fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל : נהריה מחכה לסבג (וגם לכסף)

דווקא כשהיה נדמה שעירוני נהריה, שנכשלה בעונה האחרונה במשימתה לעלות לליגת העל, משתקמת ומתבססת לעונה הקרובה, נחתו עליה צרות כלכליות ועימה ההחלטה: כל ההכנות - מוקפאות
סבג ואלפסי
הכל תלוי בהם. ראש העירייה סבג עם היו"ר אלפסי (צילום: מיכה פישנזון)

איגוד הכדורסל הטיל השבוע על הקבוצה עונש של הפסקת פעילות, בעקבות רצף לא מחמיא של התעלמות ואי קיום פסקי בוררות מצד סוכנים ושחקנים. מימוש פסיקת בית הדין של איגוד הכדורסל החל כשבחודש שעבר הוזמנה הקבוצה לבית הדין, בגין אי קיום החלטת מוסד שיפוטי, עבירה על תקנוני האיגוד ואי מילוי פסק בורר. בנהריה מכירים היטב את מסדרונות איגוד הכדורסל ובייחוד את חדר בית הדין המשמעתי, שכן בשנים האחרונות ראשי המועדון מרבים לבקר בו.

סבג ואלפסי
הכל תלוי בהם. ראש העירייה סבג עם היו"ר אלפסי (צילום: מיכה פישנזון)

הפעם זה היה בעניינם של סוכן השחקנים אלון בירנצוויג והשחקן אלמוג ברק. בערכאות משפטיות קודמות נקבע כי על נהריה לשאת בעלויות פסק הבורר ולשלם לסוכן עמלת תיווך ולשחקן הפרשי שכר. בדיון טענה נהריה כי מקור החוב הוא בתקופתו של שאול אייזנברג, ולכן חלה עליו האחריות לכיסוי התשלום. הרכב בית הדין דחה את טענות הקבוצה, קנס אותה ב-1500 שקלים וקבע כי על הקבוצה לשלם את פסקי הבוררות בתוך חודש.

המועד שקבע בית הדין חלף בשבוע שעבר ולבית הדין לא נותר אלא לשלוף את "נשק יום הדין" ולהורות על הפסקת פעילות עד למילוי החלטת בית הדין והסדרת כל החובות הכספיים, שנאמדים בכ-600 אלף שקלים, מחצית מהם, אגב, לרשויות המס.

גורם המקורב לקבוצה התייחס השבוע למשבר כשאמר: "איך יכול להיות שקבוצה עם התקציב הכי גבוה בליגה, נקלעת לבעיות כספיות? מישהו צריך לבדוק טוב את כל ההתנהלות הכספית של האגודה ולברר דבר אחד פשוט – איפה הכסף?".

יו"ר הקבוצה ניסים אלפסי: "אני האחרון שיטייח דברים ולכן אני מתריע כבר עכשיו על הקשיים. אני לא מוכן לקחת התחייבויות מבלי שיהיה להם כיסוי ולכן הקפאנו בשלב זה את כל ההכנות לעונה הקרובה. הבאתי לידיעתו של ראש העירייה מר ז'קי סבג, את המצב ואנו מחכים. אנו מלאי תקווה שבסופו של יום הדברים יסתדרו".

ראש העירייה ז'קי סבג, שהרשות המקומית בראשותו תומכת בקבוצה לאורך שנים, הצהיר בעבר כי ימשיך לתמוך בקבוצה גם בעתיד, אולם כל תקציב שיוקצה לה בעונה הקרובה, יהיה חייב להיות מקוזז מהחובות. אחרת, הקבוצה לא תוכל לפתוח את העונה וחמור מכך, להירשם לליגה.

עד כה, החתימה נהריה את נייט מילר, ערן אסנטי, אופיר הובר וגיא דותן, אולם לאור אי הוודאות סביב עתיד הקבוצה, מעמדם כעת לא ברור. נכון לעתה, אף שחקן לא ביקש להשתחרר, אולם זה לא מעיד על מה שעלול לקרות במידה והקיפאון יימשך. במקביל, כל המגעים עם ליאור שגב ואחרים, נעצרו. גם המאמן רועי חגאי, נמצא בעמדה לא נוחה ובעיקר לא ברורה. חגאי: "אני רוצה להישאר בנהריה, אבל למטרה שבאתי אליה ולא להיות בקבוצה עם תקציב מינימום שרוצה לשרוד בליגה. לא לשם כך התכנסנו".

חגאי חתם בנהריה לשנתיים במטרה אחת – להחזיר את הקבוצה לליגת העל וכעת, לאור המצב, הוא בהחלט ישקול את המשך דרכו במועדון, כמו גם שחקנים אחרים שחוששים מחוסר הוודאות. "היו"ר ניסים אלפסי אמר לי שקיומה והצלחתה של קבוצת הכדורסל חשובה לראש העיר", אומר חגאי, "באתי לשנתיים כי הובטח לנו שהולך להיבנות פה משהו שיחזיר את מועדון הכדורסל של נהריה לגדולתו. אני קורא לראש העיר לתמוך בקבוצה, כי אני יודע עד כמה היא חשובה לו, לעיר ולתושבים".

הפועל מעלות (ליגה א')

מאמן הקבוצה שלומי אבוחצירה נפגש עם הסנטר עאדל מתא, ששיחק בעונה שעברה בעירוני נהריה מהלאומית, והציע לו להצטרף לקבוצה. המגעים בין הצדדים נמשכים כשהנושא העיקרי הוא כספי. אבוחצירה: "עאדל ביקש כמה ימים לחשוב על ההצעה ואני מקווה שהוא יגיע. אם נצליח להחתים אותו, אין ספק שהוא ישדרג אותנו ויהפוך אותנו לקבוצה יותר איכותית".

בקבוצה סיכמו את תנאיהם עם אושרי לוי, ניצן מדר, ניס פלאח, יוסף גדבאן, יורה סורט שימשיכו לעונה נוספת בקבוצה. שחקן חדש שיצטרף העונה הוא הקלעי אבי טקיאר (33), ששיחק בעונה שעברה בהפועל קרית שמונה מליגה א'. בכוונת אבוחצירה לצרף רכז נוסף לקבוצה.

עירוני נהריה (נוער)

ביום ראשון הקרוב (4 באוגוסט), תפתח מחלקת הנוער של עירוני נהריה בהכנות לעונת המשחקים הקרובה. העונה יהיו במחלקה 12 קבוצות ליגה פעילות, מתוכן 4 חדשות שנפתחו הקיץ, וייהנו משני אולמות ספורט משופצים ומאובזרים בבית ספר "עמל" בעיר.

בשתי הקבוצות הבכירות לא נעשו שינויים בצוות המקצועי. גיתי ידלין ימשיך לאמן את קבוצת נוער לאומית ואורן בן חמו ימשיך להדריך את קבוצת נערים לאומית. השנה גם יחל פרויקט מצוינת בשיתוף מאמן הקבוצה הבוגרת רועי חגאי, שיחד עם המנהל המקצועי של מחלקת הנוער תמיר קוסטיקה, יבחרו את השחקנים הטובים ובעלי הפוטנציאל ופעם בשבוע יעניקו להם במשך שעתיים אימון ייחודי לשיפור יכולתם המקצועית.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות