fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לחיות בלי גבולות

הוא אוכל רק אוכל אורגני, עושה יוגה, ובקרוב אף ישתתף במסע ברכיבה על אופני שטח, בשביל שמואל בן דרור מנהריה, בעלה של רעיה שטראוס, 82 הוא לא גיל אלא רק מספר על סוד החיים. עכשיו הספר
שמואל בן דרור
התחלתי להכיר את הגוף שלי . שמואל בן דרור

כשתתקשרו לשמואל בן דרור בן ה-82 מנהריה, בן זוגה של רעיה שטראוס ב-31 השנים האחרונות, תשמעו את השיר "אלוהים נתן לך במתנה". כשתנהלו איתו שיחה, תבינו את משמעות המילים הרבה יותר. בן דרור מעריך כל שנה, כל יום וכל שעה בחייו ומשתדל לשמור על איכות חיים אופטימלית. הוא מקפיד על אורח חיים בריא ומקפיד להיות כל הזמן פעיל, בעיקר בתחומים שנותנים לו תחושה של סיפוק, נתינה ועשייה.

שמואל בן דרור
התחלתי להכיר את הגוף שלי . שמואל בן דרור  (צילומים: יח"צ)

עד שנת 2007, עסק בן דרור בתעשייה, אלא שאז החליט שהגיע הרגע לצאת לחופשי. הוא מכר את העסק על 300 עובדיו והחליט לעשות למען הנפש. כדי להבין במה מדובר, הנה סדר יומו: הוא מתעורר בחמש וחצי בבוקר, מניח תפילין, עושה מספר תרגילים של טאי צ'י, הולך לפעילות ספורט יומית – אופניים או שחייה  חוזר לאכול ארוחת בוקר, עושה יוגה ומתחיל בפעילות התנדבותית.

תודו שהלו"ז הזה היה מחזיק אדם רגיל במשך יום שלם. תחומי התנדבותו של בן דרור רבים: הוא חבר בוועד המנהל של מכללת ארז בשלומי, המכשירה את תושבי היישוב לעבודה, הוא חבר בעמותת בית השאנטי שמעניקה בית חם לילדים במצוקה והוא יו"ר של עמותה אמריקאית ציונית לחינוך הציבור במדיה על ישראל ודיווח על תחומים שונים שמתרחשים בישראל לתפוצות. העמותה ממוקמת בירושלים וסניפה המרכזי הוא בוושינגטון.

שמואל בן דרור
"אנחנו דנים את עצמנו למוות בגיל מסוים

ואם כל אלה לא מספיקים, כדי לגוון את פעילותו, בן דרור משמש גם חבר בוועד המנהל של מקהלת מורן, שמטרתה הטמעת תרבות השירה בציבור הארץ. מקהלת מורן מופיעה באירועים חשובים בארץ ובחו"ל, ובין היתר הופיעה בבית הלבן ובאוסלו. עם השנים התרחבה המקהלה לארבעה הרכבים לגילאים שונים, כל ההרכבים משלבים מצוינות בשירה עם פעילות מגוונת למען הקהילה יחד עם ילדים  ובני נוער בסיכון, עם נוער בצרכים מיוחדים, ילדים חולי סרטן בבית החולים שניידר וילדות בנות העדה האתיופית.

"כל ההתנדבויות האלה מעסיקות אותי לא פחות מאשר הייתי עסוק בתקופה שבה עבדתי, אבל אני עושה את זה בעיקר בשביל הנפש. כשעבדתי בתעשייה ועסקתי בעובדים נהניתי וזה גרם לי לסיפוק. כך גם עכשיו כשיצאתי לחופש והחלטתי להתנדב. הכל זה למען הנפש".

בן דרור החליט שאת סודות החיים הטובים הוא לא שומר רק לעצמו, ולכן הוציא את הספר "מסע החיים לנצח", שבו הוא מדבר על אותן הבחירות שהובילו אותו לחיים הטובים.

 הכתבה המורחבת בגיליון סופ"ש של "צפון-1" 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות