fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ילד מאתיופיה ינחת הלילה לסדרת ניתוחי חירום בבית חולים נהריה

עבדול ראזק בן שמונה שנפגע בעינו מצבוע פראי באתיופיה ינחת הלילה בארץ, ויעבור סדרת ניתוחים שעשויים להציל את חייו
עבדול ראזק בזרועות אביו
עבדול ראזק בזרועות אביו (צילום: יח"צ)
עבדול ראזק בזרועות אביו
עבדול ראזק בזרועות אביו (צילום: יח"צ)

במבצע חובק עולם יגיע לפנות בוקר (שלישי) לבית החולים נהריה,  עבדול ראזק, בן 8 שנפגע קשות מתקיפת צבוע פראי באתיופיה, לסדרת ניתוחים שעשויים להציל את חייו. הילד הותקף לפני כחמישה חודשים על ידי צבוע פראי שחדר לכפר הקטן בו התגורר עם משפחתו, ונפצע קשה בראשו. מאז שנפגע אושפז בבית חולים באדיס-אבבה, אבל בשל מחסור בטכנולוגיות מתאימות וציוד רפואי, הצוות המקומי לא יכול להעניק לו עוד את הטיפול ועדכן כי הילד זקוק בהקדם להשתלת עור נרחבת וניתוחים נוספים, שבלעדיהם הוא עשוי למות מזיהום.

למבצע שעלותו נאמדת ביותר מ-40 אלף דולר שותפים משרד החוץ, המרכז הרפואי לגליל המערבי נהריה, הג'וינט, "שותפות 2000" של הסוכנות היהודית ועמותת ידידי המרכז הרפואי לגליל המערבי נהריה.

מנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום: "מיד כאשר קיבלנו את הפרטים הראשוניים על המקרה התקשינו שלא להתרגש מסיפורו של הילד. לאחר שהועבר אלינו חומר רפואי וכן תמונות אותנטיות של הפגיעות הקשות, נערכה ישיבה של הנהלת המרכז הרפואי עם הרופאים במחלקות האגף הכירורגי בסיומה, התקבלה ההחלטה לתת אור ירוק למבצע ההצלה של הילד.

מנכ"ל עמותת ידידי בית חולים נהריה אמיר ירחי ציין כי העמותה לקחה על עצמה את מימוש הפרויקט לצד המרכז הרפואי. העמותה גייסה וממשיכה לגייס תרומות למימון השהייה הארוכה הצפויה לילד ולאביו והטיפול הרפואי, בארץ ובארה"ב. עד כה נאסף יותר ממחצית סכום המבצע הנאמד בלמעלה מ-40 אלף דולר.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות