fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כל העיניים על נהריה

נהריה הירוקה, פרויקט וילאר
הדמיות: CRYSTAL GRAPHICS

לפני כל הפרובוקציות והמסרים הפופוליסטים נחדד ששוק הנדל"ן מורכב מביקוש והיצע. מחירי הנדל"ן נמצאים במגמת ירידה, אך בענף הנדל"ן  לא מעוניינים שהבועה תתפוצץ. שוק הנדל"ן בנהריה לא נותר מאחור,  התמהיל השתנה והשוק מאיר את פניו יותר לרוכשים מאשר למוכרים.

  המתווך הבכיר גיל רון ממשרד התיווך  מידע שיווק נדל"ן בנהריה מסביר: "ישנם מוכרים רבים שהתחייבו לנכסים אחרים בקנייה ותשלומי מדד תשומות הבנייה, והמדד עלה בחודשים האחרונים ועומד על ממוצע של שני אחוז לשנה וזה המון כסף. לכן מוכר שמבין את התמונה מוריד מחיר על מנת למנף את המכירה , נוצרה סוג של מגמה שהרבה מעסקאות היד שנייה הינם בתווך שבין 800 עד מיליון שקלים.

 ההשארה היא שזוגות צעירים מפחדים להתחייב למשכנתאות גדולות ומנגד משפרי דיור שגרו בשכונות או בבתים ללא מעלית בהתייחס להון העצמי זה מה שמתאפשר להם".

גיל רון צילום עצמי
גיל רון צילום עצמי

שכונה עם סיבוב

 על פי חתך עסקאות יד  שניה שנעשו בעיר על ידי תיווך מידע עולה כי ירידת המחירים בשנה  נאמדת על 45 אלף שקלים.  דירות  שלושה חדרים שנרכשו להשקעה בבניינים ללא מעלית לפני שנה  ואינם באזורי ביקוש,  נמכרו בסכום של 650 אלף שקלים והיום מחירם נאמד ב-605 אלף שקלים. דירת ארבעה חדרים ברחוב גרינבאום שנמכרה לפני שנה  ב-950 אלף שקלים, בבניין מטופח עם חנייה ומעלית נמכרה בחודש החולף  ב-850 אלף שקלים

בשכונת נהריה הירוקה שהוגדרה כהצלחה מסחרית והמון זוגות עשו שם "סיבוב" כלכלי שאפשר להם מקפצה לעיר מחירי הדירות ירדו שם בין 100-200 אלף שקלים עוד לפני המשא ומתן.  עוד דוגמא מספק רון היא עסקה של חמישה  חדרים, בבניין מפואר בין שנתיים עם מעלית , ממ"ד ומרפסת בפריים לוקישן בעיר היתה נמכרת  ב-1.55 מיליון שקלים, לפני שנה נמכרה במחיר שלא חצה את 1.4 מיליון שקלים.

רון: "קיימת מגמה שלא היתה בעיר למעלה מעשור, בניינים שמאוכלסים מספר חודשים יש בהם דירות ריקות חדשות לכניסה מיידית, והקבלנים לא מורידים מחירים בגלל מחויבויות לעסקאות שקנו רוכשים בעבר, זו מגמה מסוכנת לשוק כי הסחורה מתיישנת עם הזמן. בנוסף פרויקטים בשכונה כמו נהריה הירוקה, הקבלנים מפרסמים המון על מנת לדוג את האוכלוסייה הצעירה שפנייה לשכונה החדשה בעיר".

השכונה המזרחית החדשה

השכונה המזרחית החדשה של נהריה הולכת להיבחן במבחן השוק. ועדת התכנון התירה לקבלנים היתרי בנייה, על אף שטרם הוסדר קו הביוב המזרחי. המחירים שמציעים לרוכשים בשכונה שעוד לא נבנתה  נחשבים מאד אטרקטיביים. רון: "קיימת התעוררות בדרישה כי קבלנים החלו לקבל היתרי בנייה ולמי שמוכן לחכות המחיר ההתחלתי זול מה שמושך את אותם זוגות שמאסו בהבטחות מחיר למשתכן. היתרון בה שמלבד גני ילדים יהיה בה בית ספר  וקרבה לכביש חוצה ישראל.

נהריה הירוקה, פרויקט וילאר
הדמיות: CRYSTAL GRAPHICS

עוד שכונה שנמצאת לאורך כביש 4 בסימון לשכונת אוסישקין נתנה חזות צעירה ורעננה את האזור , נגסה גם היא בשוק נהריה הירוקה וניתן לראות כי עם התחלת אכלוס השכונה שופעת שלטים להשכרה.  נין לומר כי שוק הנדל"ן בהתעוררות לעומת חודשים שקדמו, אך קיימת מגמת ירידת מחיר ומי שיפנים זאת ימכור ולא ייתקע עם הנכס", מסכם רון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות