fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל ליגה לאומית: התעופפות בעין שרה

נהריה הזיעה בבית, אבל ניצחה את יבנה, 99:102
שבוע של נצחונות. מקוי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפורוורד רביב פיטשון (23, 2.02) שחתם השבוע בקבוצה, לנוכח פציעתם של שני הגבוהים עאדל מתא ומוטי מוסקוביץ', השיג במשחק הבכורה שלו דאבל-דאבל כשקלע 16 נקודות וקטף 11 כדורים חוזרים, בניצחון הדחוק של נהריה על אליצור רמלה, 99:102. המשחק נערך לעיני כ-150 צופים בלבד. כמות הקהל מאכזבת, בעיקר לאור העובדה שמתחילת העונה היתה עלייה מתמדת במספר האוהדים שהגיעו לתמוך בקבוצה.

שבוע של ניצחונות. אדם מקוי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

נהריה פתחה מצוין את המשחק ואחרי ארבע וחצי דקות הובילה, 5:17. רמלה התאוששה ואף ביצעה מהפך ועלתה ליתרון ברבע השני. פיטשון, יחד עם רמון קלמנטה (15 נק' במחצית) ואדם מקוי (17 נק' במחצית) הצעידו את נהריה ליתרון במחצית, 50:56. המחצית השנייה המשיכה להיות שקולה בעיקר בגלל הגנה רפויה של נהריה.

דקה וחצי לסיום, הראה לוח התוצאות על שוויון, 97:97. 23 שניות לסיום, עלתה נהריה ליתרון דחוק 99:100, כשהכדור בידיים של רמלה. התקפה לא מוצלחת של האורחים נגמרה בשליחתו של ניר גולן אל קו העונשין. גולן דייק והעלה את נהריה ליתרון, 99:102. חסימה של קלמנטה 5 שניות לסיום מנעה מהאורחים להשוות ולכפות הארכה. קלעו לנהריה: מקוי – 25 נק' (5 שלשות), זליקוביץ' וקלמנטה – 17 נק' כ"א, פיטשון וסודאי – 16 נק' (4/4 מהשלוש), גולן – 9 נק', בייז – 2 נק'.

מכת הפציעות שפקדה את נהריה באחרונה אילצה את המאמן שי מינסטר לבצע שינויים בסגל ולצד החתמתו של פיטשון, הוקפצו מספר שחקני נוער לסגל הבוגרים. עאדל מתא פצוע בשריר התאומים ועדיין לא ידוע כמה זמן ייעדר. אורן בן חמו סובל משבר באצבע האמה וצפוי לעבור ניתוח שישבית אותו כחודש. מוטי מוסקוביץ', שנפצע לפני כחודש בקרסול, ממשיך בתהליך שיקום וגם לגביו עדיין לא ידוע מתי יוכל לחזור לשחק.

הרכש החדש רביב פיטשון, מהשחקנים הישראליים הבולטים בליגה הלאומית בשנתיים האחרונות, ניסה העונה את מזלו בליגת העל במכבי ראשון לציון. אחרי שקיבל בסך הכל 2 דקות משחק בעשרה משחקים, שוחרר פיטשון וחתם בנהריה. "באתי לפה במטרה לעזור לקבוצה בשאיפותיה לעלות ליגה" אומר פיטשון, "יש פה תנאים מצוינים ברמה של מועדון בליגת העל. למרות שלא שיחקתי הרבה, אני בכושר טוב".

המאמן שי מינסטר: "אמרתי שנתחזק וכסנונית ראשונה הבאנו את רביב. בסך הכל הוא עשה עבודה טובה מאד למשחק ראשון. אנחנו בודקים אופציות לצירוף שחקנים נוספים, כולל שינוי בעמדת הזר".

השם החם הוא של הגארד האמריקאי נייט מילר (25, 1.93), שנחשב לזר הטוב ביותר בלאומית בשנתיים האחרונות, ומי ששיתף פעולה יחד עם קלמנטה לפני שנתיים בהפועל יקנעם. מילר שוחרר בשבוע שעבר מקבוצתו בארגנטינה, בה שיחק 11 משחקים וקלע 8 נקודות בממוצע. מילר צפוי לנחות בסוף השבוע בארץ ולהצטרף לקבוצה, לאחר שחתם בה על חוזה עד תום העונה. מילר יחליף את מקוי שקלע בממוצע 20 נקודות למשחק.

מינסטר: "אדם בחור נהדר, שחקן מצוין וקלעי מצוין, אבל הוא לא יכול לשחק בעוד תפקידים. בסיטואציה אחרת אני יכול להגיד לך שהוא היה נשאר, אבל עקב הבעיות המקצועיות שקלענו אליהן, אנחנו חייבים לשנות את השיטה".

עד לסיום הסיבוב הראשון, נותרו לנהריה שלושה משחקים קשים נגד אליצור קרית אתא בחוץ (יום שלישי הקרוב בשעה 19:30) מוליכת הטבלה נס ציונה (1/1, עין שרה) ומכבי הוד השרון בחוץ (8/1).

 הכתבה המלאה ביום שישי במדור הספורט של צפון 1

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות