2013 בלבד, בניגוד לבקשתה לקבל גם את הדוחות המלאים לרבעון השלישי והרביעי.

"התעלמותכם מבקשותיי ואי הבאת הדוחות הכספיים לעיון כלל חברי מועצת העיר והצגתם בפני תושבי העיר זוהי עבירה חמורה של פקודת העיריות ושל חוק חופש המידע", נרשם במכתבה האחרון של מולכו מחודש מרס לסבג וארבל. אי לכך, פנתה מולכו בשבוע שעבר במכתב רשמי אל אלכס שפול, ממונה מחוז צפון במשרד הפנים, בדרישה להפעיל את סמכותו בנושא ולהורות לראש העירייה להמציא לידיה את המסמכים המדוברים. בנוסף, מלינה מולכו במכתבה לממונה, כי ראש העירייה מפר את חוק פקודת העיריות ואינו דן בדוחות הכספיים בוועדת הכספים ובמליאות המועצה. "יש לציין, כי עיריית נהריה נמצאת בגירעון כספי כבד ויש חשש רב כי ראש עיריית נהריה אינו מביא לדיון במועצה את הדוחות הכספיים על מנת להסתיר מהציבור את מצבה הכלכלי של העירייה ועל ידי כך מונעת ביודעין את עיקרון השקיפות", נרשם במכתב.

בסיום מכתבה, מתריעה מולכו בפני הממונה כי במידה ולא תכובד בקשתה תפנה לערכאות משפטיות.

עד מועד סגירת העיתון לא התקבלו תגובות ממשרד הפנים ומעיריית נהריה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות